Hlasování

Vložil NT (bez ověření), 4. Červen 2014 - 8:08 ::

Chceme v našem svj přejít od centrálního výtápění na vytápění tepelným čerpadlem. Budeme hlasovat o přechodu vytápění a pořízení čerpadla. Jakým kvórem hlasů je toto nutné schválit? Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 4. Červen 2014 - 9:29

    Vážený NT,
    mýlíte se ve věci „přechodu“ vytápění. K žádnému „přechodu“ nedojde. Půjde i nadále o centrálně vytápěnou budovu, tak jako dosud. Změní se pouze zdroj tepla. Byl mimo budovu (zřejmě dálkové zásobování teplem), nově má být přímo v budově. To je běžné rozhodování SVJ o změně dodavatele energie – to je v pravomoci výboru.

    SVJ však není oprávněno přikazovat vlastníkům jednotek, že si mají pořídit novou věc, neuvedenou v prohlášení. Takže o pořízení nového zdroje tepla rozhodují sami dotčení vlastníci, nikoliv právnická osoba. SVJ by rozhodovalo (na shromáždění) většinovým hlasováním pouze pokud by si nový zdroj tepla pořizovalo SVJ do svého vlastnictví.

    Pořízení tepelného čerpadla do vlastnictví všech vlastníků jednotek je pořízení nové věci (technického zařízení domu). Toto zařízení není součástí společných částí domu a není uvedeno v prohlášení vlastníka. Z toho je třeba vyjít. Tedy ke změně rozsahu vlastnictví a ke změně prohlášení vlastníka v této části je – podle ZoVB i podle NOZ – nutný souhlas všech dotčených vlastníků jednotek (§ 1169 odst. 2 NOZ).

    Lze to samozřejmě obejít tím, že tepelné čerpadlo bude ve vlastnictví SVJ, nebo bude částí domu, společnou pouze některým vlastníkům jednotek, nebo bude vlastníkem zcela jiná osoba, která bude TČ provozovat a energii prodávat společenství.

    lake

    Vložil X (bez ověření), 4. Červen 2014 - 9:39

    Je-li kotelna v domě (nebo v blízkosti domu) a podle PV je společnou částí domu, pak asi půjde o technické zhodnocení stávající věci, že?

    Pak by podle ZoVB stačil souhlas 3/4 většiny všech. V případě nových SVJ podle NOZ pak 2/3 většina.

    Vložil lake, 4. Červen 2014 - 9:45

    Kotelna v domě s fungujícím kotlem – to by byl jiný případ. Ta by se mohla posuzovat jako pouhá výměna zdroje tepla (kus za kus). Hlasovací kvora by nepochybně byla taková, jak píšete. Nedocházelo by při tom ke změně prohlášení vlastníka, takže odpadá ta nepříjemná podmínka souhlasu všech dotčených vlastníků.

    lake

    Vložil NT (bez ověření), 4. Červen 2014 - 9:29

    Děkuji za vysvětlení. Mám potom ale další otázku. Dejme tomu, že TČ bude odhlasováno a pořízeno do společného vlastnictví. Bude se potom muset změnit prohlášení vlastníka. A další dotaz (již se o tom zde zmínil nortonik, ale bez odpovědi). V současném PV jsou radiátory, termoventily, okna bytu vlastníka. Podle nařízení vlády 366/2013 již toto není možné. Jak z toho ven?

    Vložil lake, 4. Červen 2014 - 9:46

    Rozpor který vidíte je pouze zdánlivý. Nařízení vlády bylo vydáno k provedení zákona č. 89/2012 Sb. (NOZ). Část o bytovém spoluvlastnictví v NOZ se týká výhradně právnických osob SVJ(2012), vznikajících od 1. ledna 2014. Totéž platí pro celé nařízení vlády č. 366/2013.

    Pokud je v domě SVJ(2000), nic z uvedeného se nevztahuje ani na vlastníky jednotek, ani na SVJ, ani na obsah prohlášení vlastníka.

    Může být, že budoucí novelou bude do NOZ doplněno (dnes chybějící) přechodové ustanovení ohledně změny majetkových poměrů a rozsahu vlastnictví v domech rozdělených na jednotky(1994). V tom případě by takový zásah do samé podstaty vlastnictví (vyvlastnění majetku) musel v NOZ být výslovně uveden. Dnes tam nic v tomto smyslu nenajdete. Naopak: viz ustanovení § 3028 a zejména § 3063 NOZ.

    Divím se, kde se stále berou naivní představy, že je možno vyvlastnit majetek na základě pouhého nařízení vlády. Cožpak nemáme ústavu?

    lake

    Vložil NT (bez ověření), 4. Červen 2014 - 9:59

    Díky za vysvětlení. Vím, že zde tento názor prosazujete. Bude ale záležet na rejstříkovém soudu, zda toto pojetí zákona umožní a zdy bude s nově upraveným PV souhlasit. Uvidíme.

    Vložil petrv8 (bez ověření), 4. Červen 2014 - 8:10

    A co máte uvedeno v prohlášení vlastníka?

    Vložil NT (bez ověření), 4. Červen 2014 - 8:23

    V našem prohlášení vlastníka není napsáno nic o způsobu vytápění.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".