Vložil Daniel P (bez ověření), 19. Říjen 2023 - 12:24

Dobrý den,

předem se omlouvám, ale jsem laik. Jedná se o bytovou jednotku v novém 5patrovém domě, vodoměr teplé vody je v bytě ve stoupačkách, takže zřejmě podružný, jak píšete.

Vodoměr měl po instalaci počáteční stav 0,1 a při odečtech (leden

  1. ukazoval stav 0,05. Paní, co dělala odečty, k tomu připsala otazník a
poznámku, že se vodoměr točí. Dál to neřešila/nehlásila. Ve vyučtování (březen 23) pak byl zapsán stav 12,8 (náměr 12,7).

Obrátili jsme se na dodavatele (Renova) přes správce domu (Optimcare), že vodoměr ukazuje nižší hodnotu, než byl počáteční stav. Z jejich strany bylo řečeno, že pošlou technika, ale nejdřív se musí dohodnout, kdo bude platit jeho výjezd. SVJ od toho dalo ruce pryč a tak nám bylo doporučeno ze strany Optimcare, ať s tím reklamačním postupem viz níže souhlasíme, protože je v našem zájmu, aby se to vyřešilo a vodoměr ukazoval skutečný stav.

1. Naše společnost po dohodnutí termínu provede na místě kontrolu těsnosti, kontrolu měřidla a zhodnotí případnou výměnu měřiče za jiný. 2. Vámi reklamované měřidlo (závada) bude následně posouzeno v naší zkušebně RENOVA, s.r.o., Vodárenská 380, 517 01 Solnice, a to v termínu nejpozději do 30-ti dnů. 3. V případě, že reklamované měřidlo bude shledáno vadným, výsledkem reklamace bude uznání vady. Nově instalované měřidlo vám zůstane bezúplatně nahrazeno za původní vadné. 4. V případě, že na reklamovaném měřidle nebude shledána závada, bude vyúčtována cena zapůjčeného měřidla, které po jeho zaplacení přejde do Vašeho vlastnictví. Faktura bude Vámi uhrazena do 14-ti dnů ode dne jejího doučení. Ve faktuře bude účtována cena měřidla částkou 379,– Kč/ks bez DPH a další náklady spočívající v: demontáži/montáži 450,–/ks bez DPH a výjezdu technika částkou 1.000,–/1 výjezd bez DPH.

Technik přijel (srpen 2023), vyměnil vodoměr za nový (ten teď funguje) a zmizel. Mimochodem v době výměny vodoměr stále ukazoval hodnotu 0,05. To máme i v protokolu z výměny. Tedy minimálně 7 měsíců ukazuje v normálně obývaném bytě pořád stejnou hodnotu. Proto nás ani nenapadlo, že by mohl fungovat správně. Před pár dny nám přišel e-mail s protokolem o kontrole vodoměru „Na měřidle nebyly shledány žádné závady, měřidlo plně vyhovuje všem metrologickým podmínkám správného měření a jeho ověření je platné. viz Sb.č.505/1990 §9. Vzhledem ke zjištěným skutečnostem se na reklamované měřidlo záruka nevztahuje.“ + faktura za nový vodoměr (který je do zaplacení zapůjčený a po zaplacení bude v našem vlastnictví), práci a výjezd.

Nejde mi do hlavy, jak mohou zamítnout reklamaci vodoměru, který ukazuje nižší hodnoty, než počáteční stav a navíc stejný stav ukazuje i po půl roce, kdy se v bytě teplá voda normálně používá.

Díky.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.