zasklení lodžií

Vložil Christana, 15. Říjen 2011 - 12:44 ::

Dobrý den, chtěla bych se poradit na tomto portále, jen nevím, zda nebudu odkázaná jinam, protože se nejedná o SVJ, ale o BYTOVÉ DRUŽSTVO. Náš dům je ve vlastnictví BD a členská schůze vybrala a schválila projekt na zateplení strany s lodžiemi a ty které ještě nejsou zasklené, tak zasklít,pokud bude obyvatel bytu chtít.Na schůzi se hovořilo i o tom, že ti členové, kteří si zasklení pořídili se souhlasem družstva na vlastní náklady si mohou požádat družstvo o proplacení svého zasklení po rekonstrukci a že na výši se ještě na další členské schůzi dohodnem. Nyni začaly práce na zateplování pláště a lodžií, byla kontaktována firma, která začala kvuli zateplování s demontáží stávajících zasklení, bude je repasovat a opět montovat po dokončení zateplení zpět na lodžie.To vše se děje na náklady BD. Nyní však začali dva členové družstva dělat s demontáží problémy. Jeden nechce dát souhlas s demontáží, dokud mu nebudou odborně vysvětleny podrobnosti zpětné montáže a zateplení jeho lodžie a druhý chce po BD, aby napřed jeho zasklení odkoupila za cenu, za kterou si ho pořídil.Na jeho majetek mu nesmí družstvo sáhnout a bude demontáži bránit vlastním tělem, případně se soudit. Nedovedu si představit, jak by pak rekonstrukce a zatepleni takové lodžie probihala a upřímně se divím, protože to zasklení je už hodně staré a repasí zdarma by jen získal.Neuvědomuje si, že by pak družstvo muselo vyplatit penize za zasklení i ostatním členům družstva, aby to bylo spravedlivé a tím by mohla být ohrožená rekonstrukce celého domu, protože částka za vyplacená zasklení by šla do statisíců a ty nám pak mohou chybět na nutné vícepráce, či dokonce na zaplacení firmě, která už začala zateplení provádět. Moje otázky tedy zní, má právo na to, aby bránil pracem na rekonstrukci pláště? Může mu družstvo demontovat zasklení bez jeho souhlasu?Má ho družstvo vyzvat písemně k tomu, aby umožnil přístup na svou lodžii a demontáž jeho zasklení?Je pro takovou situaci v zákoně nějaké řešení, než se hned začít zdlouhavě soudit? Děkuji všem, kteří si našli čas pro přečtení tohoto problému, připadně i odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil zjanouskova, 12. Březen 2015 - 13:44

    Dobrý den,

    prosím o radu, týkající se oprav zasklení lodžií.

    Při vzniku našeho společenství došlo k vymezení bytových jednotek tak, že každá jednotka je ohraničena vnitřními plochami stěnových plášťů včetně oken, skleněných výplní a zábradlí, lodžií a vnitřních stavebních konstrukcí ohraničujících jednotku a se skládá z místností s příslušenstvím, mimo jiné i z lodžie, přičemž plocha lodžie se nezapočítává do výměry bytu.

    Za společné části budovy byly označeny společné konstrukční části, mj. obvodové nosné zdivo, okna, lodžie přístupné ze společných částí budovy.

    V rámci zateplení budovy bylo provedeno na všech lodžiích jejich zasklení a dále výměna oken, toto bylo scháleno na shromáždění vlastníků. Výměna oken, která vedou na lodžii byla hrazena jednotlivými vlastníky.

    Nyní by bylo potřeba provést revizi a případné opravy zasklení, otázka je, kdo by měl tyto opravy hradit, zda společenství nebo jednotlivý vlastníci.

    Osobně se domnívám, že pokud zasklení lodžií bylo provedeno prostřednictvím SVJ, mělo by toto nyní hradit i případné opravy, protože zasklení se stalo součástí pláště domu. Pokud by se oprava hradila z fondu oprav SVJ, musí mít výbor SVJ tyto opravy schváleny shromážděním vlastníků?

    Předem děkuji za odpověď.

    Vložil Anonymous, (bez ověření), 12. Březen 2015 - 14:00

    Jenom ta logika. Bylo zaplaceno zasklení lodžií a nyní se budě dělat revize a oprava. Prosím vás a čeho, to někdo ty lodžie tak zpackal? To u nás neexistuje. Práce se objednají a udělají pořádně, tedy tak, aby se nemusela dělat nějaká revize a následná oprava. Kdo tu práci přebíral? Někdo z vás evidentně tahá prachy.

    Vložil zjanouskova, 12. Březen 2015 - 14:40

    I mně je z logiky věci jasné, že revizi a opravy by mělo hradit opět společenství, ale někteří vlastníci nesouhlasí s tím, aby revize byla hrazena ze společných peněz, protože lodžie je podle nich součástí bytu a ne společnou prostorou. Jejich přístup nechápu, tak jsem se zde chtěla ujistit, že můj názor je správný.

    Zasklení lodžií bylo provedeno již v roce 2006, v té době jsem ještě v domě nebydlela. Nyní je u většiny lodžíí problém s posuvným systémem, kdy praskají nebo úplně odpadávájí plastové packy, které drží skla na kolejnici. U jedné lodžie už sklo dokonce vypadlo (naštěstí na lodžii a ne před dům).

    Vložil lake, 15. Říjen 2011 - 15:51

    Christano,
    budova je ve vlastnictví družstva. Družstvo si samozřejmě jako vlastník může vymoci přístup; bude-li nutno, tedy na základě rozhodnutí soudu. Rovněž demontáž zasklení může proběhnout na základě soudního rozhodnutí. Drzý nájemce není oprávněn v tom vlastníkovi budovy bránit, ani si klást nepřiměřené podmínky ohledně odkoupení (dokonce za pořizovací cenu). Otázkou pouze je kdo bude hradit demontáž a případnou zpětnou montáž stávajícího zasklení. Jde o typický vyvolaný náklad. (O repasi zasklení není řeč: jsou-li jednotlivá zasklení ve vlastnictví nájemců, uhradí si repasi samozřejmě sami).

    Nepíšete nic o obsahu smlouvy uzavřené mezi družstvem a nájemcem, který požádal družstvo o souhlas s instalací vlastního zasklení. Při tom právě obsah této smlouvy je pro věc klíčový.

    Rozumný vlastník, jestliže povoluje nájemci nějakou nadstandardní úpravu trvalého charakteru (např. zasklení lodžie, nebo vyzdění instalační šachty), nezapomene do smlouvy vložit článek o tom, že nájemce je povinen na výzvu vlastníka a na svůj náklad úpravu odstranit, bude-li to nezbytné pro opravy, údržbu a stavební úpravy budovy.

    lake

    Vložil Christana, 15. Říjen 2011 - 17:48

    Děkuji moc za odpověď, doufala jsem potají, že mi odpovíte zrovna vy. :D Smlouva ,myslím,bude právě kámen úrazu.Družstvo existovalo teprve jen krátce a představenstvo se teprve učilo (nikdo nechtěl být tehdy v představenstvu) a tak žádná smlouva mezi družstvem a jeho členem uzavřena nebyla.Byl udělen pouze písemný souhlas se zasklením za podmínek, že zaskleni bude shodné se zasklením,které bylo namontováno na plášť jako první a montovat ho bude firma, která má k tomu oprávnění.Demontáž a montáž zasklení hradí družstvo, včetně jeho nutných úprav a oprav, já to asi chybně popsala jako repasi.Hradí ho z dlouhodobé zálohy na opravy a dodatečné investice.Členu družstva tedy žádná újma způsobena nebude, asi mu jde jen o to, že se na další členské schůzi bude rozhodovat o výši vyrovnání, či kompenzace(nevím jak bych to odborně vyjádřila) a to by mohlo být nižší, než očekává.Ale to už závisí na tom, jak se členská schůze rozhodne.

    Přeji příjemný večer Christana

    Vložil tiki (bez ověření), 15. Říjen 2011 - 15:35

    Přečtěte si stanovy družstva. Tam by měly být odpovědi na vaše otázky

    Vložil Christana, 15. Říjen 2011 - 17:50

    Děkuji za radu, ty jsem pročetla , ale odpověď jsem bohužel nenalezla.

    Vložil Yaquelline, 15. Říjen 2011 - 21:14

    trvala bych na vyčlenění nákladů ohledně repasí lodgií na konkretní uživatele …pojem „zaplatí to družstvo“ je nesmysl, zaplatí to všichni obyvatelé domu bez ohledu na to, jestli lodgii zasklenou mají nebo ne. jako případný spolubydlící který nemá lodgii zasklenou bych „stála na zadních“ PS: pozor na nutné stavební povolení zasklení lodgie !!!

    Vložil Christana, 15. Říjen 2011 - 23:07

    Děkuji za odpověď, my ale nemáme problém s financováním zasklení lodžií, to je na usnesení členské schůze.My máme problém s tím, že jeden člen družstva nechce povolit demontáž a montáž svého zasklení, ač ji umístil na majetek družstva a práce spojené s demontáží a zpětnou montáží hradit nemusí.Družstvo potřebuje opravit plášť domu, spravit na lodžiích podlahy, kterými zatéká do panelů a těmi pak až do bytů, dát nové kotvy na zábradlí a pokud nechce pustit stavební firmu na lodžii, tak nám nastává veliký problém.Projekt na celou revitalizaci, včetně stavebního povolení máme.Úvěr byl družstvu schválen a poskytnut.Jde opravdu jen o to, jak přimět jednoho člena ke spolupráci bez toho, aby ho družstvo muselo dávat k soudu.Členská schůze odhlasovala projekt, kde se počítá se zasklením všech lodžií a kde jsou uvedené i náklady na demontáž a zpětnou montáž všech již soukromě zasklených lodžií, včetně jejich nutných oprav. Vlastníkem celého domu je BD, nikoliv SVJ a člen družstva bytovou jednotku pouze užívá, nevlastní ji.

    Vložil Yaquelline, 16. Říjen 2011 - 12:13

    Měla jsem někde vyjádření právníka, řešili jsme velmi podobný problém. Bohužel dopis skončil v propadlišti dějin . Vzhledem k tomu, že dodavatel má zcela jistě termíny, které není schopen dodržet touto „nespoluprací“, v dopise bych dala orientační způsobenou škodu,která bude na jeho osobu uplatněna . Dala bych písemnou výzvu a pak předpokládám, že revitalizace probíhá z lešení, takže bych udělala co uznám za vhodné – s případným soudním sporem by byl na tahu příjemný všemi milovaný nájemník bytového družstva . Lodgii bych zcela 100= označila cedulkou „staveniště“ s označením zákaz vstupu.

    Vložil Christana, 16. Říjen 2011 - 16:03

    Jejda, škoda, že už vyjádření zmizelo.Moc by mě zajímalo.Ten pán už informoval naše představenstvo, že žádné písemnosti od družstva přebírat nebude a se svým synem právníkem bude žalovat družstvo a všechny nás to prý ještě bude mrzet.Ale dát na lodžii zákaz vstupu ( i když jen zvenčí) je dobrý nápad.S naším panem předsedou válčí už od doby, co se sem nastěhoval.A to kvůli tomu, že chtěl od družstva koupit bývalou sušárnu v přízemí našeho domu a družstvo ji nechtělo prodat, protože se bálo, že kdyby se mu něco přihodilo( je mu přeci jen skoro 80 let), tak jeho dědicové by si pak dělali s tímto prostorem co by chtěli, včetně toho, že by ten prostor třeba pronajímali k prodeji lihovin nebo k podobné, pro členy družstva nepříjemné činnosti.(poučení z domu naproti, kde se něco takového přihodilo)Družstvo mu tenkrát nabídlo pronájem té místnosti, ale to hrdě odmitl. Moc děkuji za uvedené informace a přeji hezké odpoledne.

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 16. Říjen 2011 - 16:48

    Jen doplněk – ne „na lodžii“, ale na lodžije (všechny). S nutnotí řádně označit celé staveniště, včetně zákazu vstupu nepovolaných osob mají stvební firmy dostatek zkušeností a upozornění bývá i ve stavebním povolení… Obecné oznámení o zahájení stavby, včetně upozornění na nutnost odstaranit z lodžií všechny věci v majetku uživatelů bytů (pokud nebude na základě žádosti uživatele dohodnuto se stavebníkem jinak) a umístěné na více místech v domě dle zvyklostí je také samozřejmostí pro obdobné akce. mirek2

    Vložil Christana, 17. Říjen 2011 - 8:49

    Ano, děkuji za připomínku, v domě na nástěnce takové upozornění umístěné je a kopie stavebniho povolení je umístěna na více místech.Zákaz vstupu na staveniště by se možná mělo dát na všechny lodžie, lidi jsou samozřejmě zvědaví a vystrkováním hlavy z lodžie by mohli přijít k úrazu, protože sem tam nějaký úlomek letí dolu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".