Rozúčtování tepla od 2016
Od 1.1.2016 je vyhl. 372/2001 nahrazena vyhl. 269/2015, která již neřeší případ, kdy vlastník neumožní odečet stavu indikátorů. Jak tyto případy řešit ?
Máte pravdu, vyhláška řeší „neumožnění instalace“ způsobem uvedeným v příloze č. 2, ale na neumožnění odečtu ve vyhlášce zapomněli.
Ovšem v zákoně o službách č. 67/2013 učinného od 1.1.2016 je v § 6/3 uvedeno „Neumožní-li příjemce služeb instalaci stanovených měřidel podle zákona o metrologii nebo zařízení pro rozdělování nákladů na vytápění, nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je neoprávněně ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto příjemce služeb spotřební složka nákladů trojnásobek průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadajících na 1 m2 započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky.“
Z toho lze výkladem odvodit stejný postup jako při neumožnění instalace a postupat i v tomto případě podle přílohy č. 2 vyhlášky č. 269/2015 Sb.
Jak se zaúčtuje trojnásobek vzniklý podle § 6 odst. 3 zákona č. 67/2013?
Takto může vznikat společenství značný příjem. Na co je oprávněno tento příjem použít?
Podle mého soudu se tato zvýšená úhrada od x vlastníků promítne do rozúčtování a tím bude snížena jejich úhrada za teplo pro vytápění. Je zde ještě pro mne 1 tajemnost a to, zda se trojnásobek úhrady od pana xy rozdělí při rozúčtování na jeho základní a spotřební složku a zvýšený podíl SS v celém domě se pak přepočítá na ostatní vlastníky v poměru jejich SS, nebo každému se podíl ze zvýšené SS sníží stejně.
Poslední komentáře