trestní oznámení

Vložil Anonymous, 5. Červen 2012 - 19:20 ::

je nutné pro podání trestního oznámení na předsedu SVJ souhlas všech vlastníků nebo stačí souhlas 7-členého výboru díky za info

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil neznalý123 (bez ověření), 5. Červen 2012 - 21:36

    Pokud je myšleno podání trestního oznámení na předsedu výboru přímo od SVJ, jako právnické osoby, pak SVJ v této věci zastupuje kontrolní orgán SVJ.

    Vložil Sirius (bez ověření), 5. Červen 2012 - 22:24

    „SVJ v této věci zastupuje kontrolní orgán SVJ“

    Podle jakého § ?

    Vložil neznalý 123 (bez ověření), 6. Červen 2012 - 14:44

    Siriusi, ano, v jediném případě opravdu zastupuje SVJ kontrolní orgán a ne výkonný orgán,

    • a tím případem je žaloba SVJ (jako právnické osoby) na svůj výkonný orgán před soudem a soud. řízením
    • přece nebude povinen (nebo vůbec ochoten???!!!) žalovat výkonný orgán sám sebe (výbor sám sebe)

    Mám vám tedy opravdu dohledat substitutivní §§§ nebo v tom konečně vidíte logiku?

    Vložil lake, 6. Červen 2012 - 15:07

    Pane "neznalý 123 (bez ověření)",
    já ve Vašich výmyslech žádnou logiku neshledávám. Příslušné zákonné ustanovení nejste schopen dohledat, protože neexistuje. Proto Vás ani nevyzývám, abyste je zde uvedl.
    Napříště se laskavě řiďte právem, nikoliv Vaší "logikou".

    Mimochodem, tazatel se ptal na trestní oznámení, nikoliv na soukromoprávní žalobu. Ale to Vy asi nerozeznáváte.

    lake

    Vložil neznalý 123 (bez ověření), 7. Červen 2012 - 7:50

    Pánové (LAKE, Jaroslave, Sirusi) vydechněte třikrát a znovu si přečtěte mé dva příspěvky. Nikde neuvádím, že by nemohl:

    • kdokoli žalovat kohokoli za cokoli (soud posoudí legitimitu), případně kdokoli podávat trestní oznámení na kohokoli
    • člen SVJ žalovat (podávat TO na) výbor SVJ
    • člen výboru žalovat (podávat TO na) výbor SVJ nebo předsedu SVJ

    Uváděl jsem jen jeden velmi specifický případ, kdy ""SVJ (jako právnická osoba) potřebuje a chce žalovat svůj výbor jako celek, nebo jednotlivého člena, předsedu"" – tedy např. žalovat svůj statutární orgán.

    Pak je logické, že při tomto sporu nezastupuje, nejedná za SVJ (jako právnickou osobu) její statutární orgán (výbor) na straně žalující a současně se ten stejný výbor objevuje na straně žalované, jako žalovaný. Je zřejmé, že např. zlodějský výbor sám sebe žalovat nebude a u soudního sporu nebude sedět na obou lavicích. Logicky tedy v tomto specifickém případě zastupuje a jedná za SVJ její kontrolní orgán (pochopitelně pokud existuje).

    Pro své tvrzení umím uvést i §§§. Dovozuji toto substitucí z § 199, odst.2, obchodu (dozorčí rada vs. představenstvo – a řízení před soudy, všechny typy).

    Pane LAKE, možná se mýlím (nejsem advokát), OSŘ opravdu neznám, rád se nechám poučit, ale Vám nynější rychlý soud moc nesluší, ve vší úctě. Možná se vyjadřuji kostrbatě, proto to neporozumění. Ano uváděl jsem od počátku jediný velmi specifický případ, kdy si myslím, že má kontrolní orgán výkonné kompetence v SVJ. Možná byl mimo téma, možná ne. Mimo téma je ale určitě diskuze, kdy ještě jiny má kontrolní orgán vůči výkonnému rozhodovací kompetence, to je zajímavé pro mě.

    Vložil Jaroslav Jaroslav, 6. Červen 2012 - 14:53

    a když SVJ žádný kontrolní orgán nemá, není možné předsedu žalovat – jak logické :-) trestní oznámení podává osoba, takže proč prostě nepodáte oznámení jako osoba a nemáte problém – proč do toho zatahujete SVJ ??

    Vložil svjvmt, 5. Červen 2012 - 20:05

    To trestní oznámení snad podáváte za sebe, ne? To přece může podat kdokoliv, aniž by se kohokoliv ptal.Jen si to rozmyslet, zda je to jeho jednání trestné, zda se to pak po proveření neobrátí proti. To rozhodoval on, či se svezl i výbor?

    Vložil G.X, 5. Červen 2012 - 19:31

    Vážený anonymousi,

    trestní oznámení může podat kdokoliv a žádný souhlas k tomu nepotřebuje.

    G.X.

    Vložil lake, 5. Červen 2012 - 19:23

    Nepotřebujete ani souhlas vlastníků jednotek, ani souhlas výboru, ani souhlas brouka Pytlíka. Dokonce ani souhlas samotného předsedy není nutný.

    lake

    Vložil svetluska, 6. Červen 2012 - 17:13

    Já už také trestní oznámení na jednoho brouka Pytlíka, neboli předsedu SVJ, chystám..Krade jako zkušená straka :-)) Prošla jsem účetními doklady a mám už 3 hodiny na hlavě mokrý hadr :-((

    Vložil PetrSn. (bez ověření), 7. Červen 2012 - 7:26

    To se mi nezdá pravděpodobné, kdyby „kradl jako straka“ rozhodně by nedal někomu důkazy proti sobě – účetní doklady, tací lidé většinou se snaží stopy zahladit a do účetnictví, k dokladům a smlouvám nikoho nepouštět.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".