Vložil František Ollé, 29. Březen 2014 - 1:59

Jak citujete pravidlo jednání a podepisování tak to platí pro právní jednání „navenek“ jiným právním subjektem. Podepisování a schvalování a oběh účetních dokladů řeší u firem směrnice stejného názvu a je věc vnitřní organizace práce Ikdyž platební příkaz (PP) není účetním dokladem pro schvalování, ten je závazek (faktura) na základě kterého platební příkaz zadán. Nicméně jako ochrana proti pronevěře bývá aplikována kontrola 2 pracovniků. Otázku právní o možnosti vydání takové směrnice nechť posoudí právníci, já si myslím že pro platnost pravidla by stačilo schvalování na schůzi shromáždění a uvedení v tomto zápisu. Stanovení pravidla v SVJ pak je otázkou důvěry lidí navzájem. Možno i řešit takto: jeden člen SVJ PP zadává (právo aktivního přístupu – hmotná odpovědnost za správu konta), jiný člen výboru s právem pasivního přístupu (pouze čtení a stahování transkační historie) pro kontrolu. Dva schval. podpisy mají tu nevýhodu že ty lidi pro zajištění splatnosti musí vázaně spolupracovat (současně podepisovat) což je časové náročné. Model „já platím, ty kontroluješ“ jsou akce nezávislé na sebe. V našem SVJ konto zadává pracovník externího správce (aktivní přístup a hmotná odpovědnost) a člen SVJ kontrola, právem pouze čtení a stahování transakcí. Některé faktury schvaluje pracovník ext. správce (pouze jeden) jiné fa. člen výboru SVJ (též pouze jeden). Toto pravidlo má být uvedeno v mandátní smlouvě a smlouvě o zmocnění. Ve stanovách o tom nic nemáme.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.