Rozhodnutí SVJ o nezateplení domu vs. individuální zateplení…

Vložil SVJ z Lysé nad Labem (bez ověření), 13. Září 2016 - 10:50 ::

Dobrý den,

jménem několika členů našeho SVJ se na Vás obracíme o radu.

Začátkem léta jsme si na schůzi SVJ mimo jiné všichni odsouhlasili (celkem se jedná o 39 bytových jednotek), že dům se prozatím zateplovat nebude.

Včera jsme však obdrželi zápis ze schůze výboru, která proběhla zhruba před týdnem, kde jsme našli následující sdělení:

„Výbor dále bude se správcovskou firmou a s právníkem konzultovat individuální zateplení, neboť někteří vlastníci (vzhledem k tomu, že zateplení celého domu je v nedohlednu) uvažují o zateplení pouze části domu ze severní strany (vchodu, kde bydlí).“

Prosíme, je takovéto počínání z právního hlediska v pořádku, případně, co se proti tomu dá dělat.

Předem Vám děkujeme za pomoc a podporu.

S pozdravem,

SVJ z Lysé nad Labem

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil HajdyHou (bez ověření), 13. Září 2016 - 20:09

    Jistě je to možné. dokonce jsem viděl panelák zateplený POUZE na panelech konkrétních bytů (zateplení vystupovalo 20cm od stěny). Zůstává nad tím rozum stát, protože zda to může mít nějaký zásadní efekt na snížení nákladů na vytápění si myslím že není možné, ale je to zjevně možné.

    Pokud jde ale o společné části domu, má pravomoc k rozhodování o jeho využití právě společenství.

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 8:18

    Zdravím, pane HajdyHou! Souhlasím, jistě to možné je. A může to mít i efekt na snížení nákladů na vytápění. Samozřejmě za předpokladu, že je bytová jednotka zateplena kompletně, tj. stropy, podlahy, obvodové stěny, mezibytové stěny. O čemž upřímně pochybuji :-D

    Vložil Aa (bez ověření), 13. Září 2016 - 17:46

    K tématu řešíme právní postup, někteří v rámci diskuse okopali druhým kotníky, mne osobně by však v podobné situaci ze všeho nejdříve zajímalo stanovisko odborníka ze stavebnictví, a to, zda ono uvažované částečné zateplení by splnilo svůj účel. Při vší úctě to není sprácovská firma ani právník. Taisa již zde popsala správně oprávnění výboru v dané věci, to není třeba opakovat. Žadala bych po výboru toto stanovisko a pak teprve řešila otázku nákladů. Dovedu si představit, že se vlastnikovi jednotky uvnitř domu nechce do výdajů na zateplení domu. Také jsme měli vlastníka, který navrhoval, aby opravu zatékající střechy uhradili vlastníci žijící v posledním patŕe, protože do jeho bytu v 1. patře neprší. Ani by mi nevadilo, kdyby si ono částečné zateplení zaplatili jen ti, jichž se to týká anebo všichni. Obě řešení jsou možná (když se chce).

    Vložil janica, 13. Září 2016 - 17:15

    Jestli jste se rozhodli nezateplovat, jaké byly důvody? Má se ale vycházet z toho, proč chceme zateplovat. Protože okny profukuje, zdi jsou tak studené, že večer se nedá sedět u TV, padá omítka, odpadávají dlaždice na schodech, hydroizolace je tak mizerná, že zatéká do sklepů, atd. Pokud nestačí dílčí oprava, tak se pak rozhodnout jinak. Čím déle se bude odkládat zateplení, tím víc to stojí. Zateplení jedné části budovy jsou zbytečně vyhozené peníze. Do čeho se to chce výbor zamotat? Čeká se provize ze strany správce, právníka a výboru? Jestli máte projekt, rozpočet a málo financí, tak je možnost dotací, úvěru. Když zateplit, tak celý dům. Do výběrového řízení bych správce nepustila ani právníka. O zateplení rozhoduje shromáždění, ale i o částečném.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 13. Září 2016 - 15:30

    není oprava a proto by mělo být provedeno jen na základě souhlasu všech vlastníků. Logicky se nabízí, že podmínkou bude aby si je zaplatili vlastníci zainteresovaní. Bránit někomu aby si za své peníze zlepšil podmínky bydlení není moc moudré. Jinou kávou by ovšem bylo, kdyby se tato investice měla provést za peníze všech vlastníků.

    Vložil jpinkava, 13. Září 2016 - 16:37

    Pavle II obávám se, že ačkoliv zateplení není oprava, k jeho realizaci není třeba souhlasu všech, ač by to bylo ideální (ani v minulosti to nebylo – bývalo 3/4 všech, ale nyní dle NOZ se kvora většinou z praktických důvodů snížila). Souhlas všech by nejspíš přicházel do úvahy v souvislosti s úvěrem delším než 10 let. Výbor by měl místo konzultací s právníky a dalšími „poradci“ hledat především řešení s vlastníky … (neznám jejich poměry, ale obecně „dílčí“ zateplení, kromě výměny oken a MIV jsou většinou vyhozené peníze ať to platí kdokoliv)

    Vložil anon. (bez ověření), 13. Září 2016 - 11:46

    Taky chtějte doložit písemně ekonomický dopad, kolik to bude stát a jaký to bude mít přínas, kolik se kde a čeho ušetří. Nenechte se okecat. A dejte si pozor, je v tom namočená správcovská firma, čeká ji nějaký finanční bonus, protože zcela jistě bude něco zajišťovat a organizovat. Právník může konzultovat leda tak to, jak vás právně zatepolení protlačit, abyste s nim souhlasili. O přínosu nebo nepřínosu zateplení právník nic netuší a je mu to zcela fuk.

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 11:11

    Dobrý den, pokud se jedná jen o konzultace, tak to v pořádku je a nic se proti tomu dělat nedá. Předpokládám, že výsledek těchto konzultací bude výbor prezentovat na příští schůzi shromáždění a budete hlasovat o částečném zateplení.

    Vložil Maruška (bez ověření), 13. Září 2016 - 12:47

    Výbor nemůže bez schválení SVJ cokoliv objednávat, konzultovat, protože kdo je o to požádal?

    SVJ rozhoduje, o čem má výbor jménem vlastníků jednat.

    Hodně tady Taiso radíte, ale co příspěvek, to blaf.

    Vložil Petr123 (bez ověření), 13. Září 2016 - 13:25

    Výbor může konzultovat a objednávat cokoli chce, pokud dodrží limity (např. finanční) dané stanovami, je to statutární orgán. Nechat si všechno schvalovat shromážděním je nesmysl.

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 13:28

    Milá Maruško, doporučuji Vám nahlédnout do slovníku cizích slov a zjistit si, co znamená „konzultace“. Taisa

    Vložil Maruško (bez ověření), 13. Září 2016 - 14:47

    Milá Taiso, slovo konzultace mi věřte nebo ne, cizí není, protože se svým způsobem konzultacemi živím!

    Myslíte, že konzultace právníka je zdarma?

    Tak Vám milá Taiso dám taky radu:

    Zjistěte si ceník advokátů, a vezměte si k tomu slovník, abyste si ujasnilo – co za co – přesně.

    Už jsem Vám to psala, Vy máte dar plést pojmy s dojmy.

    Možná jste potrefená husa, která tady hledá alibi pro nějaké své osobní selhání.

    Pak budete na shromáždění vykřikovat – já si to ověřovalo z vícero zdrojů a dělám to správně.

    Moc daleko nejsem od pravdy, což..?

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 15:07

    Konzultace se správní firmou, a to včetně právních, máme v ceně měsíčního paušálu. Že bychom byli výjimka, jediní v celé České republice? Nemyslím :-)

    Ovšem Vy jste fabulátor, klobouk dolů. Co Vy všechno z jedné věty nevydedukujete…

    Vložil Maruška (bez ověření), 13. Září 2016 - 15:24

    Taiso, já začínám pochybovat o Vašem zdravém rozumu – anebo odpovídáte halabala, a ani si nepřečtete pořádně dotaz.

    Ta to udělejte znovu, a velmi pomalu, aby Vám neuniklo ani slovíčko :

    → a s právníkem konzultovat individuální zateplení

    Všimla jste si už? Je tam kouzelné → a ←

    To víte Taiso, někdo dokáže skutečně z jedné či několika vět usoudit, v jakém rozpoložení je člověk, se kterým diskutuje, co má za lubem, o co mu vlastně jde.

    Vy si tu chcete něco potvrdit, a co odpověď, tak to je skutečně střela mimo terč.

    Proč chodíte sem pro rady, když jak píšete..... …Konzultace se správní firmou, a to včetně právních, máme v ceně měsíčního paušálu

    Jestli se za tím kouzelným paušálem skrýváte Vy a radíte, tak vlastníky lituji.

    Vložil € (bez ověření), 13. Září 2016 - 14:29

    Milá Taiso,

    doporučuji Vám nahlédnout do slovníku českých slov a zjistit si, co znamená „vyúčtování“ a „vypořádání“.

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 14:42

    ještě mi vynadejte za fond oprav, ať to máme kompletní :-)

    Vložil Emilie H. (bez ověření), 13. Září 2016 - 15:08

    Co byste ráda o fondu oprav?

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 15:17

    Chcete mi místo pána vynadat Vy? Ale prosím, klidně Vám posloužím jako virtuální fackovací panák :-)

    Vložil anon (bez ověření), 13. Září 2016 - 13:08

    Maruško nekecejte, SVJ je právnická osoba, která sama o sobě nemůže nic schvalovat. Můžete nám zde popsat jak může SVJ něco schválit.

    Vložil Maruška (bez ověření), 13. Září 2016 - 13:11

    Samozřejmě jsem měla na mysli shromáždění vlastníků…

    Vložil anon (bez ověření), 13. Září 2016 - 13:40

    Ale Maruško, výbor je statutárním zástupcem právnické osoby s názvem SVJ, která zodpovídá za správu domu. V některých společenstvích se nesejde usnášeníschopní shromáždění i několik let.Jakpak byste chtěla jako vlastník v tomto společenství dosáhnout, aby dům byl udržovaný. Copak byste říkala, kdyby došlo k havárii rozvodů vody nebo odpadu, nebo nedejbože vyhořelo osvětlení společných prostor, nebo přestal jezdit výtah. Nechala byste dům vybydlet, že ano. Bodejť, vždyť opravy a údržbu neodhlasovalo shromáždění. Co se týče správy domu a toho, co může konat výbor, tak to máte drobátko popletné.

    Vložil Maruška (bez ověření), 13. Září 2016 - 14:39

    Anone, nepodsouvejte mi, co jsem nenapsala.

    Tazatel píše něco o havárii vody? Vyhoření elektřiny ve společných prostorách? Píše něco o nefunkčním výtahu?

    Nic takového.

    A když bude za zády nás vlastníků jednat výbor o úpravách, které si shromáždění neodhlasovalo, a vzniknou finanční náklady, s ledovým klidem to soudně bude od výboru vymáhat.

    Popletené to namám, jenom Vy jste předseda nadločlověk, kterému moc přerostla přes hlavu, a myslí si, že může všechno.

    Vložil anon (bez ověření), 13. Září 2016 - 16:00

    Já nejsem žádný předseda a už vůbec ne nadčlověk. Přeju vám úspěšné vymáhání.

    Vložil Emilie H. (bez ověření), 13. Září 2016 - 15:16

    „s ledovým klidem to soudně bude od výboru vymáhat.“

    Pokud ten, kdo bude soudně vymáhat, jste Vy, napište zde, jak to budete vymáhat po výboru. Taky bych to potřebovala a zatím jsem nepřišla na to, jak. Děkuji.

    Vložil Kolemjdoucí (bez ověření), 13. Září 2016 - 16:03

    Emilie, Maruška je neználek, který neví co píše a jen spamuje, snad ji to přejde. Výbor nemá právní osobnost a tak není pasivně legitimován.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".