Vložil lake, 1. Srpen 2012 - 8:48

Paní Prucknerová, co se děje ve Vašem SVJ se mi jeví jako plýtvání.

Máte dávat peníze společnosti, která pošle do domu jednou za 14 dnů někoho, aby pomačkal knoflíky a svezl se výtahem. Totéž ale dělají denně všichni obyvatelé domu. K tomu nepotřebujete specializovanou firmu. Dozorcem by měla pokud možno být osoba z domu, která denně výtah používá. Smyslem dozoru je totiž ihned zjišťovat nedostatky a poruchy, případně výtah rovnou odstavit. Dozor jednou za čtrnáct dnů neplní tedy svůj hlavní účel (i když požadavek normy je dodržen).

Navíc platí, že objednání dozoru u servisní společnosti bývá v rámci poskytovaných služeb podstatně levnější než zcela nová smlouva s jinou osobou.

P.S. V normě ČSN 27 4002 „Bezpečnostní předpisy pro výtahy“ jsou v části 5.2 „Odborné prohlídky“ stanoveny lhůty povinných prohlídek jednou za 2, 3 nebo 4 měsíce (podle druhu používání a roku uvedení do provozu). U servisní firmy zjistěte, zda by vám nepostačily prohlídky po 4 měsících. Oni samozřejmě vždy nabízejí automaticky interval 3 měsíce, i když to není podle normy nutné, ale neřeknou vám to. Pochopitelně.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.