Převod garáží podle zákona č. 72/1994 Sb.

Vložil jespik (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 12:24 ::

Prosím o názor na následující problém. Jedná se o převod garáží do vlastnicví. Garáže jsou ve vlastnictví bytového družstva, stojí samostatně, nemají spojitost se žádným bytovým domem. Jsou to prostě garáže v řadě, postavené ve svahovitém terénu. Družstvo převádí garáže do vlastnictví členů, nájemníků s odvolaním na zákon č. 72/1994 Sb. § č a násl. Jedná se sice o nebytový prostor, ale nemá spojitost se žádným bytem ani bytovým domem. Osobně se domnívam, že to podle uvedného zákona a paragrafu není možné. Děkuji za Vaše názory.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil jespik (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 12:38

    Doplňuji – § 4 a násl.

    Vložil Kolemjdoucí (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 14:05

    ZoVB neřeší jen byty a bytové domy. Tento zákon podle § 1 upravuje spoluvlastnictví budovy, u něhož spoluvlastník budovy je vlastníkem bytu nebo nebytového prostoru.

    Část druhá zákona od § 6 řeší převody vlastnictví jednotek a výkon vlastnického práva k jednotkám. Podle § 2 odst. h se jednotkou rozumí byt nebo nebytový prostor.

    Z výše uvedeného plyne, že ZoVB upravuje převod nebytových prostor v budově, i když v ní nejsou byty.

    Vložil jespik (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 14:46

    Děkuji zo objasnění. Znamená to tedy, že vnikne společenství vlastníků, které se pak řídí dle uvedného zákona se vším všudy, včetně povinnosti přispívat na správu uvedeného objektu – nebytového prostoru. Je má úvaha správná?

    Vložil G.X, 27. Srpen 2013 - 17:39

    Jen doplňující poznámka. Zde uvedené platí, pokud se jedná o jeden dům (garážový dům) a uvnitř jsou vymezené nebytové jednotky (zřejmě co garáž, to jednotka). Pak není zcela přesné vaše tvrzení. Budete totiž přispívat na správu společných části domu, nikoliv na správu nebytového prostoru (ten je váš, staráte se o něj standardně sám)

    Anebo se jedná o „řadové domy“ a pak je vše jinak. G.X.

    Vložil jespik (bez ověření), 27. Srpen 2013 - 20:29

    Ne, nejedná se o garážový dům. Jedná se o řadu garáží, jedna vedle druhé. Jedna řada je patrová, dvě garáže nad sebou, vše je na okraji města. Tak jak je uvedeno jsou to asi „řadové domy (garáže)“. Pak je vše jinak. Můžete prosím napsat jak, je to důležité, nemám s „řadovými domy“ žádnou zkušenost. Děkuji.

    Vložil G.X, 27. Srpen 2013 - 20:49

    Pořád tedy nevíme, o kolik domů se jedná. Pokud jsou garáže v řadě, může se (avšak nemusí) jednat o více domů. Pokud jsou dvě garáže nad sebou tak samozřejmě jsou součástí jediného domu :)

    Napište sem prosím údaje o nemovitosti, aby bylo možné ji vyhledat v katastru.

    G.X.

    Vložil franos, 27. Srpen 2013 - 16:09

    Ano, pokud garáže jsou zapsány jako (nebytové) jednotky v KN, pokud kupujete takovou jednotku a pokud ve výsledku bude v budově alespoň 5 jednotek 3 různých vlastníků, tak vznikne (nové) SVJ. Je to stejné, jako by to byly byty.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".