Poskytovatel služeb má neuvěřitelný bordel ve vodoměrech. Neví který vodoměr byl kdy přiřazen k Vašemu bytu, není schopen doložit odečty, které by byly věrohodné. Je pouze věcí poskytovatele, aby při poskytování služby používal vodoměry, které jsou funkční a točí se správným směrem. Jak to zařídí – to je pouze jeho starost.
Současný stav vyúčtování roku 2023 je takový, že jste nepodal námitku k vyúčtování a to se stalo splatným. Nesplnil jste tedy povinnost, kterou Vám ukládá zákon (2013/67/§13/1). Nemůžete nic dělat – jedině kdybyste se chěl obrátit na soud. Ale nevím jak budete prokazovat, že vyúčtování nebylo řádné a že neznělo na správnou částku. Kromě toho můžete být pokutován pro nesplnění zákonem uložené povinnosti podat včas námitku k neřádnému vyúčtování.
Vyúčtování roku 2024 se mělo provést podle zákona. Jestliže neexistují (věrohodné) náměry bytového vodoměru na počátku a na konci zúčtovacího období, pak náklad na službu je třeba určit zvláštním způsobem podle právního předpisu. Tímto právním předpisem je vyhláška č. 269/2015 Sb.. V žádném případě nemůže poskytovatel postupovat tak, že si nějaká čísílka sám vymyslí, nebo je získá odečítáním z minusových (zjevně nesprávných) náměrů.
Podle § 5/4 vyhlášky platí, že při poruše (…) instalovaného vodoměru stanoví poskytovatel služeb spotřební složku za dobu poruchy podle údajů dvou z klimatického hlediska srovnatelných zúčtovacích období.
Stejně se bude postupovat ve vašem případě, protože vodoměr se údajně točil opačně (porucha), nebo dokonce nebyl vůbec odečítán. Vinu za tento stav nese pouze poskytovatel služeb. Budete tedy hradit náklad, vypočtený z údajů některých dvou předcházejících zúčtovacích období.
Netuším však o jakém „odškodnění“ píšete. Můžete jedině uplatnit nárok na pokutu podle § 13 zákona. Denní sazby pokuty se sčítají ode dne následujícího po dni kdy nejpozději mělo být doručeno řádné vyúčtování, do dne kdy bude doručeno nové vyúčtování.
Justitianus
Poslední komentáře