Vytvořil jsem aplikaci pro hlasování v SVJ+BD

Vložil JakubBoucek, 12. Únor 2018 - 14:22 ::

Dobrý den, protože jsme v našem SVJ potřebovali hlasovat a nenacházel jsem nástroje, které by byly pro tyto potřeby použitelné (bohužel včetně nástoje, který je propagován tímto portálem), vytvořil jsem si vlastní. A dávám ho zdarma k dispozici, pokud by měl někdo zájem.

Zatím na něm pracuju a popravdě nevím jestli to pro někoho bude užitečné, tak zatím zjišťuji zájem. V rychlosti a bez přípravy jsem o tom natočil video, což myslím řekne víc, než tisíc slov: https://youtu.be/jmky72xo480

Samotná aplikace je pak zde: https://docs.google.com/…AQ3CaZY/copy

Budu rád za feedback, jestli je to pro někoho užitečné a nebo tady objevuju Ameriku.

Doplnění skriptu pro stažení dat z katastru: https://github.com/…/katastr.php (je to ale script, který vyžaduje určité IT dovednosti pro použití). Ale známý nyní buduje komerční projekt pro podporu SVJ, který tuto funkčnost v brzké době implementuje.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil štěpán popel (bez ověření), 21. Říjen 2022 - 9:53

    Skvělá tabulka, moc mi pomohla. Díky!

    Zdravím,

    Štěpán

    Vložil Jan Ptáček, 17. Duben 2019 - 10:46

    Nechci se chlubit, ale v přehledu tři řádky pod tímto odkazem jsem také dal k dispozici obdobný produkt v prostředí MS Excel. Je to lokální aplikace bez vazby na Internet, pouze asi nebude fungovat v Open Office, protože obsahuje makra. Formální výstupy jsou velmi podobné programu hlasovani, který zde na portálu byl aktivní mnoho let. Z videoukázky jsem nabyl dojmu, že se sčítají %, což může způsobit určité chyby, moje řešení převede členské podíly na společný jmenovatel a sčítá čitatele, teprve výsledek je prezentován v %. Pokud jde o data z KN, pak shromáždění je jednou za rok, v našem SVJ se z 48 bytů obmění majitelé u cca 3 bytů, včetně změny jména majitelky, takže ruční práce na 1 hodinu maximálně při kontrole přehledu proti KN. Program podporuje podle NUZ kategorii zmocněnec, kterou musí SVJ zavést a vést jejich evidenci včetně případných změn či odvolání. Zmocněnec může být i někdo jiný, než majitele bytu, u manželů to je obvykle jeden z nich. Jan Ptáček

    Vložil JakubBoucek, 7. Květen 2019 - 14:38

    Rozumím. My Excel nemáme, používáme MacBooky a tedy je toto řešení pro nás nepoužitelné, zatímco připojení k internetu je mnohem dostupnější.

    O problému se zmocněnci již vím.

    Vložil Jirka_Z, 5. Duben 2019 - 8:17

    Dobrý den, narazil jsem na Vaši tabulku. Je to jistě velký pomocník. Mám jednu připomínku. Ve videu říkáte, že možné jednoduše jedním zkopírováním z katastru naplnit tabulku vlastníků. Tady předpokládám, že máte na mysli stránku v Nahlížení do katastru nemovitostí – „Informace o stavbě“, kde jsou všichni vlastníci nemovitosti s podíly na domě. Dle §1185 (Zákon č. 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník) se hlasuje za celý podíl jednotky (i kdy má více vlastníků, ti se musí dohodnout a zvolit společného zástupce). Tímto tedy se nemůže použít výpis Informace o stavbě, ale je potřeba roz-kliknout každou jednotku a tam zjistit podíl jednotky na domě a zároveň zjistit jací vlastníci vlastní tu konkrétní jednotku. Do seznamu se vlastně musí napsat jednotka a její podíl na domě a k ní napsat majitele a následně hlasujícího zmocněnce. Jirka Z

    Vložil JakubBoucek, 7. Květen 2019 - 14:37

    Dobrý den, to zatím není možné, ukázalo se, že to bylo chybně interpretované. Je třeba rozkliknout všechny detaily jednotlivých jednotek a zde vytáhnout vlastníky. Je to kvůli tomu, že pokud jeden byt vlastní více osob, ale nejde o SMJ, tak nesmí každý hlasovat za sebe, ale musí hlasovat vybraný zmocněnec za jednotku.

    Vložil Lemm (bez ověření), 3. Duben 2019 - 5:23

    Parser na data z KN pro naplneni tabulky by se hodil :-)

    Ale jinak super prace, chvalim.

    Neco k tomu viz https://github.com/…asovaci-list

    Tak at se to jeste nekam, s kazdou dalsi schuzi, posune, drzim tomu palce (i kdyz ne im co to bude platne :-))

    Vložil VP (bez ověření), 2. Duben 2019 - 14:21

    Dobrý den, předně dobrá práce, je to super práce a dobrý pomocník. Všechny ty výhrady co tu vidím jsou spíše drobnosti, pokud jsou nějaké SVJ rozhádané, pak stejně musí zamakat na přesnosti papírů a nevystačí s tabulkou, pokud jsou ale jen jeden dva lidi proti a spíš potřebují výpočet přítomných jako my, je to úplně OK.

    Mohu poprosit o postup, jak načíst data vlastníků z katastru nemovitostí ? Samozřejmě se mi to nechce datlovat ručně :-)

    Díky

    Vložil Pozorovatel, 17. Únor 2018 - 21:54

    Aplikace je super,ale její využití znemožní provázanost u SVJ provázanost s internetem. Ten sice mám,ale doma skrz wifi. V případě této aplikace si jí sice doma připravím, tak to dělám i s aplikací Hlasování SVJ,ale když notas odnesu do kočárkárny, kde probíhají schůze shromáždění, jsem bez netu a tudíž se mně aplikace znefunkční.A to jsem pokrokový a otevřený novinkám.

    Vložil JakubBoucek, 7. Březen 2018 - 21:53

    Ano, to máme stejně. Pro hlasování pak využívám mobilní připojení.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 12. Únor 2018 - 18:20

    Pokud tam máte skutečné osoby a adresy, tak s tím rychle zmizte z webu.

    Vložil JakubBoucek, 12. Únor 2018 - 21:13

    Dobrý den, jsou to údaje vytažené z veřejného výpisu z katastru. Ano, jsou to reálné údaje, leč veřejné. V případě problémů jsem připraven si to obhájit. Ale děkuji za upozornění.

    Vložil Pavel, 12. Únor 2018 - 22:47

    Jakube,

    1)oceňuji, že zde nabízíte zdarma SW

    2)i pokud pracujete se skutečnými osobními údaji z KN, tak se dopouštíte neoprávněného nakládání s osobními údaji. Něco jiného je, že údaje má KN nebo veřejný rejstřík, ale pokud tyto údaje zpracováváte jako osoba rozdílná od státu, tak porušujete GDPR. Logiku v tom nehledejte, zkrátka porušujete čl. 6 GDPR.

    3)Váš postup lze obhájit pouze využitím čl. 2/2/c GDPR, tj. kdybyste program nezveřejnil a to Vám nechci radit :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil JakubBoucek, 12. Únor 2018 - 23:06

    Díky Pavle za velmi konstruktivní kritiku. Takhle řečeno už mi to dává smysl a něco s tím udělám. Ale nebude to hned, zatím to nechám jak to je.

    Vložil Pavel, 12. Únor 2018 - 23:10

    Jakube,

    GDPR vstoupí v účinnost 25.5.2018. :-))

    Sice v současnosti platí zákon 101/2000 Sb., ale ÚOOÚ má tolik práce, že asi žádný neřešitelný problém nebude.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil TN. (bez ověření), 12. Únor 2018 - 16:34

    U nás důsledně sčítáme čitatele a nepřepočítáváme na procenta či desetinná čísla, resp. přepočtu teprve výsledek. Může se totiž stát, že když je účast těsná, může sčítáním přepočtených procent dojít k chybnému výsledku. Toto jsem viděl uplatněno v jedné žalobě, kdy družstvo sčítalo desetinná čísla a dospěli k účasti 50,06 %, přehlasovaný vlastník jim celou schůzi shodil, protože u soudu sečetl čitatele z katastru a účast ve skutečnosti byla 49,51 %.

    Pokud je ale účast třeba 55 %, uznávám, že je to jedno, pak sice ke zkreslení také může dojít, ale shromáždění je usnášeníschopné a drobná chyba ve výpočtu k zneplatnění schůze nevede.

    Vložil JakubBoucek, 12. Únor 2018 - 21:33

    Dobrý den, děkuji za připomínku. Jsem si vědom, že použitím desetinných čísel tady může určitá nepřesnost vzniknout. Nicméně doplním, že ten tabulkový procesor pracuje s čísly s vysokou přesností a i když v průběžných výpočtech zobrazuje pouze dvě desetinná čísla, stále interne pracuje s vysokou přesností. Pokud, jako v příkladu na videu, je největším jmenovatelem 10000, je přesnost stále násobně vyšší, než aby tím vznikla chyba, kterou popisujete.

    Ale Vaši připomínku si vezmu k srdci a při dalším vývoji se na to zaměřím. Dávám Vám ale zcela za pravdu, že zejména v situaci, kdy by výledek měl vyjít 49,99%, určitě stojí za to výpočet překontrolovat zlomky.

    Vložil TN. (bez ověření), 13. Únor 2018 - 10:58

    Používali jsme program Hlasování, ale nějak přestal pracovat, negenerují se výsledky. U nás máme 250 bytů. Upřímně řečeno i s tím desktopovým programem bylo sčítání šílené a zdržovalo schůzi.

    Stáhl jsem si vaši tabulku do OpenOffice a funguje (v sále, kde schůzujeme není WiFi a mobilní připojení nikdo nemáme) – po změně se výsledek počítá. Bohužel ale neřeší problém velkých domů, kdy naklikání hlasů v každé řádce bude trvat strašně dlouho a zdržovat schůzi. Pokud se vám podaří vylepšit uživatelské rozhraní, bylo by to fajn.

    Každopádně dobrá práce.

    Vložil TN. (bez ověření), 13. Únor 2018 - 11:30

    Aha, nevšiml jsem si školícího videa. Dal jste si s tím hodně práce, máte mé uznání.

    Několik tipů:

    Nahoře místo „50 % vlastníků“ navrhuji napsat „50 % hlasů“ (nesčítají se vlastníci, ale hlasy, někoho by mohlo mátnout).

    Dále se přimlouvám přidat první sloupec „Číslo bytu“ a číslo bytu přidat i do bočního panelu Hlasování. Pro SVJ, kde mají hodně bytů, my rozdáváme hlasovací lístky s čísly bytů a zaznamenáváme čísla bytů.

    Hromadné hlasování zmocněnce (více hlasovacích práv) – počítáte s variantou, že některý zmocnitel dopředu určí, jak má jeho zástupce hlasovat? Tedy sám zmocněnec spolu s dalšími plnými mocemi hlasuje PRO, ale jeden zmocnitel PROTI? Pak asi nelze použít funkci hromadného hlasování, že?

    Přijde mi logičtější při načtení všude vygenerovat stav „Nepřítomen“ a postupně odklikávat přítomné vlastníky (než opačně – tedy z prezenční lsitiny zaklikávat nepřítomné), ale uznávám, že to je to věc názoru.

    Navrhuji umožnit vygenerovat do 1 listu k uložení do PDF celkové výsledky hlasování za všechna usnesení, které mohu přiložit k zápisu ze shromáždění. Tedy se sloupci Název usnesení, a pak sloupce PRO, PROTI, ZDRŽEL s počty hlasů.

    Jak řešíte situaci s výpadkem internetu? Lze data zadávat offline tak, aby si je Google uložil lokálně a po obnovení připojení automaticky stáhl?

    Osobně mám nedůvěru v online nástroje. Může dojít k poruše. Přijdu domů a zjistím, že výsledky jsou fuč, protože se něco neuložilo :( Já tedy ještě schůze pro potřebu zapisovatele nahrávám na diktafon, tudíž mohu hlasování rekonstruovat z nahrávky. Každopádně trochu noční můra. Představa, že data zmizela a nemáme výsledky hlasování, lidi by nás asi zabili :)

    Vložil TN. (bez ověření), 13. Únor 2018 - 11:41

    A ještě jeden – když už vložíme seznam vlastníků, navrhuji současně vygenerovat další list Prezenční listina (ve smyslu podpisová listina), tedy s prázdným sloupcem pro podpis a dalším sloupec pro poznámky (do toho většinou píšeme zkratku „PM“, příp. čas odchodu). Seznam vlastníků stejně člen výboru bude do prográmku zadávat předem doma, tak aby nemusel vytvářet podpisovou listinu, prográmek by ji sám vygeneroval.

    Vložil JakubBoucek, 14. Únor 2018 - 2:06

    Dobrý den, děkuji za uznání. Jak je z videa vidět, aplikaci řeším pro nějakých 60 bytů, na to je tabulkový procesor dostačující, ale to, co popisujete Vy, na to už by skoro byl vhodný úplně jiný přístup. Už několik měsíců nosím v hlavě řešení, které by mohlo pokrýt i vaše potřeby – to si žádá, aby to bylo celé napsané jako samostatná aplikace – možnosti přizpůsobení tabulkového procesoru jsou omezené, ale zase v něm bylo možné celý projekt z ničeho vytvořit za nějakých 6 hodin. Úprava pro velká SVJ by si ale vyžádala enormní množství času, který nemám. Ale nějakou představu, jak to udělat, mám.

    Jak jsem říkal ve videu, největší síla mé aplikace je právě závislá na internetu. Po stažení do počítače je sice základní funčnost zachována (vše se počítá pomocí standardných vzorců), ale ty největší přednosti tohoto nástroje jsou závislé na internetu.

    Chápu, že je to omezující, ale holt taková je doba a pokud chcete požívat moderní nástroje, je třeba se vyvíjet s nimi. Proto vůbec neuvažuju, že bych aplikaci přizpůsoboval pro použití bez internetu. Nechápejte to prosím zle.

    Co se výpadků internetu týče – já jsem už 10 let na internetu a na online nástrojích pracovně závislý, takže pro mě výpadek znamená to samé, jako by mi umřel celý počítač. Prostě to bez něj nejde. Stejně nahlížím i na hlasování – bez internetu nefunguje. Samozřejmě budu mít v počítači vždy staženou tabulku i v OpenOffice jako zálohu. Ale v případě výpadku vynaložím nejdřív maximum úsilí do jeho zprovoznění.

    Ohledně ztráty dat: Aplikace používá datacentra Googlu. Takže každé kliknutí je tam zálohováno tak robusně, že ztráta dat je téměř vyloučena – mnohem větší pravděpodobnost je, že cestou ze shromáždění Vám vypadne notebook a rozbije se i daty (nebo bude odcizen, atd.).

    Navíc tabulku můžete sdílet s více lidmi a změny se propíšou okamžitě, takže můžete poslat tabulku vlastníkům (pouze pro čtení) a oni na svém mobilu/tabletu/po­čítači hned mohou kontrolovat Vaše zadání. (vypadá to zbytečně, ale nástroj to umožňuje, tak proč ne :)

    Ohledně textace jednotlivých částí: Děkuji za připomínky. Hodně jsem s tím bojoval, abych mohl zachovat přehlednost a srozumitelnost. Vím, že to má nedostatky, zatím to neumím udělat lépe, abych přitom nezpůsobil ještě větší zmatení. Například Váš návrh použít použít větu „50 % hlasů“ není vhodný, protože se tam přepíná mezi posuzováním kvóra dle „všech vlastníků“ vs. „přítomných vlastníků“ a tam by označení „hlasů“ bylo méně sroumitelné.

    Číslo bytu je zajímavý nápad, zkusím ho tam nějak zapracovat, děkuju.

    Ohledně hromadného hlasování zmocněnce: Aplikace Vám nebrání u jeho jména položky naklikat ručně. Případně mu zadat volbu hromadně v panelu a pak odlišující hlas ručně přepnout – výpočet procent se vždy počítá jen z údajů v celé tabulce. Obecně k podobným otázkám: Aplikace je navržena tak, aby pomáhala s rutinními úkoly, ale nijak neomezovala. Takže pokud máte hodně specifický požadavek, neměla by Vám nijak bránit, vždy by to mělo jít zadat ručně.

    Zadávání vlastníků není ještě dořešené. Takže to celé musíte ještě dělat ručně. Až bude posun, ozvu se.

    Stejně tak generování reportů do PDF je v tuto chvíli neřešené, prostě vytiskněte všechny záložky, buď na tiskárnu, nebo v prohlížeči do PDF. Sloučení všech hlasování do jedné tabulky by opět vyžadovalo velké programování (nejde to rozumně udělat pomocí vzorců), pro mne to má nízkou prirotu. Takže to zatím neplánuju.

    Sloupec na poznámky/podpis u Prezenčky – ano, už jsem taky přišel na to, že chybí. Doplním.

    Snad jsem odpověděl na vše. Děkuji za Vaše postřehy.

    Vložil TN. (bez ověření), 14. Únor 2018 - 9:32

    Ano, děkuji. Snad jste mé příspěvky nepochopil tak, že vás úkoluji :-) Požádal jste o názory, své jsem sdělil. Prográmek je fajn a je pravděpodobné, že bych ho už zkusil použít na schůzi, co máme za měsíc. Uvidím, jak se poperu s rychlostí zadávání, ono to chce i získat cvik a velký (vysoký) monitor.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".