Výměna sklepa

Vložil ewe (bez ověření), 4. Srpen 2011 - 15:15 ::

Dobrý den, jsem vlastníkem bytu. K bytu patří sklep, který je s dalšími dvěma sklepy a společným prostorem, v kterém je okno, pod uzamčením. Můj sklep je u okna. Na žádost jednoho z těchto dvou vlastníků jsem sklep dočasně vyměnila za sklep prostřední s tím, že až se bude onen vlastník stěhovat, sklep nám vrátí, na sklepech jsou čísla shodná s bytovým čisly. Vlastník se odstěhoval, sklep nám nevrátil s tím, že ho už prodali s bytem a že to už nejde. Nový vlastník, který náš sklep koupil, věděl, že se stěhuje do jiného sklepa, protože na sklepě je číslo. Vyboural příčky a rozšířil sklep o menší polovinu společného prostoru a tím nám znemožnil užívat okno. Není s ním žádná domluva, sdělil nám, že to nedá do původního stavu, ani když se budeme soudit. Prosím Vás o radu, jak mám spostupovat, aby nám sklep vrátil a hlavně uvedl do původního stavu. Výbor společenství to neřeší, protože pan „DRZÝ“ je jejich kamarád.
Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 4. Srpen 2011 - 22:31

    Chcete-li radu, pak ovšem nestačí obecné konstatování o tom, že „k bytu patří sklep“. Nevíme, zda se podle kolaudačního rozhodnutí jedná o místnosti nebo ne. Je nutné, abyste citoval co o věci praví prohlášení vlastníka budovy a kupní smlouva. Podle toho teprve zjistíme vlastnické vztahy. Jak je „sklep“ zanesen v plánu budovy, (je součástí Prohlášení) a zda plocha „sklepa“ je započtena do podlahové plochy jednotky. Pokud ano, nejde o sklep, nýbrž o místnost která je příslušenstvím bytu a součástí jednotky.

    Pokud jde o stavební úpravu, pak buď byla schválena na shromáždění nebo nebyla (změna vnitřního uspořádání domu vyžaduje souhlas všech vlastníků jednotek). Nic o tom nepíšete. Bourání příček a změna vnitřního uspořádání domu buď byly schváleny Stavebním úřadem nebo nebyly. Opět o tom nic nepíšete. Podle charakteru mohlo jít o úpravu, která nepodléhala ani ohlášení, nebo podléhala, nebo bylo nutno konat stavební řízení.

    Na neúplný dotaz nemůžete dostat jasnou odpověď.

    lake

    Vložil eve (bez ověření), 5. Srpen 2011 - 7:48

    Dobrý den, pane lake, nejde mi ani o sklep jako takový, je přičten k podlahové ploše bytu, sklepy jsou stejně velké. Jedná se mi o společný prostor u sklepů. Vlastník rozšířil sklep o menší polovinu nebytových prostor, v kterém je okno , a zamezil nám dvěma dalším v přístupu k oknu. Postavil přes celou šířku společného prostoru kovovou zábranu. Souhlas všech vlastníků samozřejmě nemá, kdyby měl, dál bych to neřešila.
    Děkuji.

    Vložil lake, 7. Srpen 2011 - 3:22

    Úspěšně se vyhýbáte odpovědím na mé konkrétní dotazy. Píšete o sklepu (což je společný prostor domu), pak o nějakém nebytovém prostoru (ten má jistě svého vlastníka zapsaného v katastru), pak zase o společném prostoru. Zda jde o místnosti nebo prostory uvnitř mistnosti jste nesdělila. Právní důvod užívání zůstává nejasný.

    Dále je zřejmé, že neoprávněně užíváte určitou místnost nebo prostor a bránítete tak v přístupu jejímu vlastníku/uži­vateli. Jiný vlastník jednotky zase neoprávněně zabírá jinou místnost nebo prostor, který máte údajně užívat Vy.

    Píšete, že Vám vadí svévolně vybudovaná přepážka před oknem. Kdybyste užívala svou místnost u okna (která je nyní za přepážkou), ztratila by přepážka jakýkoliv smysl a vy byste měla přístup k oknu. Zároveň ale píšete, že přehození v užívání místností Vám nevadí.

    Koza aby se v tom vyznala… Netuším co chcete.

    lake

    Vložil eve (bez ověření), 7. Srpen 2011 - 15:49

    Omlouvám se, pane Lake, jsem jenom účetní a technický antitalent.
    Udělala jsem v tom pěkný guláš. Když opomenu výměnu sklepů – jsou stejně velké, 1,70 m2 a jsou součástí bytu, to se dá opravit v dokumentaci. Okno nepatří k žádnému sklepu, je ve společném prostoru. Soused vyboural u sklepa příčky a sklep rozšířil o společný prostor, kde právě okno je. Tím znepřístupnil okno mně a třetímu vlastníkovi sklepa. Místo nové příčky, kterou oddělil sklep rozšířený o nebytový prostor, postavil kovovou mříž. A moje otázka zní: „Jak se mám k tomu postavit, abych ho donutila, aby sklep vrátil do původního stavu a společný prostor byl takový,jaký je v dokumentaci?“
    Děkuji.

    Vložil eve (bez ověření), 7. Srpen 2011 - 16:28

    Oprava věty: Místo nové příčky, kterou oddělil sklep rozšířený o společný prostor ...... omlouvám se.

    Vložil lake, 8. Srpen 2011 - 5:45

    Ewe,

    Váš problém není v tom, že jste "technický antitalent". Za to se nemusíte nikomu omlouvat; většina tazatelů na tomto portálu se ptá právě proto, že něčemu nerozumějí.

    Váš problém je v tom, že neodpovídáte na jasně položené dotazy. To je pak každá rada nemožná. Takže má závěrečná odpověď pro Vás zní:

    (1) Ukončete neoprávněné užívání cizí místnosti nebo sklepní kóje a vykliďte ji ihned.
    (2) Pak se zařiďte například podle rady pana anona.

    lake

    Vložil anon (bez ověření), 4. Srpen 2011 - 17:59

    Pletete si výbor s jakousi „domovní policí“. Nedokážu si představit jak výbor někoho vystěhovává z jakéhosi sklepa.

    Jsou dvě možnosti:

    1. Máte jasné písemné podklady, který sklep je váš. Ty vezmete, zavoláte policii, necháte sklep úředně odemknout a vyklidíte.
    2. Doklady nemáte – podle mě máte smůlu.

    Jinak pokud došlo k nedovoleným stavebním úpravám řešte to sami na příslušném stavebním úřadě.

    Výbor k tomuto netřeba a ani to není v náplni jeho práce.

    Předseda

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".