Vložil lake, 9. Červen 2010 - 16:00

Těžko říci, zda se mýlíte či ne. Správce používá software pro vyúčtování nájemních bytů, takže označení nejsou správná. Neplatíte ani nájem, ani žádný "fond oprav".

V první řadě máte mít předepsané dvě různé zálohové platby:
- zálohy na služby spojené s užíváním bytu
- zálohy na správu domu a pozemku.
První částku někdy stanoví přímo správce podle nákladů jednotky v předchozím roce (pokud mu to umožňuje smlouva o správě). Druhou zálohu stanoví pro celý dům shromáždění svým hlasováním a správce do toho nemá co mluvit (§ 15 odst. 1 a 2 ZoVB).

Část zálohy na správu domu a pozemku je tzv. dlouhodobá záloha (na náklady příštích let). Ve vyúčtování musíte mít uveden zůstatek této zálohy vaši jednotky, to jest částka, která se převádí do následujícího roku. Přeplatek se nevrací.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.