nesouhlas s vyúčtováním topné sezony 2010

Vložil privat5 (bez ověření), 20. Květen 2011 - 20:04 ::

Dobrý den, obdržela jsem vyúčtování topné sezony 2010 od BD DRUŽBA, který byl správcem tento rok a platby záloh na služby a pevné platby byly zasílány BD. Od 1.1.2011 již platby poukazujeme na účet našeho SVJ. Byt jsme převzali dne 11.04.2011 pře­dávacím protokolem. Dne 20.04.2010 nám bylo vydáno rozhodnutí bytového družstva DRUŽBA s účinností od 01.04.2010 o výši pevných plateb a záloh na služby ve výši 5.000 Kč. V květnu jsme tedy zaslali 2× 5000.00 Kč (platbu za duben a květen) a od června jsme již platili SIPEM pracidelně měsíčně. S vyúčtování služeb ( s jejich) výší souhlasíme ale s námi zaplacenými zálohami ne. Zjistili jsme, že ve vyúčtování chybí jedna námi zaplacená platba ve výši 5.000,–- Kč a tak jsme v zákonné lhůtě odeslali reklamaci. Dnes jsme obdrželi odpověď od BD, že bylo skutečně zjištěno, že jsme v měsíci květnu 2010 zaplatili dvě platby a dále mi sdělují následující cituji:„Dle našeho názoru, resp. spíše doporučení, i vzhledem ke skutečnosti, že Vaše stěhování proběhlo v závěru měsíce dubna 2010, by bylo vhodné zmiňovanou platbu si vypořádat mezi sebou, tj. Vámi a původním vlastníkem bytu. Navrhujeme k tomuto problému i určitou pomoc svolat společně jednání mezi vámi, původním vlastníkem a zástupci BD.“ Zároveň nám zaslali přeplatek v původní výši. Můžete mi poradit co dělat? S odpovědí na mou reklamaci nesouhlasím. Peníze jsem zaslala na účet BD dle rozhodnutí vydaného bytovým družstvem a účinného od 1.4.2011, což nepopírají. Nechci jednat s původním vlastníkem (mi k sobě žádné závazky a pohledávky nemáme). Děkuji za radu.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 21. Květen 2011 - 9:48

    Jestli jsem to správně pochopil, tak problém je v tom, že vám nezapočítali jednu platbu záloh do vyúčtování a připočetli ji původnímu vlastníkovi, který zaplatil o jednu méně.

    Pokud je to tak, tak vyúčtování je nesprávné, není vaší povinností kontaktovat původního vlastníka.

    Možná, že novým vyúčtováním vám nebude účtováno od 1.5. jako nyní, ale bude vám účtováno již od 11.4. nebo 1.4. (asi se jedná o rok 2010). Jaký bude potom rozdíl ?

    Vložil lake, 21. Květen 2011 - 10:49

    Privat5,

    platila jste DVĚ ODDĚLENÉ částky ze dvou právních důvodů. Musíte tedy celkovou částku 5000 Kč rozčlenit na dvě "hromádky" a řešit každou zvlášť:
    (1) zálohy na správu, údržbu a opravy domu podle § 15 odst. 2 ZoVB;
    (2) zálohy na služby spojené s užíváním jednotky.
    Do výdajů skupiny (1) lze zařadit i pojištění domu.

    (1) Zálohy na správu
    Povinnost platit tuto zálohu Vám vznikla v den, kdy Vám výbor nebo pověřený vlastník oznámil výši částky. Platíte se zpětnou účinností za dobu ode dne nabytí vlastnictví jednotky. Viz dokument z katastrálního úřadu, osvědčující Vaše vlastnické právo. Upozorňuji, že je bezvýznamné, kdy jste byt převzala či kdy jste se nastěhovala. Rovněž je naprosto bezvýznamný den podpisu kupní smlouvy.
    Jestliže jste nabyla vlastnictví jednotky v jiný den nežli prvního dne v měsíci, měla jste za tento měsíc zaplatit pouze alikvotní (poměrnou) část zálohy.
    Tyto přeplatky se zpravidla po skončení zúčtovacího období nevracejí - avšak zjistěte si, jaká pravidla platí ve Vašem SVJ. K vyrovnání přeplatku dojde jednoduše tak, že v některém dalším měsíci zaplatíte o to méně.

    (2) Zálohy na služby
    Odběratel či poskytovatel služeb je povinen provést vyúčtování a vypořádání záloh každému konečnému spotřebiteli odděleně. Za mimořádné vyúčtování v průběhu zúčtovacího období může požadovat uhrazení nákladů. Při vypořádání je samozřejmě povinen přihlédnout ke VŠEM zaplaceným zálohám na služby.
    Opět Vám radím, abyste si zjistila pravidla ve Vašem SVJ: zda částka zaplacená navíc vlastníkem jednotky v daném měsíci se považuje za přeplatek záloh na správu, nebo za mimořádnou zálohu na služby.
    K rozlišení nákladů mezi Vámi a předchozím vlastníkem jednotky se nemohu bez podrobnějších informací vyjádřit. Zpravidla rozúčtovatel dostává zaznamenané stavy měřidel a indikátorů v jednotce s podpisem prodávajícího i kupujícího včetně informace o dni, k němuž byla změna konečného sotřebitele uskutečněna. Tento den je zpravidla odlišný ode dne nabytí vlastnictví k jednotce.

    Někteří rozúčtovatelé si zjednodušují život a dělí zúčtovací období mezi konečné spotřebitele po celých měsících. Takový postup vyžaduje souhlas prodávajícího i kupujícího. V tom případě si řeší kompenzaci za části přechodného měsíce kupující a prodávající sami mezi sebou, většinou podle pravidel obsažených v kupní smlouvě.

    lake

    Vložil Peter Boledovič (bez ověření), 20. Květen 2011 - 22:05

    Z Vašeho příspěvku mi není jasné, kdy vzniklo SVJ a kdy jste se stal vlastníkem bytu. Jestli jsem byt koupil do osobního vlastnictví, muselo již existovat SVJ, někde existuje rozhodné datum, od kterého jste se stal vlastníkem a ke kterému měly být provedeny odečty, např. datum podpisu kupní smlouvy, nebo datum převzetí bytu podle předávacího protkolu nebo jiiného zápisu apod. Nesrovnalosti ve vyúčtování bych začal v první řadě řešit s výborem SVJ a zaplatil pouze spotřeby od data, od kterého jste vlastníkem. Přípané nedoplatky před tímto datem musí SVJ uhradit předchozí vlastník. Z dotazu rozumím, že SBD Družba je pouze správce a vede účetnictví, tomu byste neměl nic platit. A jestli se jedná o SBD Družba v Pardubicích, rychle od nich pryč, trvat na vypovězení smlovy a najít jiného správce.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".