V čem konkrétně se všechna SVJ se řídí od 1.1.2014 NOZ
Pane zděsený, vy jste mě navigoval na zdroje k prostudování. Ať studuji jak chci, nic nového, co bychom měli mít ve stanovách a nemáme to tam jsem neobjevil.Ano, nemáme tam, že ve výboru může být nečlen společenství a to tam namouduši dávat nebudeme. To je přece naše věc.
- Hlasování v svj – vlastníci si můžou domluvit vyšší kvórum. V tom nespotřebuji žádnou významnou změnu.
- Písemné hlasování je záležitosti stanov – taky žádná významná změna. Buď si to tam vlastníci schválí nebo ne.
- Detailnější práva a povinnosti vlastníků. Máme je v našich současných stanovách velice podrobně. Ovšem jak svj donutí vlastníky hlásit to co hlásit mají? Můžete uvést návod, jak je k tomu donutit? SVJ se s nimi má soudit? Soudit se pořád dokola, tak nějak to má vypadat? Do bytu v 5. patře se nastěhuje nájemník. Než napíšeme žalobu na vlsatník, který nic nenehláil, tak je nájemník pryč a je tam někdo jiný. Tak co s tím? To mě fakt zajímá. My žijeme v reálném společenství, ne v tom co je na papíře.
- Vlastník jednotky má právo seznámit se s tím, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří. Tak to máme už v našich současných – původních stanovách. Jaké v tom tedy spatřujete novum? Já žádné.
- Příspěvek na odměňování osoby, která dům spravuje se stanovuje stejně. U nás spravuje dům společenství, tak komu mají vlastníci přispívat stejně, společenství?
- Správu domu máme podrobně popsanou: V čem si máme změnit stanovy?
- Ve stanovách máme určitý počet členů stat. orgánu. Máme tam podrobně práva a povinnosti vlastníků i společenství. To máme všechno vyhodit? Máme podrobná pravidla určování plateb včetně plateb za služby. To máme vyhodit? Ale ono to pane zdesený u nás funguje, to bychom museli padnout na hlavu z 8. patra, abychom to vyhodili a tvořili nějaká nová moudra podle internetu.