Zdeňku napsal jste:
„Jestli dobře čtu všechny příspěvky p. Lukáše, tak o prvotním pravidlu rozúčtování služby úklid „na jednotky stejně“ rozhodlo družstvo, nikoliv „shromáždění vlastníků“, protože vlastníkem domu před vznikem SVJ bylo družstvo.“
Mýlíte se. O prvotním pravidlu rozúčtování služby nerozhodlo družstvo, jak píšete, nýbrž skutečně shromáždění vlastníků, jak jsem napsal. Úklid původně zajišťovali uživatelé bytů sami (tak je uvedeno i v prohlášení vlastníka). Teprve později (několik let před vznikem SVJ) se rozhodli vlastníci na shromáždění vlastníků najmout na úklid úklidovou firmu a tehdy rozhodli o rozúčtování na každou jednotku stejně v souladu s § 1008 NOZ.
Co se týče vaší poznámky k nekompetentnosti k výkonu funkce statutára. Tak to je myslím slušně řečeno příliš odvážné tvrzení, vzhledem k tolika odlišným názorům diskutujících a to i těch zde na fóru známých a zkušených.
A co se týče poznámky k vlastníkovi, proč by čekal až na vyúčtování, má právo vědět předem způsob vyúčtování a také by mu měla být upravena záloha podle výše předpokládaných skutečných nákladů. Vyúčtování ani nebude zpravidla třeba. To co platíme úklidové firmě známe předem, podle toho se rozpočítají přesně zálohy vlastníkům, vyúčtování je pak nula. Pokud firma zvýší cenu, reaguje se na to novým rozpisem záloh.
Poslední komentáře