Vložil lake, 10. Březen 2014 - 4:28

Pan Červenka napsal: „Chci Vám všem sdělit, že se dílčí věc vcelku podařila. Od SČVaku jsme dostali okamžitě nový měřák na patě právě díky tomu,že letos mu končí platnost.“

Dílčí věc se podařila? Opravdu, ale podařila se pouze dodavateli vody. Tím, že pan Červenka si nechal vnutit rychlou výměnu vodoměru, ztratil navždy možnost reklamovat nesprávný náměr. Vlastníci jednotek kvůli tomu zaplatí předražený účet za vodu o 44%, bez možnosti jakékoliv obrany.

Pan Červenka napsal: „Takže nemá cenu jej nechat přeměřovat.“

Nejen že nemá cenu nechat jej přeměřovat, ale ono to už vůbec nepůjde. Žádost o úřední přezkoušení správnosti měření je potřeba podat písemně, ale nejpozději při výměně vodoměru. Teď už je tedy pozdě. Takže je jasné, proč dodavatel SČVaK tak spěchal s demontáží vodoměru, který měl platné ověření až do konce prosince 2014. Teď jsou stopy po vadném měřidle zahlazeny a není už možno namítat nesprávnost fakturace.

Pan Červenka napsal: „Jinak není pravda, že bychom měli platit případné přezkoušení patního měřáku.Jak sdělila sama pracovnice SČVaku,máme na to nárok zdarma!“

To samozřejmě není pravda. Přímo na stránkách SČVaK je uvedeno: „Na krytí nákladů spojených s úředním přezkoušením vodoměru (doprava, montáž měřidla) vybíráme finanční zálohu.“. Už z toho je patrné, že metrologické přezkoušení určitě zdarma není. Pokud vodoměr po reklamaci při zkoušce vyhoví, platí veškeré náklady, spojené s provedením zkoušky, odběratel, který o ni požádal. Pokud vodoměr při zkoušce nevyhoví, platí zkoušku dodavatel vody, neboť reklamace byla oprávněná.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.