Vložil lake, 11. Červen 2012 - 11:13

Stavební úřad buď vydává souhlas pouze žadateli, nebo vydává rozhodnutí ve správním řízení, které může mít i další účastníky. To jsou dvě odlišné věci.

Úředník Stavebního úřadu se odvolává na §27 odst. 2 Správního řádu, který zní: „Účastníky jsou též další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech nebo povinnostech.“ To je samozřejmě pravda, avšak Správní řád nestanoví, že by tyto osoby měl kontaktovat přímo žadatel, ani žadateli neukládá, aby tyto osoby prosil o souhlas. Ouředník nezná právní normy, které mu přikazují jak postupovat.

  • Zákon č. 500/2004 Sb., § 36
    (1) Nestanoví-li zákon jinak, jsou účastníci oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy po celou dobu řízení až do vydání rozhodnutí; správní orgán může usnesením prohlásit, dokdy mohou účastníci činit své návrhy.
    (2) Účastníci mají právo vyjádřit v řízení své stanovisko. Pokud o to požádají, poskytne jim správní orgán informace o řízení, nestanoví-li zákon jinak.
    (3) Nestanoví-li zákon jinak, musí být účastníkům před vydáním rozhodnutí ve věci dána možnost vyjádřit se k podkladům rozhodnutí; to se netýká žadatele, pokud se jeho žádosti v plném rozsahu vyhovuje, a účastníka, který se práva vyjádřit se k podkladům rozhodnutí vzdal.
    .
  • Stavební zákon, § 114 odst. 3
    " O námitce, o které nedošlo k dohodě mezi účastníky řízení, stavební úřad rozhodne na základě obecných požadavků na výstavbu, závazných stanovisek dotčených orgánů nebo technických norem, pokud taková námitka nepřesahuje rozsah jeho působnosti. Nedošlo-li k dohodě o námitce občanskoprávní povahy, stavební úřad si o ní učiní úsudek a rozhodne ve věci; to neplatí v případě námitek týkajících se existence práva nebo rozsahu vlastnických práv­."

Z uvedených zákonných ustanovení je zřejmé, jak má SÚ postupovat. Pokud se SÚ domnívá, že SVJ je změnou v užívání stavby dotčeno, má je označit za účastníka řízení podle zákona č. 500/2004 Správní řád a zacházet se společenstvím jako s účastníkem. Účastníka musí úřad vyrozumět písemně nebo vyhláškou, je povinen umožnit mu nahlížení do dokumentace, je povinen přihlížet k jeho námitkám a rozhoduje o nich; je povinen přezkoumávat jeho případné odvolání proti svému rozhodnutí.

Popletený ouředník na jedné straně hovoří o dalším účastníkovi řízení, na druhé straně žádá po jiném účastníkovi (oznamovateli) aby si to s druhým účastníkem vyřešil sám. Takový postup je nepřípustný. SÚ je oprávněn vyžadovat od žadatele pouze splnění těch povinností, které vyplývají z celostátně platného právního předpisu..

Postup ouředníka je stejný nesmysl, jako kdyby Vám lékař před operací slepého střeva navrhl, abyste šel domů a odoperoval se sám kuchyňským nožem a nůžkami; pak mu máte přijít sdělit jak to dopadlo.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.