vyuctovani - spravcovska firma

Vložil Anonymous, 10. Září 2007 - 13:39 ::

Ahoj vospolok Mam jeden dotaz. aj napriek tomu ze uz je 9 mesiac v roku nasa spravcovska firma nam stale nevyplatila preplatky vyplyvajuce z vyuctovania (samotne vyuctovanie sme dostali pred mesiacom aj napriek tomu ze v stanovach mame termin do 3 mesiacoch po ukonceni roku). Spravcovska firma sa vyhovara ze nam nemoze vyplatit preplatky lebo by potom nemala peniaze na uctoch na uhradu sluzieb/tepla a podobne ze im tiez neplatia. Zaujimalo by ma ako sa da postupovat voci takejto firme pretoze uvedena argumentacia sa mi zda trochu zcestna.

dakujem Juro

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 10. Září 2007 - 16:50

    Jak se zdá, patříte mezi SVJ, která ještě stále nemají vlastní běžný účet. Platíte-li zálohy na služby i na správu na účet správce domu, mohl by správce v některých případech výplatu přeplatků zadržet. Dovedu si představit situaci, že jste např. přečerpali zálohy na správu domu, a tudíž opravdu nezbyly finanční prostředky na výplatu přeplatků za služby. Taky si dovedu představit situaci, že máte poddimenzované zálohové příspěvky vlastníků na služby a že dodavatelé služeb požadují vyšší zálohové platby. V obou uvedených, případně v podobných případech je odložení výplaty přeplatků určitým řešením, ovšem musí být řádně zdůvodněno a to není bez údajů účetnictví možné.

    Pokud vám správce řádně nezdůvodní odložení termínu výplaty přeplatků, nahlédněte do smlouvy s ním. Snad tam máte i nějaké sankce pro případy neplnění dohodnutých ujednání. Na závěr to nejdůležitější: pokud opravdu nemáte vlastní běžný účet, zaveďte si jej a hospodařte si se svými finančními prostředky sami. N. Klainová

    Vložil Anonymous, 14. Září 2007 - 8:14

    Dakujem za odpoved, uvedene skutocnosti su sice zaujimave ale ja vidim skor problem v tom ze spravcovska spolocnost nezvlada hospodarenie a „koucovanie“ si svojich pohladavok a prenasa tento problem na klientov. Preplatky z vyuctovania ma spolocnost na ucte (menili sme spolocnost a ta ktora sa nam starala o dom v minulom roku poslala tej novej preplatky na ucet takze peniaze tam maju) ale nechce ich vyplatit pretoze s nimi hradi svoje vydaje.

    Vložil Anonymous, 14. Září 2007 - 10:15

    Dobrý den, každý si dovolí jen to, co mu dovolíte. Nechat hospodařit správce s Vašimi finančními prostředky na jeho účtu považuji za čiré šílenství. s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Anonymous, 14. Září 2007 - 8:50

    Přečtěte si znovu poslední větu mého příspěvku. Lepší rada, než zavést si vlastní běžný účet, asi opravdu neexistuje.

    N. Klainová

    Vložil Anonymous, 14. Září 2007 - 22:34

    U SVJ, která dosud nemají vlastní běžný účet, jsou všechny finanční prostředky poskytované vlastníky jednotek ukládány na běžném účtu správce domu. Správce domu hradí veškeré výdaje související se správou SVJ ze svého účtu. Bankovní poplatky jsou nákladem správce domu. To je pro SVJ výhodné, protože, jak víme, bankovní poplatky představují nezanedbatelnou částku. Na bankovní poplatky však správce domu obvykle nedoplácí, protože veškeré přijaté úroky z běžného účtu představují jeho výnos, ne výnos SVJ.

    Některá SVJ mají sice vlastní běžný účet, ale pouze pro financování správy domu. Financování služeb je prováděno prostřednictvím účtu správce domu. Na účet správce domu přicházejí zálohově poskytované platby na služby a z jeho účtu jsou hrazeny výdaje související s poskytováním služeb i přeplatky služeb vrácené vlastníkům jednotek. Tomuto rozdělení odpovídá i podíl na nákladech na bankovní poplatky a na výnosech z přijatých úroků.

    Žádost o vyčlenění finančních prostředků z účtu správce domu a o jejich převedení na účet SVJ nepřijímají někteří správci domu s nadšením. Pro ně i pro SVJ to někdy může znamenat spoustu mravenčí práce a někdy i spoustu dohadů.

    POZOR! U některých správců domu je žádost o převedení všech finančních prostředků SVJ na vlastní běžný účet dokonce důvodem k vypovězení smlouvy o správě domu !

    Jednoduchost nebo složitost zjištění výše finančních prostředků SVJ na účtu správce domu je přímo závislá na kvalitě vedeného účetnictví SVJ.

    Je-li účetnictví vedeno správně a přehledně, neměly by vznikat větší problémy. Je-li ovšem účetnictví nesrozumitelné i pro účetní, kteří je vedou, není divu, že dochází ke sporům a někdy i k rozchodům obou smluvních stran.

    Dohodne-li se SVJ se správcem domu na oddělení finančních prostředků SVJ a na jejich převedení na běžný účet SVJ, je nejdříve třeba stanovit pevné datum, od kterého už nebudou přijímány na účet správce domu žádné finanční prostředky, a od kterého už nebudou hrazeny z účtu správce domu žádné výdaje SVJ.

    Je-li ono pevné datum stanoveno před finančním vyrovnáním přeplatků a doplatků služeb s dodavateli služeb a s vlastníky jednotek, musíme se připravit na to, že budeme muset procházet účetní data ze dvou účetních období.

    Hodně štěstí při provádění této nejednoduché akce přeje

    N. Klainová

    Vložil Anonymous, 15. Září 2007 - 22:03

    Pro p.Kleinovou

    Otázka z pohledu účetního. Kdo je odběratel ve smluvních vztazích s dodavatelem vody, elektrické energie, tepla a dalších? Správcovská firma nebo SVJ? Předpokládám že SVJ, tudíž závazky za dodavatelem má SVJ a ne správce. Z uvedeného vyplývá, že úhrada musí být uskutečněna SVJ.

    Otázka z pohledu daňového. Správcovská firma nemá problém pokud hospodaří s prostředky jiného právního subjektu prostřednictvím svého účtu?

    V případě naší správcovské firmy hospodaříme pouze s jedním účtem, na kterém jsou finanční prostředky a operace pouze naší správcovské firmy. V předmětu podnikání máme „vedení účetnictví“. Pracovníci naší firmy vedou účetnictví pro každý právní subjekt, tedy každé SVJ, družstvo či sdružení, jako samostatnou firmu se samostatným účetnictvím a samostatným finančním účtem. K tomuto účtu má či nemá správce dispoziční právo dle rozhodnutí SVJ, družstva či sdružení. Účetní závěrka je tím pádem přílohou daňových přiznání či žádosti o úvěry, kde se vyžaduje přehled o platbách na „správu“ i přehled o platbách na „služby“. Takto konáme u všech SVJ od 1.1.2001, tedy po platnosti zákona č.103/2000 Sb. Podmínka pro převzetí domu do správy je, že dům, tedy SVJ, družstvo a sdružení, má svůj vlastní účet a ve všech smlouvách s dodavateli je odběratelem vždy SVJ, družstvo či sdružení, správcovská firma koná ve smluvních vztazích pouze na základě „plné moci“, byla-li ujednána v „Mandátní smlouvě. Musím konstatovat, že není problém v okamžitém přehledu o finančním toku v jednotlivých SVJ, družstvech či sdruženích, maximální cyklus bankovních výpisů požadujeme 1 měsíc vždy k poslednímu dni v měsíci, což lze v bankách vždy dohodnout.

    Matějka

    Vložil Anonymous, 15. Září 2007 - 23:22

    Pane Matějko,
    pokud má každé SVJ ve Vaší péči samostatný běžný účet, tak se Vás můj příspěvek netýkal. Bohužel dosud existuje řada správců domů, kterým velmi vyhovuje vést finanční prostředky spravovaných SVJ na svém bankovním účtu. Nejvíce samozřejmě tehdy, pokud si SVJ dlouhodobě šetří na různé rekonstrukce a modernizace. Proč asi, si jistě umíte spočítat sám.

    Takže opět nejsme ve sporu. Přeji Vám a všem, kteří chtějí SVJ opravdu spravovat a ne na nich za každou cenu vydělat, hezký víkend a hodně úspěchů v podnikání.

    N. Klainová

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".