Pro vlastníky velkých bytů v našem domě je výhodnější rozúčtování na každou jednotku stejně, pro vlastníky malých bytů je výhodnější rozúčtování dle spoluvlastnického podílu. Proto obě skupiny vlastníků hledají argumenty, aby přesvědčili většinu. Nakonec tedy bude muset rozhodnout shromáždění vlastníků, které ale neproběhne v nejbližší době (není to tak zásadní záležitost, aby bylo kvůli tomu svoláváno extra shromáždění). Proto zjišťujeme, jak podle schválených stanov správně rozúčtovat do té doby než bude shromážděním rozhodnuto respektive až do začátku příštího účetního období po rozhodnutí shromáždění.
Zajímalo by mě, jaký je obvyklý nebo častější způsob rozúčtování nákladů na úklid v jiných SVJ.
Na vysvětlenou k tomu některými kritizovanému znění stanov rozúčtování služby úklid vč. toho dovětku „nerozhodne-li o rozúčtování nákladů shromáždění vlastníků jinak“. Jde o znění ze vzorových stanov SČMBD s komentářem vypracovaných jejich právníky. Takže by nemělo jít o nějaké amatérské znění a zřejmě bude hojně využívané zvláště mezi členy tohoto svazu.
Poslední komentáře