Vložil Justitianus, 1. Květen 2025 - 5:31
  • „když bude vyúčtování … vadné … ale nebude reklamováno ve lhůtě … nebo bude reklamováno po lhůtě …“

V tom případě platí, že příjemce služby porušil zákon: Nesplnil svou zákonnou povinnost podle § 8 tím, že nepředložil námitky ke způsobu a obsahu vyúčtování ve lhůtě 30 dnů od doručení vyúčtování. To má právní důsledek:

  • Příjemce služeb je povinen uhradit poskytovateli služeb pokutu za každý den prodlení, protože nesplnil svoji povinnost stanovenou tímto zákonem (2013/67/§13/1). Příjemci služeb tedy nabíhá zákonná pokuta ode dne následujícího po marném uplynutím lhůty 30 dnů k podání námitky.
  • I když připustíme, že zákon porušili oba (jak poskytovatel, tak příjemce), pak se mohou pokutovat navzájem. Obě pohledávky na pokuty se po uplynutí lhůty 30 dnů nejspíše vzájemně započítají, a výsledkem je nula Kč. Pokuta poskytovateli tak může činit nejvýše 30 dnů krát 50 Kč, to jest 1500 Kč.
  • Příjemce služeb dal svým nekonáním najevo, že s vyúčtováním souhlasí, že je spokojen a že žádnou námitku neuplatňuje. K prodlení poskytovatele služeb tedy došlo (také) zaviněním druhé strany (k tomu viz 2013/67/§13/1). Protizákonný postup příjemce služeb může být soudem označen za rozporný s dobrými mravy: Snaží se vytěžit výhodu ze stavu, který sám spoluzavinil a nad kterým má kontrolu (2012/89/§6/2).

Opravdu chcete podat žalobu a soudit se o 1500 Kč? Přeju hodně štěstí.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.