Ostatní

Komunitní Energetika pro SVJ - využití elektrické energie z FVE pro byty v rámci vytového domu

Vložil Luka_CVUT_FEL, 18. Srpen 2022 - 10:48 ::

Dobrý den,

jsem studentem postgraduálního studia oboru Ekonomiky a řízení energetiky na fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze.

Tématem mé disertační práce je současný stav legislativy a možností využití sdílené FVE umístěné na bytovém domě v rámci členů SVJ.

Skrze tento koncept je možno efektivně využívat lokálně vyrobenou elektrickou energii, zvyšovat energetickou soběstačnost bytového domu, a v některých případech markantně snížit koncové platby za elektrickou energii, což je zejména v dnešní turbulentní době energetických trhů váženým benefitem.

Čmárání po fasádě je povoleno

Vložil Anonymous, 17. Srpen 2022 - 23:25 ::

Justin napsal zde

http://www.portalsvj.cz/…ytoveho-domu#…

, že čmárání po fasádě je povoleno.

A to za předpokladu, že čmárání po fasádě není zakázáno ve stanovách ani v prohlášení vlastníka.

Protože takový zákaz bude v málokterých stanovách a v málokterém prohlášení, znamená to, že čmárání po fasádě je povoleno (skoro) všude.

(Odhlížím teď od toho, že Justin nerozlišuje prohlášení vlastníka a stanovy společenství vlastníků jednotek. Toto ponechám na samostatnou diskusi

http://www.portalsvj.cz/…p-justitiana

Opakované obtěžování členem výboru správy SVJ

Vložil Daniel Štěpánek (bez ověření), 17. Srpen 2022 - 10:14 ::

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o radu ve věci obtěžování ze strany jedné z členek výboru SVJ. Před 9 měsíci jsme si s ženou koupili byt v HK. Ihned po nastěhování za námi byla členka SVJ (která v domě rovněž bydlí), aby nás seznámila s domovním řádem. Vše probíhalo ve slušnosti. Ihned po novém roce, kdy jsme si přemisťovali zbytek věcí z auta do sklepa, jsme měli 2 (slovy: DVĚ) minuty otevřené vstupní dveře – dotyčná za námi ihned došla a stěžovala si, že se ji podobné chování „nelíbí“, protože do domu může kdokoliv vniknout (k přemístění došlo v 9 hodin ráno). Paní jsem se omluvil a vše vysvětlil. O další měsíc později za námi přišla kvůli tomu, že květiny na schodech zamezují přístupu hasičů v případě požáru na střechu. Sdělil jsem ji, že květiny nejsou naše, že byly v domě ještě před našim nastěhováním a že by to měla vědět, když je rovněž pověřena úklidem společných prostor. Beze slov odešla. K další události došlo před necelým měsícem, kdy si sousedka bydlící o osm pater pod námi stěžovala, že ji někdo na balkóně polil větrané peřiny. Paní správcová šla okamžitě za námi, že je to naše vina a ať věc sousedce uhradíme. Sdělil jsem, že jsme několik dní nebyli doma (dovolená na Moravě), proto není možné, abychom to způsobili my (nehledě na to, že je mezi námi tolik pater/balkonů, odkud mohla voda sousedce peřiny polít). Dle správcové je to ale naše vina, protože máme na balkoně květiny. Sdělil jsem ji, že bez důkazů nebudu nic uhrazovat. Navíc sám mám důkazy o tom, že jsme doma nebyli několik dní a jsme jediní, kdo má na balkon přístup. Dnes došlo k zatím poslednímu incidentu. Paní správcová mě zastavila na cestě do práce kvůli tomu, že si všimla, že máme na okně připevněný satelit a že to narušuje fasádu, která je v záruce. Paní jsem sdělil, že se jedná o přijímač internetu, který není připojený k fasádě, nýbrž k věšáku na okně, který již byl k oknu namontován v době výstavby domu. Paní mi nevěřila a několikrát opakovala, že satelit připevněný k fasádě mít nesmíme. (Zde bych rád upozornil, že bydlíme v 11. patře a paní je 57 let – aby zpochybňovala, kde je satelit připevněný, musela by za použití dalekohledu detailně prohlížet naše okno – a pokud by to dělala pořádně, viděla by, že máme pravdu my, a ne ona.)

Prohlášení × stanovy - pro p. Justitiana

Vložil Anonymous, 16. Srpen 2022 - 11:04 ::

Pane Justitiane,

smazal jste v diskusi

http://www.portalsvj.cz/…ytoveho-domu#…

příspěvek, který se Vám snažil vysvětlit rozdíl mezi prohlášením vlastníka budovy a stanovami společenství vlastníků jednotek a vysvětlit Vám, že je třeba obě tyto listiny od sebe rozlišat, neboť obsah ani účel každé z obou těchto listiny není stejný a tyto listiny není možné zaměňovat.

Místo mazání byste si to měl nastudovat. Psal jste, že mažete nesmysly a příspěvky mimo téma. Příspěvek, který jste smazal,

Může výbor změnit rozhodnutí vlastníků jednotek?

Vložil Laura (bez ověření), 15. Srpen 2022 - 22:24 ::

Pokud si vlastníci jednotek platně odhlasují na shromáždění nějaký bod, může výbor rozhodnutí změnit, resp. odhlasovanou změnu neprovést? Nikde se mi nepodařilo najít, zda jsou rozhodnutí vlastníků pro výbor závazná, pouze že výbor má povinnost řádně hospodařit. Děkuji za názory.

Schránka na klíče na fasádě bytového domu

Vložil KlaSyk (bez ověření), 15. Srpen 2022 - 12:24 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda někdo máte zkušenosti s umístěním schránky na klíče pro byt pronajímaný přes booking.com na fasádu bytového domu. Lze požadovat její odstranění? Majitel ji tam prostě umístil bez jakéhokoliv upozornění, oznámení, natož pak žádosti o souhlas. Jsme SVJ, kde jsme se vždy na všem domluvili a neděláme zbytečně někomu zle, ale u tohoto bytu jsme navíc zjistili, že je nabízen také jako milenecký azyl a to rozhodně nechceme podporovat. Máme právo požadovat její odstranění? Schránka je připevněna fasádní pěnou, takže k narušení fasády nedošlo. Ale pokud bychom jako ostatní vlastníci do tohoto nemohli mluvit (to nám napsal právník majitele), tak by si teoreticky každý mohl na fasádu přidělat cokoliv.

Fotovoltaická elektrárna

Vložil Dalibor Štěpán, 15. Srpen 2022 - 10:12 ::

Naše SVJ uvažuje o instalaci FVE na střeše bytového domu. Při shromáždění proběhla celkem bouřlivá diskuze a lze tedy předpokládat, že při hlasování o realizaci záměru nebude vyjádřen 100 % souhlas všech členů. Stačí v tomto případě souhlas nadpoloviční většiny přítomných vlastníků? Stanovy problematiku FVE neupravují a těžko tak záměr napasovat do kolonek „změna užívání“ či „stavební úprava“, protože instalace FVE takovým krokem není. Jak tedy postupovat?

Úklid společných prostor - 2

Vložil Anonymous, 13. Srpen 2022 - 14:36 ::

Justine,

vraťte do diskuse Úklid společných prostor na

http://www.portalsvj.cz/…h-prostor-21

příspěvek, který osvětloval rozdíl mezi prací konanou zaměstnancem a prací konanou živnostníkem.

Zatímco Vy jste tazateli nepomohl, příspvěvek, který jste smazal, pomoci mohl.

Děkuji.

Úklid společných prostor.

Vložil Valach1951 (bez ověření), 12. Srpen 2022 - 14:30 ::

Naše SVj i přes spokojenost vlastníků, před lety zrušilo smlouvu s úklidovou službou a předalo úklid jedné člence SVJ, která prohlašovala, že za ty peníze, to zvladne sama a levou zadní (uklízelo se 2× týdně ve dvou lidech. Dům 72 bytových jednotek+ společné prostory a mytí oken) Asi dva roky to tak tak prováděla. Pak se zvedly poplatky, což celkem chápu. Loňského roku, se ale již z úklidu vyčlenilo mytí oken ve společných prostorách a proplácí se zvláť ve výši 5000,–Kč. Letos se odhlasovalo, že se budou ,,naší uklízečce" která to dělá na živnostenský list, propláce i úklidové a čistící prostředky.

Vrácení části dotace MHMP - vrací vlastník nebo celeé SVJ

Vložil Michal (bez ověření), 11. Srpen 2022 - 7:37 ::

V dotační smlouvě MHMP se píše, že pokud nějaký člen SVJ prodá svojí jednotku ve lhůtě 3 let od obdržení dotace, musí SVJ vrátit poměrnou část dotace. Peníze vrací vlastník, který jednotku prodal nebo celé SVJ? Případně jak docílit toho, aby část dotace vrátitl vlastník, který jednotku prodal?

citace ze smlouvy: V případě přechodu nebo převodu vlastnictví (nikoli přechodu z důvodu dědictví, či zrušení s likvidací) objektu uvedeného v Článku I. odst. 1 této smlouvy v průběhu 3 let ode dne nabytí účinnosti smlouvy, je příjemce povinen vrátit poskytovateli celou dotaci, a to do 30 kalendářních dnů od zápisu změny vlastníka / spoluvlastníků ve veřejném seznamu (katastru nemovitostí).

Syndikovat obsah