Zkušenosti: "služba hlídání v katastru nemovitostí"

Vložil Neználek' (bez ověření), 23. Leden 2015 - 6:04 ::

Dobrý den,

před časem se zde řešila ochrana před odcizením nemovitostí související s prezentací nějakých dvou loupežníků, kteří „za Vás hlídají stav v Katastru za pouhých 1000 Kč ročně“. Sám jsem tehdy doporučoval použití služby, která se poskytuje přímo ze zákona (§ 55 odst. 6 zákona č. 256/2013 Sb.). Tak jsem ji také zřídil… s touto zkušeností:

  1. dojdete na Úřad (místní katastrální pobočka) kde zcela neznaleé bohorovné zaměstnankyně tvrdí, že všechno je cool. Dají Vám podepsat papír s žádostí, pohrouží se do zkoumání fotografie na občance a pak Vám za pouhých 20 Kč za jednu normostranu poskytnou kopii Vaší žádosti o službu „sledování změn v katastru“
  2. nějaký § 20 odst. 2 vyhlášky č. 358/2013 Sb. je vůbec nezajímá, protože ony (pracovnice) nejsou z „právního oddělení“. Pošlou Vás tedy domů s tím že Vám „všechno příjde na ímejl“. Co má na „ímejl“ přijít ale nevědí.
  3. přijdete domů po robotě a stáhnete si 2hý den po dnu „D“ svoje „ímejly“ – také i ty od hlídacího pejska (co ho má mít Ouřad na vodítku)… ale ejhle, zjistíte, že „ímejly“ jsou zaslány nezabezpečeně a že v nich jsou Vaše veškeré osobní informace, které o Vás CUZK vyšťoural (jmen, příjm, adr, tel, eml, rod.č., č.opr., bank. uč., … no alespoň moji fotografii naštěstí nemá :) ) a stejně tak informace přístupové – ty které máte použít pro vstup do datového úložiště (HTTPS) kde se emaily duplicitně vyskytují.
  4. i pokud nejste zrovna počítačoví experti zabývající se bezpečností dat, tak Vás to pěkně namíchne. zkusíte tedy poslat „reklamaci“ asi tohoho znění:
    Vážení, sdělte mi laskavě zda máte za to, že Vámi zaslaná zpráva obsahuje nějaká osobní data
    … a pokud ano pak by mne zajímalo, jak jste je zabezpečili poté co jste je odeslali do internetu a to především v té době než tato data dorazila po odeslání do mé emailové schránky …třeba jak je zabezpečeno, že se k Vámi zaslaným datům – mým osobním a mým přístupovým, nedostal ani můj ISP. Tak to je všechno. Děkuji
  5. na email by Vám měl Úřad zaslat email o přijetí, a o zaevidování. Měl. Ale „Katastr nemovitostí“ nepošle, protože „bodrá paní“ na podatelně Úřadu Vás zhudruje, protože prý chudinka dostává 6000 emailů denně a prý by se zbláznila, kdyby Vám mělo být odesláno oznámení (před 1.1.2015 dle §6/3 vyhl. 259/2012).
  6. další odpověď Úřadu Vám ale přijde „promptně“: do 3 týdnů po podání stížnosti na nečinnost Úřadu, poté co se marně snažíte půl roku telefonovat, mailovat nebo psát listinné apely. Kdo by si však myslel že Vám Ouřadi opoví „k věci“, tak spadl z jahody. Ouřad Vám ocituje dva § – které náhodně losoval tak aby vyplniky prázný prostor na stránce A4 (zbytek zabírá adresa stěžovatele, adresa Úřadu a 4 cm vysoký klikyhák vrchního tačmouda odboru pro odpálkování otravných prudičů)

Jinak ale informace ze služby „sledování katastru“ skutečně chodí: putují emaily – k těm co si službu zřídili i se všemi osobními daty těch co např kupují byt v SVJ nebo ho prodávají, i všechny exekuce a zástavní práva.
Vřele doporučuji :) A také toto počtení.

Neználek'

PS: přivítal bych rady, jak se postupuje pokud Ouřad neraguje ani na písemně zaslané stížost na nečinnost. Kdo je nadřazen CUZK? Řeší ochranu přenosu dat i u večejnoprávních ouřadů ouřad páně Igora (UOOU)? Řešil už někdy, někdo z Vás něco s Igor-Úřadem?
PS: každej úřednickej šimpanz požaduje aby mu bylo vše zasláno podepsané kvalifikovaným el. podpisem (který Vás stojí cca 400 Kč/ročně), ale aby na svých webových stránkách zveřejnil šifrovací certifikát, to tu opičí tlupu ani nenapadne. Jim přeci končí pracovní doba „ve tři“, že.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Janina, 23. Leden 2015 - 16:06

    Tuto službu si zajišťujeme pro našich 15 byt.jednotek sami. A to tak, že pravidelně 2× za měsíc si kontroluji pohyby, změny ,aj. v Katastru.Na podzim zemřela majitelka bytu,dědicové nás neinformují o tom ,co zamýšlí s bytem.Proto musím občas kouknout,zda již byt nemá nového majitele.

    Vložil PELE (bez ověření), 23. Leden 2015 - 16:50

    Je lepší aviza nechat posílat na email nebo esemeskou? Nebo do datovky? Jaký je v tom potom rozdíl? Předpokládám, že s ebude lišit v rozsahu informací s ohledem na omezení SMS.

    Vložil Pavel, 23. Leden 2015 - 15:46
    1. podle Vašeho názoru dělá ČÚZK chyby, jejichž věcná náplň spadá do úřadu pana Igora. Napište mu
    2. organizačně je ČÚZK ústřední orgán státní správy bez resortního ministra, viz zákon 2/1969 Sb. Potom se obráťte na pana premiéra
    3. na základě odpovědí je možnost se obrátit na ombudsmana
    4. prosím, informujte, jak a zda vůbec se kluci pochlapí. :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Neználek' (bez ověření), 24. Leden 2015 - 16:42

    jsem po 7-měsících ve fázi „Déjà vu“ – po stížnosti jsem podal opakovaně dotaz jak je to se zabezpečením. Email na cuzk@cuzk.cz je opatovně bez odpovědi, ačkoli jde o email kde mají úředníci přijímat elektronická podání. Opakovaně budu podáva stížnost (asi za měsíc)

    Pak zkusím Igora. Nicméně, tam je také problém. Jakoukoli stížnost berou jako „podnět“ a pokudpodáte jen „podnět“ nejste účastníkem řízení.

    Určitě ještě napíšu, jak dále funguje zasílání z KN.

    Neználek'

    Vložil +++NECHVÁTAL+++ (bez ověření), 23. Leden 2015 - 13:06

    Pane Neználku',

    problém komunikace s Úřadem spočívá v tom, že Vy pokládáte Úřad za sobě rovného partnera pro komunikaci. Tak tomu ovšem není: Vy píšete ve svém volném čase („po třetí“, jak uvádíte), za to, co napíšete, jste osobně odpovědný, na psaní vynakládáte své prostředky, svůj čas a píšete mimo oblast Vaší odbornosti. Úřad zaměstnává stovky profesionálů, kteří za úplatu jménem Úřadu píšou v pracovní době, může přikazovat, zakazovat, pokutovat, vyhrožovat, předvádět, požadovat (a vynucovat si) vysvětlení, narušovat Váš čas, vytvářet Vám náklady, pokládat zásilku za Vám doručenou tím, že si Úřad vrácenou zásilku založí do spisu ad. Samostatnou kapitolou jsou lhůty: Úřad má pravomoc stanovoval Vám lhůty. Lhůty stanovené Úřadu zákonem bere Úřad pouze jako nezávazná doporučení, lhůty stanovené Vám Úřad vynucuje, resp. pokládá za nepřekročitelné (kde Úřad významně nepokročil ani za 10 let, Vám stanoví lhůtu 7 dní). Další problém, v jehož důsledku nikdo za nic nenese odpovědnost, je úřední hierarchie: obrátíte-li se příliš nízko: „Já věc pouze připravuji k podpisu pro pro nadřízeného.“ Obrátíte-li se výše: „Já o Vaší věci nic nevím, pouze podepisuji, co sepsal podřízený.“ To, že Úřad někdy uvede jména jak vyřizujícího úředníka, tak písaře i podepisujícího je pouze jeho dobrá vůle, zákon mu to nenařizuje.

    Zůstaňte optimistou: Každá věc se nakonec vyřídí.

    +++NECHVÁTAL+++

    Vložil +++NECHVÁTAL+++ (bez ověření), 23. Leden 2015 - 13:20

    Pane Neználku',

    ÚOOÚ rozsáhlé a soustavné poskytování a zveřejňování osobních údajů ze strany katastrálních úřadů nezajímá.

    +++NECHVÁTAL+++

    Vložil Jandus (bez ověření), 23. Leden 2015 - 11:25

    Žijete v rusku, tak co se divíte? Buďte rád, že vám nerozbili hubu – to až příště.

    Vložil Anonymous. (bez ověření), 23. Leden 2015 - 13:34

    Ne, nežijete ani v rusku ani v Rusku. Co vy víte o tom, jak to tam chodí. Až to zjistíte, možná budete koukat jako v jiříkově vidění Žijete v Česku,stůjte pevně na zemi. Vítejte v Absudistánu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".