Odkoupě části společné chodby od SVJ a elektroinstalace na chodbě

Vložil Mirka (bez ověření), 1. Září 2019 - 14:22 ::

Dobrý den,

ráda bych koupila za účelem komory k malému bytu část společné chodby na patře paneláku. Jsou dvě možnosti. Jedna za výtahem (ta elegantnější) a druhá hned vedle bytu. Jedni sousedé na patře nemají problém a souhlasí, druzí s tím nesouhlasí. Důvody jsou spíše irelevantní. Sousedé v době odkupu bytů všech pater pod námi odkoupili část chodeb ke svým bytům, kromě sousedů na našem patře, kteří o to neměli zájem. Přesto nechtějí, abych část za výtahem odkoupila. Tudíž je jediným řešením vybudování komory vedle bytu. Prostory jsou velké. Nicméně je tam instalována skříň s elektrickými hodinami pro všechny byty. Dotaz je, zda je vůbec možné, hodiny přemístit do jiných míst chodby, případně na zeď mé komory. Pravděpodobně budu muset mít stavební povolení, souhlas hasičů, pražské energetiky. Poradíte, prosím? Souhlas 100% vlastníků je samozřejmostí.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil kverulantka (bez ověření), 2. Září 2019 - 15:14

    „Odkoupě části společné chodby od SVJ a elektroinstalace na chodbě“

    A jste si opravdu jist,že ta část chodby patří právnické osobě SVJ,nebo všem vlastníkům jednotek v domě?

    Vložil radka2222 (bez ověření), 1. Září 2019 - 14:47

    si zjistěte, zda všichni vlastníci budou pro a hlavně za kolik ván prostory odprodají. pak si spočítejte, kolik by stálo přemístění všech elektrických hodin, změna prohlášení vlastníka, a další náklady. pokud vám ta šesticiferná částka bude stát za to, začněte s eonem a stavebním úřadem.

    Vložil tep (bez ověření), 1. Září 2019 - 17:45

    Odkupem chodby by se změnily spoluvlastnické podíly všech vlastníků bytů a za každý byt se za změnu zaplatí 2000 Kč na katastru nemovitostí. Kdo to bude platit? Už se to zde řešilo, chodbu je možné si pronajat.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 1. Září 2019 - 19:17

    Tepe.Co kdybyste nám popsal,jak přesně si ten Váš pronájem představujete.Nedá se na to použít ten váš § 1180 nebo přídatné spoluvlastnictví?

    Vložil tep (bez ověření), 1. Září 2019 - 19:44

    Ostatním vlastníkům bytů, se kterými by uzavřel nájemní smlouvu, by platil měsíční pronájem za chodbu v obvyklé výši pro danou lokalitu. Pronajatá plocha pro výpočet nájmu by se snížila o velikost podílu vlastníka na domě – sám sobě si pronajímatel totiž nájem platit nebude.

    Děkuji za jízlivou poznámku k přídatnému spoluvlastnictví, ta mi nevadí, na takové chování jsem si zde zvykl. Ocenil bych ale lepší návrh řešení – nyní jsem k tomu tématu žádný nezaznamenal. Mínusovat může kdokoliv, ale nést svou kůži na trh – to od většiny postrádám. Málokdo mi napíše, v čem je mé řešení špatné. Otevřených kritiků si vážím, jen ti pomáhají najít pro tazatele optimální řešení a pro mne poučení.

    Vložil JaVa, 2. Září 2019 - 7:44

    Zdravím pane „tep“ a posílám Vám to jediné správné řešení.Doufám,že Vám to od kapacity tohoto webu, bude stačit.

    http://www.portalsvj.cz/…h-casti-domu

    Pozor pouze na to, že pronájem je možný pouze třetím osobám !!!

    Vložil zdeseny clen SVJ, 16. Leden 2019 – 9:04

    Pak postačuje schválení shromážděním nebo výborem dle stanov a musí to být alespoň za cenu obvyklou.

    Pokud by o podobné využití společných prostor měl zájem někdo z členů SVJ, tak jemu nelze pronajímat, neboť by si pronajímal i sám od sebe, což nelze.

    Člen SVJ může společný prostor využívat ale obdobně jako při pronajímání, pouze se nebude schvalovat pronájem, ale umožnění výlučného užívání nad rámec jeho podílu na společných částech a následně se mu stanoví s ohledem na toto výlučné užívání příspěvek na správu domu tak, aby to odpovídalo nájmu nečlenovi. konec citace

    Přeji hezký den.JaVa

    Vložil Pokorný (bez ověření), 2. Září 2019 - 10:31

    Pane JaVa,

    myslím, že vy jste zde vždy zastával stanovisko, že taková záležitost, jako je „výlučné využívání společných prostor“ musí být řešeno v prohlášení. A najednou souhlasíte pouze se schválením shromáždění?

    Vložil JaVa, 2. Září 2019 - 12:08

    Ano to máte pravdu,ale v tomto vlákně si navzájem osvětlujeme,proč není možné použít „pojem pronájem“

    Další část,tzn.schválení trvalého převodu některých společných částí domu do výlučného užívání pouze některému z vlastníků jednotek se už samozřejmě týká i změn v PV,dle § 1169 odst.2. a již úvodní nadpis o záměru tazatele směřuje ke změně PV :

    „Odkoupě části společné chodby od SVJ a elektroinstalace na chodbě“

    Takže bláboly o nějakém časově neomezeném „pronájmu“, jsou zde zcela mimo mísu.Proto jsem dal hned pod úvodní dotaz"100% souhlas a § 1169 odst.2 z­.č.89/2012 Sb­.,.

    Přeji Vám hezký den.JaVa

    Vložil tep (bez ověření), 2. Září 2019 - 8:23

    Pronajatá plocha pro výpočet nájmu se sníží o velikost podílu vlastníka na domě – sám sobě si pronajímatel totiž nájem platit nebude, ani si tím pádem nebude sám od sebe nic pronajímat, jen bude s nájmem automaticky souhlasit, když o něj sám ostatní vlastníky požádá. Je to možná obezlička, ale mělo by to projít.

    Pak ještě existuje další možnost – pronájem napsat na někoho z rodiny, který si tam pak též uskladní nějaké věci, třeba dvoje ponožky.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 1. Září 2019 - 17:54

    vždyť píšu, že náklady budou ohromné. on si každý myslí, že dá pár kaček spoluvlastníků za chodbu, a je to. vždyť je to tu pořád.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".