OV a zápisné do BD?

Vložil Zuzizuzka, 28. Listopad 2012 - 15:57 ::

Koupili jsme byt do OV. Dům je ve správě BD, které se již snaží o přepis do SVJ (ale nějak se jim to zatím nezadařilo). Správce chce po nás podepsat přihlášku do členství BD a zaplatit zápisné, ale já se domnívám, že pro to není žádný důvod. BD nám zajišťuje vyúčtování služeb..ale proč být členem BD, když jsem vlastník?? Všem Vám moc děkuji za názory k mému dotazu. Jedná se mi o to, zda-li mohu fungovat v domě se správou BD pouze jakožto majitel OV a „pouze“ platit výměr za služby, který dostávám či musím být „papírově“ členem BD..jde také o to, že netuším, jaké mám teď třeba rozhodovací právo, když nejsem v BD a BD by mě v podstatě mohlo pouze oznamovat, co se v domě bude dít. Z okolí znám situace, kdy lidé byli v družstvu, pak si odkoupili byty do OV a pak už jsou v družstvu pouze jen „virtuálně“..a družstvo majitele OV i družstevníky zašťiťuje po technické i právní stránce..cokoliv je potřeba. Zakoupili jsme byt do OV právě proto, aby byl náš a nechtěli jsme být v BD..a teď mi je nadhazován vstup..Je také možnost, že to správce nabídl v důsledku zvyku z předchozích let..

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjdukelská111, 29. Listopad 2012 - 1:54

    U nás je situace takováto: Správce dělá Společenstvím vlastníků většinou bývalý vlastník, tady SBD. Za správu si od jednotlivých majitelů bytů účtuje 200 Kč měsíčně. Zároveň však také nabízí členství v BD. Pokud s členstvím vlastník bytu souhlasí, zaplatí vratnou zálohu 1 000 Kč za členství a družstvo mu jako správce sníží náklady za správu na 100 Kč měsíčně. Když tedy porovnám, člen 100 Kč, nečlen 200 Kč měsíčně za správu, tak je volba asi zřejmá.

    Vložil lake, 29. Listopad 2012 - 7:31

    Tvrzení že „BD se snaží o přepis do SVJ“ je nesmyslné. Neexistuje žádný přepis do SVJ. SVJ vzniká automaticky splněním zákonné podmínky.

    Případ, který popsal svjdukelská111, může nastat pouze v domě, kde dosud nevzniklo SVJ, nebo sice již vzniklo, avšak nezvolilo svůj statutární orgán.

    Ve všech ostatních domech je správce v právním vztahu se SVJ, které mu hradí za správní činnost jednu souhrnnou částku podle smlouvy. Je-li tímto správcem družstvo, nemůže být platba za správu předmětem nějakého handlování mezi BD a jednotlivými vlastníky jednotek.

    Družstvo, které je správcem a vlastní jednotky v domě, je povinno přispívat na účet SVJ podle výše svého spoluvlastnického podílu. Z těchto příspěvků pak SVJ hradí veškeré výdaje, včetně platby správní firmě. I v tomto případě platí, že BD není oprávněno si svůj podíl na nákladech správy jakkoliv snížit.

    lake

    Vložil svjdukelská111, 29. Listopad 2012 - 11:02

    Nesouhlasím s vaším názorem, že tato situace může nastat pouze tam, kde dosud nevzniklo SVJ, nebo ještě nezvolilo svůj statutární orgán. Naše SVJ vzniklo před pěti lety a BD, jako správce, nabízí svým členům slevu za správu, která je pro nečleny 200 Kč měsíčně. Nevidím na tom nic, co by v praxi nemohlo fungovat. Ono totiž, pane Lake, uznávám, že vaše vědomosti jsou ohledně paragrafů a různých ustanovení zákona velké, ale zkuste mi tedy citovat nějaký § nebo zákon, který zakazuje BD, jako správci, aby poskytlo svému členu slevu na správu. Tato praxe se netýká pouze našeho SVJ, ale všech SVJ (přes 300 společenství), které BD spravuje.

    Dále píšete: Ve všech ostatních domech je správce v právním vztahu se SVJ, které mu hradí za správní činnost jednu souhrnnou částku podle smlouvy.

    Naše smlouva se správcem má v článku III, písmeno 8/b přímo napsáno toto: Odměna správce se skládá z částky za.

    • správu společných částí domu a činnosti s touto správou přímo související ve výši 100,– Kč/byt člena/měsíc + DPH, 200,– Kč/byt nečlena/měsíc + DPH, 35,– Kč/garáž – stání/měsíc + DPH. Odměna je aktualizována předpisem úhrad za užívání bytu.

    Žádné povinnosti jako člen BD nikdo z majitelů bytů nemá. Je to pasivní členství. Pouze se jednou ročně zúčastním shromáždění BD jako delegát zastupující několik SVJ.

    Vložil Krupp, 29. Listopad 2012 - 11:39

    Pane svjdukelská111. Družstvo má smlouvu se SVJ a účtovat náklady za správu musí účtovat jemu. Vlastníci, pokud nejsou členy družstva, s ním nemají vůbec nic společního. Celkový náklad je pak vlastníkům ve smyslu ZoVB rozúčtováván podle majetkových podílů. Jinak může být rozúčtováván pouze v případě, že se tak všichni vlastníci dohodnou. Jirka

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 29. Listopad 2012 - 7:41

    Jak je patrné svjdukelská již vzniklo. Z mnoha jejich předchozích příspěvků vyplývá, že mají statutární orgán.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 29. Listopad 2012 - 7:01

    Není žádný důvod, aby vlastník byt. jednotky vstupoval do nějakého BD. Družstvo nemá při správě žádné oprávnění dělit vlastníky na členy a nečleny BD a podle toho od ních vybírat částku za správu. Ta vaše BD vás pěkne vydírá a je vaše rozhodnutí, že si to necháte líbit. Nevnucujte to ostatním.

    Vložil svjdukelská111, 29. Listopad 2012 - 11:04

    Nikomu nic nevnucuji, pouze jsem upozornil na praxi, která je u nás. Je na každém vlastníku bytu jak se rozhodne. Jen jsem chtěl Zizizuzku informovat, proč je u nás výhodnější být členem BD. Třeba je Zizizuzka právě z našeho města.

    Vložil oli11 (bez ověření), 29. Listopad 2012 - 13:10

    Pro Zuzizuzku a svjdukelská111, jak již napsal Krupp, družstvo má smlouvu s SVJ, ne s jednotlivými vlastníky, nenechte se takto vydírat. Smlouva, kde jsou rozdílné platby podle toho, kdo je nebo není členem BD je velmi nestandartní a že jste na toto přistoupili je chybné. Nám dělá kompletní správu nezávislá firma a chce za vše pouze 100Kč od jednotlivých vlastníků. Radím uzavřít smlouvu s někým férovějším

    Vložil svjdukelská111, 29. Listopad 2012 - 18:17

    Děkuji za názor. Jistě, ani mně se to moc nelíbí, jen jsem odpověděl na dotaz Zuzizuzka. Víte, je pěkné radit co vše je na smlouvě s SBD z naší strany nestandartní. My jsme k této smlouvě přistoupili v době založení SVJ. Ať mi nikdo nevykládá, že nově zvolený výbor ví vše přesto, že jsem měl 16 let funkci domovní důvěrník. Tak poraďte. Jak z této smlouvy vystoupit? To je již horší. Správce mi, pokud chci nějakou změnu ve smlouvě, řekne, že s námi ukončí smlouvu. Majitelé bytů jsou spokojeni že platí méně a nějaké ustanovení smluv je nezajímají. Nejen že je nikdo z majitelů nečetl, majitelé bytů nikdy nečetli ani stanovy. Ale to tu již bylo napsáno mnohokrát. Pokud bych tedy chtěl se správcem ve smlouvě něco změnit musím mít souhlas majitelů bytů. A ti zájem nemají. Pokud máte nějaký návrh, napište mi, prosím, na svjdukelská111(a)sez­nam.cz

    Vložil Zuzizuzka, 30. Listopad 2012 - 15:19

    Všem Vám moc děkuji za názory k mému dotazu. Jedná se mi o to, zda-li mohu fungovat v domě se správou BD pouze jakožto majitel OV a „pouze“ platit výměr za služby, který dostávám či musím být „papírově“ členem BD..jde také o to, že netuším, jaké mám teď třeba rozhodovací právo, když nejsem v BD a BD by mě v podstatě mohlo pouze oznamovat, co se v domě bude dít. Z okolí znám situace, kdy lidé byli v družstvu, pak si odkoupili byty do OV a pak už jsou v družstvu pouze jen „virtuálně“..a družstvo majitele OV i družstevníky zašťiťuje po technické i právní stránce..cokoliv je potřeba. Zakoupili jsme byt do OV právě proto, aby byl náš a nechtěli jsme být v BD..a teď mi je nadhazován vstup..Je také možnost, že to správce nabídl v důsledku zvyku z předchozích let..

    Vložil epson (bez ověření), 28. Listopad 2012 - 17:20

    Není žádný důvod vstupovat do nějakého BD.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".