Prokazatelně chybné vyúčtování služeb a energií

Vložil Majitel jednotky (bez ověření), 23. Květen 2025 - 12:09 ::

Dobrý den,

Obdrželi jsme letos vyúčtování za rok 2024 s pro nás extrémním nedoplatkem 25 000Kč. Začali jsme tedy pátrat po příčině. Postupně jsme si všimli nesrovnalostí v podobě odlišného číselného označení vodoměrů SV a zároveň do očí bijících odečtů SV: 8,5m3 za rok 2023 a 95,036 m3 za rok 2024 s tim, ze je i uveden odecet 0m3 ke dni 1.1.2024. Usoudili jsme tedy, že na vyúčtování za rok 2024 je uvedena spotřeba za rok 2023 i 2024. Zpětně jsme si uvědomili, že kvůli vadnému čerpadlu a extrémně vařící vodě ve sprchovém koutě proteklo obrovské množství TV v roce 2023, které způsobilo to, že na vyúčtování byl nedoplatek v rámci normy a dále jsme ho detailněji nezkoumali. Podali jsme nyní v zákonné lhůtě reklamaci vyúčtováni za rok 2024 a požadovali opravená vyúčtování za oba roky. Obdrželi jsme následující odpověď:

“Vodoměr SV – Původně byl Vaší jednotce přiřazen vodoměr č. 15054496 (viz vyúčtování 2023). S ohledem na to, že v dálkových odečtech vykazoval točení „obráceně“, konečný stav se jevil jako 9991,5m3 a do vyúčtování byl dopočítán dle toho (0 → 9991,5 = 8,5 m3). Dle mých informací, mělo dojít k výměně vodoměru. Vzhledem k tomu, že v odečtech k 31.12.2024 opět vykazoval obrácené měření, nechal jsem kolegou znovu prověřit. V tomto případě přišla informace, že k Vaší jednotce je přiřazen vdm č. 15054080 (viz vyúčtování 2024) se stavem 113,473 m3 k 13.3.2025. Je­likož nebyl do této doby tento vodoměr nikde evidován (ani v dálkových odečtech), byl dopočítán průměr na den dle koncového stavu (113,473 / 437 * 366). Bohužel, pokud nemáte vyfocené stavy vodoměru k 1.1.2024/31­.12.2024 nemo­hu Vám vystavit jiné vyúčtování, jelikož jiné odečty nemám k dispozici. Jediné, co pro Vás mohu v tuto chvíli udělat je, oněch 8,5m3 naúčtované v r2023 z vadného vodoměru odečíst v r2025 z vašeho náměru.”

Během roku 2024 se u nás párkrát zastavili zkontrolovat vodoměr, nikdo nám ale nesdělil žádnou z výše uvedených informací, což je dle mého názoru naprosto šokující. Výměna vodoměru proběhla v březnu roku 2025 kvůli údajné nefunkčnosti dálkového odečtu. Jak v této situaci postupovat? Máme šanci se dále domáhat správného vyúčtování a případného odškodnění?

Mockrát děkuji!

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.