Úmrtí předsedy SVJ

Vložil akrona (bez ověření), 14. Květen 2017 - 22:54 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda někdo neřešil stejný problém. Před časem nám zemřel předseda SVJ a ostatní členové výboru složily funkce. Svolala se schůze společenství, kde se zvolil úplně nový výbor. Problém je že veškeré dokumenty a ostatní věci týkající se SVJ zůstaly v bytě zemřelého předsedy a příbuzní kteří po něm byt získaly na schůze nechodí a ani po několika návštěvách dokumenty vydány nebyly. Je nějaký oficiální postup jak dále postupovat? Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 18. Květen 2017 - 13:44

    je nyní na LV zapsán se žádostí o poskytnutí dokumentace. Pokud máte externí správu pak můžete zejména účetní doklady a kopii smlouvy o správě domu získat od něj. Oficiální cestou t.j. soudní se ničeho nedomůžete i když slabší povahy by se mohly zaleknout.

    Vložil akrona (bez ověření), 18. Květen 2017 - 16:09

    byt vlastní firma která ho získala v dražbě ale jako nájemník tam bydlí příbuzní původního předsedy kteří nekomunikují

    Vložil tulu5 (bez ověření), 15. Květen 2017 - 19:01

    Jak může zemřít předseda SVJ když jste měli výbor?

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 20:27

    špatně jsem se vyjádřila, zemřel předseda výboru který ale dělal v podstatě všechno

    Vložil Zdenek 22, 15. Květen 2017 - 8:51

    A které konkrétní dokumenty jsou pro vás nedostupné?

    • Účetnictví máte snad u správce.
    • Stanovy jsou na RSVJ.
    • Prohlášení vlastníka na KN.
    • Zápisy ze shromáždění jste snad všichni dostali.
    • Kopie smluv si můžete vyžádat od dodavatelů.
    • Problém může být s přístupem k účtu, ten vám ale banka zřídí, pokud přijde nový výbor s výpisem z Rejstříku.

    Nový výbor máte, tak konejte a poučte se z této situace.

    Vložil zdeno (bez ověření), 15. Květen 2017 - 20:49

    co to vše obnáší, jaké dokumenty má výbor, zvl. předseda. Ideál je, mají-li kancelář, kde ty dokumenty jsou uloženy.

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 22:06

    bohužel žádnou kancelář nemáme protože v domě na to nejsou prostory. Nový předseda výboru bude mýt tedy dokumenty opět u sebe doma + bude od všeho dělat kopie v el. podobě takže podobná situace už se opakovat nebude.

    Co se týká svazku klíčů které se nám snad nějakým způsobem povede získat od těch uděláme kopie a předáme dalším členům výboru.

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 10:30

    ano účetnictví, stanovy a kopie zápisů uloženy u správce účetnictví máme

    nevíme přesně co vše je uloženo u předsedy ale zatím postrádáme

    • průkaz ENB
    • podklady od revitalizace (dodavatel už neexistuje)
    • klíče od technických zařízení v domě
    • a časem se možná najde něco dalšího
    Vložil Vladimir B., 15. Květen 2017 - 12:05

    Pokuste se zalat žádost na centrálu SEI ve věci vašeho PENB. SEI totiž eviduje zpracované PENB v systému ANEX, kde je ..... V systému ENEX, který slouží pro evidenci zpracovaných průkazů, je od 1. ledna 2013 evidováno cca 55 600 průkazů. Toto číslo však nemá zcela vypovídající hodnotu, protože dosud nebyla povinnost energetických specialistů zpracované průkazy skrze systém ENEX ohlašovat, uvedené číslo je tedy neúplné. Tato situace se změní od 1. července 2015, kdy začne platit povinnost pro energetické specialisty, aby každý zpracovaný průkaz evidovali v systému ENEX, a budou tak k dispozici přesná čísla o zpracovaných průkazech.

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 14:00

    Děkuji za informaci, pokusíme se tedy alespoň tohle sehnat. Bohužel to neřeší ty další věci. Potřebovaly bychom hlavně klíče od vstupu pod dům, na střechu, do strojovny výtahu a zvonkového tabla. Šlo by asi sice odvrtat zámky ale jsou to zbytečné výdaje navíc.

    Vložil JarekSVJ, 15. Květen 2017 - 8:00

    To je celkem zajímavý dotaz, který by měl varovat i ostatní SVjéčka. Klasický případ , kdy výbor funguje pouze jako kulisa … Předseda maká a ostatní se vezou…pak předseda zemře a je problém. Určitě příbuzní nemají s dokumenty nic společného , navíc nemají ani důvod cokoliv novému výboru předávat z jejich bytu … a proč při úklidu je nehodit do popelnice… Vím zní to blbě. Snad kdyby výbor přesně věděl co chce za dokumenty, měl to sepsané atd. … V každém domě by se snad našla místnost , kde by měla být něco jako kancelář statutárního orgánu a tam mít i veškeré písemnosti… pak můžou statutárové vesele umírat a vše bude dostupné.

    Vložil Simona Kašíková (bez ověření), 15. Květen 2017 - 13:25

    tak my jsme to vyřešili jednoduše, máme webovky u webdomu.cz a tam máme všechny dokumenty naskenované, vidí je jen výbor, stanovy vidí všichni členové… je to právě pro případ, že se něco takového stane, poučili jsme se když předsedovi zhavaroval počítač a neměli jsme ani seznam členů! Jako výbor máme plný přístup k dokumentům odkudkoliv a taky na kontakty našich členů kdybychom potřebovali volal v případě, že někomu přeteče vana apod.

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 13:56

    ano něco podobného také plánujeme a vše ještě pro jistotu zálohovat. Bohužel členové bývalého výboru počítač zapnout ani neumí takže všechny doklady existují pouze v listiné podobě.

    Vložil akrona (bez ověření), 15. Květen 2017 - 10:34

    ano kancelář výboru je krásnej sen, bohužel v domě nejsou sklepy ani kočárkárna, žádná společná místnost tu není leda že by předseda sedával pod schody na chodbě.

    Zatím nám chybí:

    • průkaz ENB
    • podklady od revitalizace (dodavatel už neexistuje)
    • klíče od technických zařízení v domě
    • a časem se možná najde něco dalšího
    Vložil Bartásek (bez ověření), 15. Květen 2017 - 8:00

    Něco podobného měli sousedi. Museli dát žádost na soud o umožnění získání všech dokladů.Nikdo jiný vstup do bytu nepovolí.

    Vložil MartinII, 16. Květen 2017 - 17:34

    V domě s takovým výborem, jak ho popisujte, bych byt mít nechtěl. I řadový člen společenství by měl ale vědět, bez ohledu na úmrtí předsedy, které dokumenty by mělo SVJ mít.

    Ještě možná sdělíte, že stanovy a prohlášení vlastníka měl pouze předseda, a i když chtěl ostatní členy výboru trochu zapojit do práce, tak se slovy „Franto, děláš to dobře“ odmítli. Na okraj: Měli za členství ve výboru nějakou odměnu ?

    Dokumenty SVJ si lze najít v diskusi, protože nejste první ani poslední kdo neví, co vlastně má mít a ani se nezajímal. Např.

    http://www.portalsvj.cz/…ovy-predseda

    http://www.portalsvj.cz/…dokumenty-sv

    Vložil akrona (bez ověření), 16. Květen 2017 - 21:55

    děkuji za odpověď, všechny dokumenty měl jen předseda, ostatní členové výboru neměly nic a dokonce jsem zjistila že předseda od nich měl podepsánu plnou moc k jejich zastupování takže byli vlastně zbyteční. Odměnu pobíral také jen předseda 100Kč za byt, jsme jen malé společenství o 14 bytech. Teď jsem se do toho vložila já a snažím se to dát celé dohromady.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".