Vložil Justitianus, 6. Březen 2023 - 17:14

Autor článku Martin Drtina nezná právní úpravu. Proto napsal tento nesmysl:

  • „Problém nastává ve chvíli, kdy je kterýkoliv údaj ve vyúčtování chybný, třeba proto, že SVJ nemělo k dispozici správné podklady. Přiblížit si to lze na situaci, kdy v jednom bytě bude provedený chybný odečet vodoměru nebo indikátoru množství dodaného tepla. Tato chyba pak ovlivní i správnost vyúčtování všem ostatním obyvatelům domu.
    Reklamaci musí příjemce vyúčtování uplatnit ve 30denní lhůtě. Další měsíc má společenství na její vyřízení. Půjde‑li o běžný bytový dům se třiceti byty, může společenství vlastníků na pokutách zaplatit za tuto dobu až 90 tisíc korun, ačkoliv samo nic nezavinilo a rozúčtování vyhotovilo, jak nejlépe v té době mohlo.“

Martin Drtina popisuje situaci, která prakticky nemůže nastat. Při dálkovém odečtu je načtení chybného údaje vyloučeno (jde o zabezpečenou a šifrovanou komunikaci). Při ručním zapisování hodnot si SVJ samozřejmě nechá potvrdit zapsaný údaj podpisem vlastníka jednotky na odečítacím protokolu, takže za případnou chybu odpovídá pouze on sám.

SVJ se tím zprostí odpovědnosti za správnost vstupních údajů. Podle § 13 zákona č. 67/2013 Sb. platí, že SVJ není povino hradit pokutu, jestliže „… by splnění povinností ve stanovené lhůtě nebylo spravedlivé požadovat nebo k nesplnění lhůty došlo zaviněním druhé strany.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.