úklid společných prostor -rozpočet

Vložil Anonymous, 12. Březen 2007 - 8:43 ::

Dobrý den, jsme SVJ velmi krátkou dobu,rozhodli jsme se pro úklidovou firmu na úklid společných prostor. Všichni vlastníci se teď nemůžeme shodnout, jak rozpočítat platbu za úklid, buď platbu na byt nebo na osoby, což je logičtější – rodina se 2 dětmi udělá více nepořádku, než samotná vdova. Můžete nám,prosím, někdo poradit, jak to praktikujete u vás v domech a prosím i zákon a paragraf o který bychom se mohli opřít. Děkuji Mičíková K.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 12. Březen 2007 - 16:49

    Nejlogičtější je asi kombinovaná platba (jako to bývá třeba u teplé vody), kdy určitá část se rozpočítá podle podílu a zbytek podle počtu osob. Je ale pravda, že je to administrativně složitější. Nepořádek totiž způsobují jak lidé, ale způsobuje se i „sám“ (práší se všude apod.).

    Myslím, že rozpočítání nákladů na úklid není stanoven cenovým výměrem nebo jiným právním předpisem a tudíž je třeba odlouhlasit 75% přítomných hlasů. V případě neshody to pak asi bude podle podílů (chtělo by to ověřit).

    72/1994 Sb. §11

    (4) K přijetí usnesení o věcech, které jsou obsahem prohlášení podle § 4, o schválení nebo o změně stanov, o uzavření smlouvy o zástavním právu k jednotkám a o rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky jednotek podle § 9a odst. 2 je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".