01-Legální okrádání VBJ-je možná obrana?

Vložil Fanda, 23. Listopad 2012 - 22:04 ::

Dobrý den. Má někdo zkušenost, jak se bránit proti okrádání? Jsme malé společenství 7 VBJ, kde zástupci a jejich věřící mají většinu. Jsou neodvolatelní. Odmítají předložit doklady, účty, smlouvy,zápisy, atd. Vyúčtování provádí firma, která jim jde na ruku (provádí vyúčtování dle jími zaslaných podkladů a příkazů). Dlouhodobě nahlášují odečty poměrových měřidel SV a TUV v náš neprospěch. Odmítají předložit náměry v ostatních BJ(značný nepoměr naší BJ proti celkovému odběru domu).Odmítají reklamace vyúčtování. Nepřebírají korespondenci. Odebírají režijní elektřinu domu za kterou neplatí a provádí rozúčtování na všwchny VBJ. Toto provádí ,,předseda SVJ,,pro jím zprivatizovanou nebytovou jednotku (přivlastnil si ji při převodu z BD na SVJ) a ostatní statutáři pro podnikatelskou činnost ve společných prostorách. Vybírané prostředky na ,,FO,, používají pro svoji potřebu (rekonstrukci svých BJ – nová okna). Vše jsme vyzkoušeli mimo soudního vymáhání.
Prosím neposílat rady typu tak se odstěhujte. Předem děkuji za radu. Fanda

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil solaris, 4. Září 2014 - 3:18

    Dobry den pane Fando, v nasem SVJ zazivame obdobnou situaci. Jsou 2 moznosti, bud sam odhalite jejich pochybeni na necem (alespon jedno zavazne), anebo pozadate soud skrz podanou zalobu na SVJ. 1 pripad je rychlejsi a levnejsi… Kdyz je usvedcite, pak se odstehuji spise oni:)

    Dzim peste! Solaris

    Vložil solaris, 25. Listopad 2012 - 18:26

    dobry den, to co napsal pan Fanda, zazivame u nas v dome take. Sme sice podstatne vetsi SVJ, ale 5clenny vybor ani spravcovska firma za 2006–2012 vubec nepredlozil absolutne zadne ucetni, investicni doklady. Ty byly opakovane vyzadany. Vazne zvazujeme predat jednani vedeni domu policii CR, FU, prisl.organum. O jinem ucinnem, rychlem reseni nevime. Z bank. uctu za tyto leta odeslo neidentikovanych plateb cca za 300 000,– Kc. Vlastniky deni v dome nezajima, v dome bydli jen 5 jednotek. Vedeni ma dle stanov neomezene nakladani hospodareni. Shromazdeni SVJ se poradalo naopr. ted po 1,3 r. Ve stanovach je ze se ma poradat min. 1× za kalend. rok. Muzeme tedy jeho usneseni napadnout jako neplatna? Budou dalsi Shromazdeni vubec platna, kdyz se toto poradatelske pravidlo porusilo? Mimo to si na zaver shromazdeni vybor dal odhlasovat tucne odmeny. Odmeny samozrejme nebyly avizovany na programu… Jak to resi ostatni s obdobnymi zkusenostmi? Solaris

    Vložil Pavel, 25. Listopad 2012 - 19:15

    solaris,

    příspěvky, které nemají diakritiku, většinou nečtu.

    Ale když jsem viděl, že se mluví o okrádání, které je dokonce běžné, tak jsem nahlédl. No, zase je to ničím nepodložený blábol. To je u příspěvků bez diakritiky velmi časté.

    Kde berete tu neskonalou drzost obviňovat většinu členů výborů v ČR, že kradou?

    Jste pouze neschopný člen SVJ, který se od roku 2006 (!!!) nedokázal dostat k informacím.

    Pavel

    Vložil Brouček Jiří (bez ověření), 24. Listopad 2012 - 20:49

    Já bych to viděl asi tahle.Jak uvádíte např. vodu.Je vás celkem 7 bytů v baráku.U SV si v den,kdy je u vás prováděn zápis spotřeby vody v BJ (dělá se to prakticky vždy po 1/2 roce), zapište stav odběru vody na budíku u paty domu (bývá to v chodbičce sklepa šachta s víkem) a sčítněte si čísla všech BJ (tedy jestli vám to všichni řeknou).Potom je tu jiná možnost,když si zajdete k člověku, který toto eviduje a předává podklady pro vyúčtování firmě, která spravuje vaše účetnictví.No a zbývá vám potom jen kontrola spotřeby baráku za celý rok na příslušné vodárně a kanalizací. Např. na severu je to SČVaK (severočeské vodárny a kanalizace).Tam si požádáte o kontrolu čísel,třeba zpětně za několik let a zjistíte,kolik že je u vás rozdíl.Paní dáte např.rumové pralinky za službičku a potom víte,jak jste na tom.Jednoduché a praktické.No a poté máte v ruce njaký ten argument, se kterým můžete „podnikat“ zase Vy…To je jedna z možností kontroly.Užijte si to.Brouček Jirka,Jirkov

    Vložil Fanda, 25. Listopad 2012 - 10:15

    Děkuji za radu. To všechno jsem již absolvoval.Bohužel ZSVJ, kteří podklady z jednotlivých BJ sbírají je odmítají předložit. Ostatní VBJ s tím souhlasí.Jak jsem již napsal mají většinu. Mám podklady jen za svoji BJ a celkové za dům. S pozdravem Fanda

    Vložil Kozel (bez ověření), 26. Listopad 2012 - 18:23

    „Mám podklady jen za svoji BJ a celkové za dům.“

    To by Vám ke kontrole mělo stačit. Můžete přiblížit, proč Vám podklady za Vaši BJ a celkové za dům nestačí?

    Současně tím ale netvrdím, že nemáte nárok na veškeré podklady SVJ.

    Kozel

    Vložil Mel. (bez ověření), 26. Listopad 2012 - 15:08

    Když se nechcete odstěhovat a shromáždění není funkční, pak jedině právní kroky… Mel.

    Vložil Anonymus (bez ověření), 24. Listopad 2012 - 11:21

    Nestačím se divit, kde že to bydlíte. To co zde popisujete je na řešení právní cestou. Nejprve bych se ale pokusil domluvit ještě jednou s firmou, která Vám dělá vyúčtování, aby Vám předložila doklady.

    Vložil Fanda, 24. Listopad 2012 - 12:02

    Správní firma má jen podklady, které ji poskytnou ZSVJ (předseda). K předložení dokladů, které má požaduje souhlas ZSVJ.ZSVJ hází vyřizování reklamací na správní firmu a ta zase na ZSVJ. Koho navrhujete zažalovat? S pozdravem Fanda

    Vložil svjvmt, 26. Listopad 2012 - 22:44
    „Správní firma má jen podklady, které ji poskytnou ZSVJ (předseda). K předložení dokladů, které má požaduje souhlas ZSVJ“.

    Trochu mne to mate. Spoustu věcí dělá za SVJ správce. Víte, jaká je smlouva se správcem? Víte, co vám má předložit? Za co ji pak platíte? Režijní elektřina, jak se měří? Přečtěte si ZoVB a TRVEJTE na svých právech. Neznáte je. Okrádaný je ten, kdo se nechá. Poptejte se věci znalého právníka, pokud byste šel k soudu, budete ho stejně potřebovat.

    Vložil Krobot (bez ověření), 25. Listopad 2012 - 16:29

    SVJ nikoliv správce. Z předloženého ročního vyúčtování Vašeho bytu zjistíte rozdíl mezi náměrem a účtovanou spotřebou. Chyba bytových měřidel může být i 25% oproti přesnému obchodnímu VAK. Vždy je náměr v bytě menší. Bytové měřidlo může být k vyúčtování použito pokud je v platnosti jeho ověření (5 let). Po SVJ můžete požadovat neadresný údaj naměřených a účtovaných hodnot za rok jako celek. Z toho vypočtete chybovost a porovnáte s Vaším vyúčtováním.

    Vložil Fanda, 25. Listopad 2012 - 20:44

    Děkuji za radu. ZSVJ jak jsem napsal nekomunikuje.Od­volává se na správní firmu i když jeho zodpovědnost je zřejmá. Odmmítjí (ústně) předložit doklady. Důvodně se domnívám, že nás poškozují finančně. Něco tu smrdí. Čestní lidé to nemají zapotřebí. Dá se čest právně vynutit? S pozdravem Fanda

    Vložil Brouček Jiří (bez ověření), 26. Listopad 2012 - 21:37

    Pane Fando,mě se chce něco říct a já vám to tedy „řeknu“.Pane, Vy jste ale vůl.Co je moc tak toho je příliš.Od začátku vám zde lidi píšou jasné a srozumitelné názory.Solaris – stejný problém,ale chtějí jednat právní cestou,správně­.Kozel,Krobot,A­nonymus,Mel,já,ti všichni Vám zde jasně uvádějí co a jak postupovat.Pa­vel,ten zde uvádí,co že jste za neschopného člena.Nad čím si děláte starosti? Vždyť je to zcela jasný!Není zde co řešit.Moc nad věcí dumáte zbytečně.Jednej­te,konejte a efekt to přinese.Jinak budete pořád jen a jen za blbečka. A jak říkám já, dobře ti tak. Kdo chce kam, pomožme mu tam.Přeji dobré pořízení. Brouček Jirka

    Vložil Fanda, 27. Listopad 2012 - 17:21

    Pane jste asi ,,JUDr,, že tak dobře radíte. Peníze vložené do sporů ze ZSVJ, kteří budou ,,JUDr,, platit z mích odvedených peněz a moje peníze vložené do žalob na ZSVJ si rád užijete. Neumíte li poradit, tak rači mlčte. Fanda

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".