Vložil TN. (bez ověření), 15. Listopad 2017 - 15:34

Děkuji za osvětu. Zákon 67/2013 Sb. jsem pochopil tak, že SVJ je poskytovatelem služeb, je zde tedy fikce poskytovatele. Mám to chápat tak, že tedy jde o rozkolejení právních předpisů a účetní praxe?

Pak se tedy zeptám opačně – pokud není úklid outsourcován, ale je poskytován přímo SVJ (uklízečka má s SVJ uzavřenu DPP), popřípadě outsourcován je, ale není vyúčtován v rámci vyúčtování služeb (je-li ve stanovách ustanovení, že se úklid nebude vyúčtovávat), pak tedy faktura za úklid či DPP bude nákladem zaúčtovaný na 5×x ?

Citace ze stanov:

Náklady na služby se na vlastníky jednotek rozúčtují takto: provoz výtahů a úklid společných prostor v domě bude účtován v rámci vyúčtování příspěvku na správu domu a pozemku.

Příspěvek na správu domu a pozemku se vyúčtuje za společenství nejpozději do 4 měsíců po skončení kalendářního roku a výsledek z vyúčtování se vypořádá, nerozhodne-li shromáždění vlastníků jinak, takto:
zisk společenství bude vždy převeden do fondu ze zisku, který se používá výhradně k úhradě nákladů na správu domu a pozemku, nebo úhradě ztráty společenství,
ztráta společenství bude uhrazena z fondu dlouhodobé zálohou na opravy, pokud nerozhodne shromáždění vlastníků při schvalování hospodaření jinak.
Dlouhodobá záloha se vyúčtuje pro společenství v minimálním členění na náklady na opravy a na výdaje na modernizace a rekonstrukce společných částí, a to do 4 měsíců po skončení kalendářního roku; nevyčerpaný zůstatek dlouhodobé zálohy se nevypořádává a převádí se do dalšího roku.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.