zpristupneni bytu pro rekonstrukci

Vložil stoparka, 30. Květen 2015 - 20:22 ::

Dobrý den, v domě plánujeme hromadnou výměnu ventilů u topení, odsouhlaseno shromážděním. Jako člen výboru se ptám: firma, která bude výměnu provádět nám předala harmonogram výměny s 14denním předstihem. Bohužel někteří lidé odmítají byt zpřístupnit, nechtějí se uvolnit v práci…, s tím že jim nikdo nedal termín k odsouhlasení dopředu…

Ve smlouvě s firmou máme větu, že v případě prodlení způsobeného znepřístupněním bytu po nás budou požadovat 350Kč/hod. Je možné po nich tuto pokutu vymáhat? předpokládám, že ano.

Díky moc

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 31. Květen 2015 - 4:37

    Za prvé: nejde o žádnou „rekonstrukci“, nýbrž o pouhou opravu. Jako členka statutárního orgánu to musíte umět bezpečně rozpoznat!

    Za druhé: pokutu by SVJ mohlo vymáhat po vlastnících jednotek jedině pokud s nimi má sjednanou smlouvu o pokutě.

    Za třetí: Mně se spíše jeví, že škodu způsobenou zaplacením smluvní pokuty zhotoviteli by mělo SVJ vymáhat na členech statutárního orgánu, neboť nekonali s péčí řádného hospodáře. Nerozumím proč si členové výboru nechali vnutit harmonogram výměny od zhotovitele a pak postavili vlastníky před hotovou věc. Na prvním místě v domě jsou přece vlastníci jednotek, ne jakási firma vyměňující ventily.

    Uvědomte si, že SVJ je sluha. Není neomezeným pánem domu.

    lake

    Vložil stoparka, 31. Květen 2015 - 8:37

    Děkuji, že jste strávil čas, jenom prosím jedná se o opravdu o rekonstrukci, na tuto akci navazují další aktivity (které jsem nepopisovala, protože to není relevantní) a neodehrávají se v bytech; které mají za následek odpojení se od tepláren formou plynového kotle, což už asi opravdu oprava není.

    K tomu, aby se ale soustava správně natlakovala je třeba vyměnit i ty ventily v bytech; takže pokud je výměna ventilů (samostatně oprava, o to se nikdo nepře) součástí většího celku, který je bezpochybně rekonstrukce, tak jsem s dovolením nazvala i tu výměnu rekonstrukcí.

    dále vlastníci si harmonogram odsouhlasili na Shromáždění, takže jim nikdo nic nevnucuje.

    a ještě jedna věc k tomu řádnému hospodáři – naopak troufám si tvrdit, že postupujeme s péčí řádného hospodáře – neb postup pro výměnu ventilů je následující – vypuštění stoupačky, výměna ventilů, opětovné natlakování soustavy a kontrola těsnosti vyměněného ventilu, aby nedošlo k případnému úniky vody a k „vytopení bytů“. pokud by se stoupačka nevyměnila v jeden den, tak jsou dvě možnosti

    1. stoupačku napouštět a vypouštět několikrát, což jsou větší náklady než 350 Kč na hod
    2. risknout případnou netěsnost ventilů a vytopení bytů
    Vložil JaVa, 1. Červen 2015 - 19:31

    Firma,kterou řídí člověk s průměrnou inteligencí,na­tlakuje poprvé celý systém až po kompletní výměně ventilů.Tedy až po druhém nebo dalším sjednaném termínu jejich výměny a dobrý hospodář si to ohlídá,aby zbytečně neplatil něco navíc.

    Vložil lake, 31. Květen 2015 - 9:36

    V žádném případě nelze pořízení nového zdroje tepla označit za pouhou „rekonstrukci“. Jde o pořízení nové věci, neuvedené v prohlášení vlastníka.

    Bohužel podáváte rozporuplné informace. Napřed jste tvrdila, že „… firma, která bude výměnu provádět nám předala harmonogram výměny s 14denním předstihem“. K tomu jste poznamenala, že si vlastníci stěžovali „že jim nikdo nedal termín k odsouhlasení dopředu“.

    To je zcela odlišné tvrzení od toho, co píšete teď: „… vlastníci si harmonogram odsouhlasili na Shromáždění“.

    Tak už se rozhodněte, zda ten harmonogram vypracoval zhotovitel díla a předal SVJ, nebo jej vypracovalo SVJ a předalo zhotoviteli díla. To je podstatný rozdíl.

    Ohledně výměny ventilů je to jinak: prostě se vymění a vše se natlakuje. Pokud se objeví netěsnost, vypustí se a opraví. To nemá vůbec žádnou spojitost s harmonogramem výměny, to je dodatečné odstraňování závad díla.

    lake

    Vložil anonxyz (bez ověření), 31. Květen 2015 - 9:30

    Milá stopařko, podkud podepíšete tak pitomou smlouvu, pak nečiníte s péčí řádného o¨hodpodáře,to se na mě nezlobte. Musíte přece vědět, že jeden termín nemůže v žádném případě vyhovovat všem. Obvyklý je ještě nejméně ještě alespoň jeden náhradní termín. A pak jsou taky ještě další možnosti. Když se vlastník naštve a nepustí vás do bytu, tak budete dělat co? Budete se soudít několik let,nebo co budete dělat. Budete si stěžovat na tomto portálu?

    Vložil anonxyz (bez ověření), 30. Květen 2015 - 20:52

    A kdopak podepsal tak pitomou smlouvu? Ta firma je mazaná, moc dobře vědí, že všichni v uvedný termín nemůžou být doma. Vy jste s prominutím pitomci, že jste to podepsali. Já být vlastníkem bytu ve vašem domě, trval bych na tom, abyste ty prachy zaplatili vy, kteří jste tuhle hloupost podepsali.

    Vložil tazatel jaryn, 30. Květen 2015 - 21:35

    Ty jsi pěkný blbec. To jako ta firma se má prosit a žadonit u každého vlastíka laskavě , kdy může dojít aby provedla řádně schválenou práci na společné části domu???? Pokud je potřeba takový zásah a je řádně schválen a oznámen dopředu tak pouze tacoví debilci jako ty prudí......

    Vložil anonxyz (bez ověření), 31. Květen 2015 - 7:40

    Ne, blbec jsi ty. A korunovaný. Od toho je výbor, aby nasmlouval podmínky výměny a společentví na tom nebylo škodné. Ty se domníváš vole, že pokud se něco schválí, tak se to provádí podle toho, jak určí nějaká firma? Pokud ano, tak lituji vlastníky bytů v domě, kde bydlíš, vole.

    Vložil JaS (bez ověření), 30. Květen 2015 - 21:57

    Ne, firma ma nabidnout resp vybor ma navrhnout do smlouvy 2 bezplatne terminy v odpolednich hodinach, kdy nekdo muze byt doma, typicky utery az ctvrtek s rozestupem 14 dnu…

    Vložil P_V (bez ověření), 31. Květen 2015 - 11:33

    Kde jinde ta firma vezme peníze na dodatečné termíny, než tím že je započte do nabídkové ceny. Takže se platí víceméně stejně, jen je to vyčísleno zvlášť. SVJ by mělo příplatek zahrnout do celkových nákladů. Zvlášť by ho mělo majiteli účtovat jen tehdy, když se nedostaví bez včasné omluvy.

    Vložil MartinII, 1. Červen 2015 - 17:57

    Polemizuji s panem Lake, jak má výbor zajistit zpřístupnění společných částí v bytě a že SVJ je jen sluha. XY vlastníků (když nechtějí) se těžko shodnou na společném termínu zpřístupnění v rozmezí třeba 3 dny. Někdo může PO – ST, jiný ČT, PÁ. Tímto způsobem se nevymění ani vodoměry (pokud je mají) povinná výměna 1/5 let, vodovodní stoupačky atd. Vždyť si to dle tazatele odsouhlasili. Jak hlasovali ti, co teď protestují ?

    Vložil mirouš (bez ověření), 3. Červen 2015 - 11:58

    Jistě, když se lidem dá moc benevolence, tak by se nikdy asi veškerá výměna neuskutečnila, máme s tím bohaté zkušenosti. A taky firma tam nebude jezdit 10 X. Teď dáme v předstihu na nástěnku jeden termín a zařiďte si to nějak. A věřte, že to funguje. Prostě si to každý zařídí, aby byl jeho byt přístupný. Mirek

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".