Asi takhle:
příspěvky na správu domu a pozemku musí platit, pokud se nedohodnete jinak (souhlasit musí všichni), tato dohoda by rozhodně měla být písemná. Vzorové stanovy ve čl. XII stanovují, že „v případech, kdy je podle zákona o vlastnictví bytů potřebný souhlas všech členů společenství, může být tento souhlas vyjádřen jednotlivými členy společenství také mimo schůzi shromáždění písemně na jedné listině či na více listinách, které obsahují označení záležitosti, k níž je souhlas vydáván, datum a podpisy členů společenství“. Takže to by možné bylo.
Co se týče služeb, tam je to trochu jednodušší, tam záleží na tom, jaké máte schválená pravidla pro rozúčtování služeb. Na změnu způsobu rozúčtování služeb Vám stačí 75%. Praxe je taková, že pokud tyto služby skutečně nevyžívají tak se jim prostě nerozúčtovávají.
Ještě bych dodal, že když garáže či nebytovky kupovali, věděli (nebo měli vědět) do čeho jdou a jaké budou mít povinnosti. Takto to zákon prostě stanovuje a zákony se musí dodržovat.
Elektrická energie společných částí domu je dle mě rozhodně služba, alespoň jsem se ještě nikdy nesetkal s tím, že by se s tím někde nakládalo jinak. Výtah bývá také pokládán za službu, ale již jsem se setkal s tím, že to bylo placeno z fondu oprav. Jak říkám, hodně záleží na tom, co máte v prohlášení vlastníka a v pravidlech pro rozúčtování služeb.
Jestli chcete vědět co se považuje za službu a co ne, tak bych Vás odkázal na vyhlášku 85/1997 Sb., jejíž některé části se vztahují i na vlastníky bytů. Ještě pro inspiraci bych uvedl Pravidla o poskytování a rozúčtování plnění nezbytných při užívání bytových a nebytových jednotek používaná Hl.m. Prahou – http://dokumenty.prague-city.cz/…bDemo37e.csh?….
Poslední komentáře