Zmínil jste se o Prohlášení velmi neurčitě. Takže bylo vloženo do katastru, nebo nebylo? Pokud není v katastru, pak budova není rozdělena na jednotky a je vyloučeno podepsat smlouvu o převodu. Byla by absolutně neplatná. Vaše úvahy jsou tedy předčasné, pokud neexistuje Prohlášení. Nedá se tedy říci kdo bude osoba pověřená správou domu a neni ani známo jaká pravidla pro správu Prohlášení stanoví.
Mudrujete zbytečně nad jakousi smlouvou, která nemá dnes nic společného se skutečností. Už jsem Vám napsal, jak je třeba postupovat.
- vyzvat družstvo písemně podle ZoVB k uzavření smlouvy,
- od následujícího dne začít počítat zákonnou desetiměsíční lhůtu,
- ihned po vložení Prohlášení do katastru předložit družstvu k podpisu vlastní smlouvu o převodu,
- po marném uplynutí zákonné lhůty požadovat úhradu 100 Kč denně.
K formulaci smlouvy je nezbytné, aby v katastru bylo vloženo Prohlášení. Do té doby nemá smysl zabývat se jakýmikoliv návrhy ze strany BD. Ztrácíte čas.
V Prohlášení musí být povinně uvedena osoba spravující dům i příslušná pravidla. Další pravidla pro vztahy mezi vlastníky jednotek jsou obsažena v ZoVB. Nejste povinen podepsat žádnou extra smlouvu o správě s nikým. Nejste povinen souhlasit s žádnými ustanoveními smlouvy navíc nad rámec pouhého převodu nemovitosti.
Pokud budete pouze pasivně čekat s jakou smlouvou přijde družstvo a jejich právník, stavite se do role podřízené osoby. Jste to přece Vy, kdo chce uzavřít smlouvu o převodu. Ne družstvo. Takže si připravte čistou smlouvu o převodu bez kliček a obezliček, které do ní nepatří. Předložte ji družstvu k podpisu, jakmile se v katastru objeví Prohlášení.
lake
Poslední komentáře