Výměna oken

Vložil malvazinky, 27. Březen 2014 - 15:27 ::

Dobrý den, chtěl bych se zeptat,zda někdo neporadí jak postupovat v případě výměny oken,která jsou dle prohlášení vlastníka společnými,nepatří bytové jednotce,ani nejsou venkovní částí SVJ a vnitřní částí bytu.Jde mi o to,že v našem starém prohlášení vlastníků jsme je měli napůl,takže si postupně několik vlastníků byt.jednotek okna měnilo na své náklady samostatně.V novém prohlášení vlastníků jsou nově okna společnými,v domě je 7 bytů s původními 35let starými okny,která odpovídají stavu,zatéká jimi do bytů a je potřeba je vyměnit.Na shromáždění vlastníků jsme se na ničem nedomluvili,protože vlastníci co si je vyměnili na své náklady nesouhlasí s výměnou oken na náklady SVJ,i když jsou okna společnými a v havarijním stavu.Máme objednat nějakého soudního znalce,který udělá posudek na okna,když je posoudí,že jsou v havarijním stavu,tak je nechat vyměnit? Díky za názory,Jirka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil malvazinky, 31. Březen 2014 - 13:48

    Dobrý den, děkuji za názory k mému dotazu.Naše nové Prohlášení vlastníka všichni dobrovolně podepsali,18 byt­.jednotek v domě,je to tak 2roky zpět a nikdo se nad tím nezarazil,že jsou okna nově SVJ,přitom se na shromáždění vlastníků o této změně několikrát mluvilo.Bohužel na posledním shromáždění vlastníků,týden zpět,jsem s tímto bodem(výměna oken)dost narazil.U nás je to komplikovanější ještě o novou nástavbu na domě,cca 10 let starou,kde všichni mají nová okna,takže tito vlastníci BJ o tom nechtějí slyšet vůbec,že to je z jejich peněz(terasy,co mají u bytů a jsou samozřejmě společným majetkem SVJ se už poněkolikáté opravují a ještě budou,neb tam po různu zatéká)tak tento bod(investice do výměnxy oken)spolu s vlastníky BJ,kteří si okna dřív vyměnili na své náklady,na shromáždění přehlasovali.Ale z principu se mi to zdá nesmysl,když okna už nejsou moje a začalo zatékat do bytu.Co když je na své náklady vyměním,tak to dám SVJ jako sponzorský dar,pokud budu chtít,aby byl v domě klid a dobré sousedské vztahy?I když vztahy v domě stejně nejsou nic moc.Jirka

    Vložil § (bez ověření), 27. Březen 2014 - 23:31

    Tady přece nejde o to, aby soudní znalec potvrdil to, co je na první pohled vidět. Tady jde o zachování dobrých vztahů v domě. Někteří vlastníci si vyměnili okna za své vlastní peníze a nyní mají přispívat na výměnu sousedům. Vůbec nechápu, proč souhlasili se změnou Prohlášení vlastníka a převodem oken, které si zaplatili z vlastnictví do společných částí domu.

    Vložil lake, 28. Březen 2014 - 6:35

    Pan § napsal: „Někteří vlastníci si vyměnili okna za své vlastní peníze a nyní mají přispívat na výměnu sousedům. “

    To může být hledisko některých vlastníků, ale je to pravda pouze z poloviny.

    Ti, kteří si vyměnili okna „za vlastní peníze“, se těchto oken přece vzdali dobrovolně. Výměnou za to získali 100% jistotu, že až tato okna doslouží (nebo budou zničena), bude opravu vždy hradit SVJ ze společných prostředků. Nemusejí se tedy až do smrti o okna starat, a pak ani jejich dědici.

    Není pravda, že „… nyní mají přispívat na výměnu sousedům“. Co to je za podivné tvrzení? Mají přispívat na opravu SPOLEČNÝCH částí domu. Nikdo po nich nežádá, aby přispívali na výměnu oken patřících sousedům. Taková okna v domě nejsou.

    lake

    Vložil § (bez ověření), 28. Březen 2014 - 8:06

    Ano samozřejmě máte pravdu, ale také jí nemáte. Pochopitelně, že budou přispívat na společná okna, ale okna, která slouží výhradně některým vlastníkům. Ty okna slouží pouze některým konkrétním vlastníkům, protože jsou součástí JEJICH BYTU. Nemusejí se o okna starat a ani jejich dědici – skuste už konečně žít v reálu ne jenom podle předpisů, o okna se starat budou. Už jste někdy bydlel v domě, kde se lidi „žerou“ navzájem a právě ta okna budou příčinou? Copak to stojí za to? Chytrý výboru by to nikdy nedopustil. Dobrovolně se vzdali oken, třeba je někdo okecal, vždyť o tom nic nevíte.

    Vložil lake, 28. Březen 2014 - 9:17

    Pane §, píšete nepravdy. Okna uvedená v Prohlášení jako společná část domu NEJSOU součástí bytu. A pokud některý chudáček se vzdal svých oken v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek, ať se obrátí na soud s žalobou na neplatnost Prohlášení.

    Na této „úrovni“ se dál bavit nehodlám. Pokud v domě tazatele jsou blbečci, kteří podepsali nové Prohlášení, ale řídit se podle něj nechtějí, rada je velmi jednoduchá a už jsem ji tazateli dal:

    • Výbor může za SVJ objednat výměnu oken, má-li většinový souhlas získaný na shromáždění, nebo per rollam (podepisováním listiny). Mínění menšiny je bezvýznamné.
    • Jednotlivý vlastník může vyměnit okna vlastním nákladem, je-li SVJ nečinné i po upozornění. Pak bude požadovat od SVJ proplacení účelně vynaložených nákladů. SVJ se již samo postará, aby tento výdaj rozúčtovalo na vlastníky jednotek.

    lake

    Vložil Nortonik, 28. Březen 2014 - 8:35

    Nemáte pravdu že okna „jsou součástí jejich bytu“, jak tvrdíte. NEJSOU! Jsou součástí společných prostor! To by jste také mohl tvrdit, že meziokenní výpně jsou také součástí jejich bytu nebo i společné nosné stěny. Jednou byly zařazeny dle PV do společných prostor a musí se o ně starat SVJ cestou rozhodnutí Společenství nebo jak již psal níže Lake, jsou další možnosti výměny, vždy na úkor SVJ, tedy ze společných peněz.

    Vložil lake, 28. Březen 2014 - 6:33

    Oprava společné části musí být schválena tříčtvrtinovou většinou všech (podle § 11 odst. 5 ZoVB a pokud to stále máte takto ve stanovách). Podle toho se o oknech rozhoduje.

    Vlastníci jednotek v domě změnili Prohlášení tak, že všechna okna jsou společná. Z toho je třeba nadále vycházet. Jestliže svůj podpis pod změnou Prohlášení nepodmínili nějakým finančním vyrovnáním, pak platí, že žádné vyrovnání nepožadovali. Svá okna darovali do společných částí domu bezplatně. Každý z nich tím zároveň přijal závazek, že se bude podílet na opravách všech společných oken, která jsou v havarijním sta­vu.

    Svůj případný nárok mohli samozřejmě uplatnit, ovšem nejpozději přei podpisem nového Prohlášení. Teď jde už pouze o účelovou snahu vyhnout se povinnosti, kterou na sebe dobrovolně převzali. Jejich dodatečný nesouhlas je bezvýznamný: nelze mít společná okna, ale zároveň nepřispívat. Nemají nyní nárok na žádnou „refundaci“. Nyní už žádná okna nejsou jejich. Není co refundovat. Opačný názor je právně vadný, mýlí se petr123 i Franta Flinta.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Není nutné zvát soudního znalce kvůli stavu oken. Je však rozumné fotograficky tento stav zdokumentovat. Pokud výbor SVJ očekává, že by mohlo dojít k soudnímu sporu ohledně nutnosti výměny, pak úhrada znaleckého dobrozdání je dobrou pojistkou.

    • Vlastníci bytů mohou vyzvat SVJ k provedení výměny.
    • Pokud by SVJ nereagovalo, mohou provést nutnou výměnu sami a po SVJ požadovat plnou úhradu účelně vynaložených nákladů. Při tom jsou povinni tvrdit a prokazovat, že oprava byla skutečně nutná.
    • Bude-li havarijní stav oken trvat déle, mohli by také požadovat náhradu škody ze zvýšených nákladů na vytápění svých bytů. Vždyť netěsnosti jsou ve SPOLEČNÝCH oknech!

    lake

    Vložil Petr, 4. Září 2014 - 8:41

    Jak určit havarijní stav oken, což je názor vlastníka bytu (třeba předsedy) ale ne všech ostatních ? Okna nejsou o nic horší než jiná. Okna jsou společná, takže jde o úhradu z příspěvků (ať již dlouhodobá či krátkodobá či střednědobá záloha) všech.

    Vložil petr3211 (bez ověření), 27. Březen 2014 - 16:07

    majitelům plastových oken vyplatit refundace. stará okna vyměňte za plastová

    Vložil Franta Flinta z Motyčína (bez ověření), 27. Březen 2014 - 23:02

    Tazateli,dovolím si jednu poznámku k problému.Co vím, už se to tu řešilo a bylo vícero neshodných názorů.Takže já vám dám do placu svůj názor.Co vím, tak okna v bytech jsou na triku majitele.Okna na chodbách a dalších společných prostorech jdou na triko SVJ.Když se dohodnote na výměně oken u zbývajících bytů,budete muset doplatit ve výši vámi hrazených oken všem těm, co si okna již vyměnili.A víte proč? Protože by se SVJ na jejich úkor neoprávněně obohacovalo!Nevím jestli mám dále pokračovat.Snad jste to pochopil.

    Vložil Franta Flinta z Motyčína (bez ověření), 31. Březen 2014 - 14:39

    Mínusovači, jste hrozně nezodpovědní lidé! Svým přístupem jenom dokazujete, že nic nevíte a jen prudíte!O to je to smutnější, že NAVÍC DO PLACU NEDÁTE ŽÁDNÁ KONKRÉTNÍ SDĚLENÍ, KTERÁ BY PŘINESLA UŽITEK!Jenom děláte zle! To je projev slabosti na duchu…

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".