Účetnictví - účetní závěrka

Vložil Tempus I. (bez ověření), 4. Únor 2017 - 18:11 ::

Zdravím všechny přítomné. Mám problém, jsme SVJ, máme výbor, kterému vypršel mandát, měli jsme změnit název, měli jsme změnit stanovy. V min. roce shromáždění svoláno nebylo, na předešlém došlo ke konfliktu, kdy předsedkyně neuměla vysvětli kde je 90 tis.které měly být v pokladně. Máme 12 Bj., moje připomínky jsou všem proti srsti, maximálně se dozvím, že jsem prudič. Vypracoval jsem stanovy sám, předal vše předsedkyni, vůbec neměla tušení , že nějaký NOZ existuje, místopředseda – bývalý policajt, na tom byl stejně. Abych svolal shromáždění tak, že bych přemluvil ještě ostatní, no tak to by se mi nepovedlo, protože absolutně věří těm dvěma. Shromáždění kdysi dávno odsouhlasilo, že budeme mít účet u jedné banky, kam budeme zasílat všichni 80% na správu domu a 20% spolu se zálohami na služby půjdou správci na jeho účet. Podařilo se mi zjistit, že předsedkyně dluží na platbách vždy za celý rok, a že účetně bychom měli být v plusu s penězi na správu domu, ale jsme tedy fakticky díky ní a ještě jedné paní v mínusu. Účetní závěrku za rok 2015 si předsedkyně u správce dosud nevyzvedla. Dále se mi podařilo zjistit, že správce nemá tušení, že SVJ má účet u banky, kam jde 80%. Jedna z členek vede nějakou evidenci , ale o pohybu – resp. o výdejích nevíme nic. Tedy se podle mě řádné účetnictví nevede a tedy se vůbec nezpracovává řádná účetní závěrka. Jsem úplně sám, nevím, jak to vše napravit, příští týden je shromáždění, jak přesvědčit ostatní, že nemůžeme stejné lidi do výboru volit. Je toho samozřejmě víc, např. nerespektování stanov – tam kde se mělo hlasovat o zateplení domu, větrácích na střeše domu, atp. 100% hlasů, odhlasovala pouze nadpol. většina, možná, že ani to ne a ještě byli přítomni nečlenové bez plné moci, prostě totální anarchie. Co byste radili a podnikli na mém místě Vy. Díky předem za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Abcd (bez ověření), 5. Únor 2017 - 11:13

    Některé argumenty se mi nezdají ve prospěch věci. Proč by měly být všechny finanční prostředky SVJ uloženy na účtu správce a proč by měl být správce být informován o hlavním účtu společenství? Co je mu do toho? Já si naopak myslím, že je to rozhodnutí ve prospěch vlastníků. Co byste dělali, pokud by správce zkrachoval? Jak se s tímto účtem hospodaří a jak se účtuje je jiná záležitost. Druhá záležitost je, že je nutné mít před rozhodnutím rozmyšleny i další kroky, ne jen ten první. Pokud odvoláte výbor máte za něho náhradu? Která to povede lépe? Jediná rada je dát dohromady skupinu vlastníků, kteří si všechny problematické záležitosti vyjasní a budou schopni nabízet ostatním smysluplné řešení. Zatím se mi zdá, že za stesky jsou spíše nedostatky ve vzájemné komunikaci v domě než cokoli jiného.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 5. Únor 2017 - 15:45

    Ano, přesně tak, to je to proč já s takovým jednáním nesouhlasím a také jsem nesouhlasil nikdy s tím, aby se odesílaly peníze na účet správce . Jsem proto, aby mělo SVJ jeden účet u banky, správce, aby měl právo na tento účet pouze nahlížet. Výboru skončil mandát začátkem měsíce ledna. Po celou dobu svého mandátu se neřídí stanovami, dělají si co chtějí. Jedna členka výboru , která je trošku v obraze, má takový strach, že už vůbec nechce ve výboru pracovat a to je úřednice jedné banky. Místopředseda je bývalý policajt – důchodce a předsedkyně, ta dluží na zálohách na služby a správu i dva roky zpětně, zbytek členů – 8 bj., tak možná jeden, dva lidé, se snad ještě zajímají, ostatní ty „kraviny“ nezajímají. Ano, je to o komunikaci, ale , jak chcete s někým komunikovat, když to odmítá. Snad jediné řešení je, byt prodat. Existujeme přes 10 roků a nemáme dům pojištěný. Prostě katastrofa, normálně mám fakt strach a nebojím se to tady ventilovat.

    Vložil Rudy (bez ověření), 5. Únor 2017 - 10:12

    Začněte kontorolou účetnictví. Požádejte o závěrku účetnictví za r. 2015. Píšemně, abyste měl v ruce důkaz. Požádejte o nahlédnutí do účetnictví r. 2016 i současného. Pokud vám SVJ nevyhoví, nebo pokud zjistíte závažné nesrovnalosti nebo nevedení řádného účetnictví, obraťte se na advokátní pomoc.

    Vložil Jura (bez ověření), 4. Únor 2017 - 22:21

    Ve svém povídání jste se zmínil, že vám někdo dělá správu domu. Tak nám povězte co má za povinnosti vykonávat. Váš výbor, předpokládám, je za svou dobrou práci odměňován, že? Tak nám také povězte, kdo provádí odvody na sociální a zdravotní pojištění a na základě čeho. Z Vašeho povídání se nelze ničeho chytit. Že tam máte chlív je však jasné.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 5. Únor 2017 - 17:29

    Správu nám dělá správcovská firma na základě smlouvy, tedy i včetně účetnictví. Na účet správce posíláme zálohy na služby a 20% z celkové částky, která připadá na bytovou jednotu na správu domu. Správce zálohy na služby řádně vyúčtuje a zpracuje celkovou účetní závěrku. Správce je z obliga.

    O tom, že posíláme na účet svj u jiné banky zbylých 80% peněz určených na správu domu , nebo-li jak se říká FO, o tom správce neví. Samozřejmě vědět nemusí, ale výbor z účtu společenství čerpá peníze, na co, kolik, nemáme ponětí. Na shromáždění pouze výbor sdělí, že všechny předepsané úhrady na účet v daném roce došly. Nikdo se na nic neptá, když se ptám na podrobnosti, jsem okřiknutý , atd.atd.atd.

    Výbor si žádnou odměnu schválit nenechal, takže jestli si něco berou, nebo neberou z účtu banky, je velká otázka, zrovna tak, jako nemáme nikdo ponětí o tom, jestli platí z odměn nějaké daně. Prostě je to jeden veliký bordel.

    Vložil Jura (bez ověření), 6. Únor 2017 - 20:36

    Pane, požádejte výbor o výpisy z bankovního účtu a po jeho prostudování uvidíte, na co se vybíralo a komu se zaplatilo,pokud si nevybíral pan předseda Vaše peníze do vlastní kapsy. Jestliže Vám pan předseda řádně nedoloží hospodaření s Vašimi penězy, podejte trestní oznámení.

    Vložil Pavlík (bez ověření), 6. Únor 2017 - 11:47

    Tak podle toho co jste napsal jde o nevěrohodné, neúplné, neprůkazné čili nesprávné účetnictví. Je třeba obrátit se na právní pomoc, protože v takto vedeném účetnictví nelze vyloučit dlouhodobou zpronevěru financí SVJ.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 7. Únor 2017 - 10:41

    Absolutně s Vámi souhlasím.

    Vložil anon25 (bez ověření), 4. Únor 2017 - 19:15

    Tempusi, jaký máte důvod měnit název a stanovy. Vy jste vypracoval stanovy – nové stanovy? A sám? Nefantazírujete náhodou? Tempusi, správcem domu je společenství, to víte?

    Vložil Tempus I (bez ověření), 4. Únor 2017 - 19:46

    Abychom vyhověli NOZ. Zřejmě jsem se chybně vyjádřil. Myslel jsem, že tak jak jsem to napsal je jasné, že výbor nepracuje , zpracoval jsem stanovy tedy tak, aby byly v souladu s NOZ a předal je výboru, žádal jsem o svolání shromáždění, doručení stanov předem ostatním k připomínkování, atd.atd. , schválené a doručené do sbírky rejstříku společenství vlastníků a to nejpozději do 31.12.2016. To snad ví každý , že společenství vlastníků je správcem.Spole­čenství může v souladu s prohlášením vlastníka budovy o osobě pověřené správou domu nebo v souladu s usnesením shromáždění vlastníků jednotek o ustanovení správce, zajišťovat provozní, technické, správní a obdobné činnosti spojené se správou domu a pozemku a s dalšími činnostmi, popřípadě některé z těchto činností, na základě smlouvy se správcem, kterým může být fyzická nebo právnická osoba. Tím není dotčena působnost a odpovědnost společenství za zajišťování činností podle z. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník a těchto stanov, ani výlučná působnost orgánu společenství podle z. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník . Takže naše SVJ uzavřelo smlouvu se správcem.....­..........atd­.atd.

    Vložil Iva Mullerova (bez ověření), 6. Únor 2017 - 12:30

    Pane Tempus, v Prohlášení vlastníka (72/1994) je napsáno pod F/ Hospodaření domu (§5 písm.g) v bodě 1. „Správu atd. zajišťuje správce. Všichni vlastníci jednotek jsou povinni uzavřít smlouvu o správě se správcem atd.“ To jestě nevzniklo SVJ, po vzniku (novela 2000) se správcem stalo SVJ. Osobou zodpovědnou je SVJ. SVJ si najme správce na určité činnoti (smlouva, dohoda písemná), ale SVJ je stále odpovědné za činnost a chod SVJ. Tak to chápu já, a je to napsané i v OZ(nemám ho u sebe, tak nevím nyní §, mluvím o zodpovědnosti).

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 6. Únor 2017 - 15:04

    Zák. 72/94 Sb. – SVJ vzniká v domě o nejméně pěti bytech, které jsou ve vlastnictví alespoň tří různých majitelů. Stane se tak v den, kdy je poslednímu majiteli katastrem nemovitostí doručena listina o nabývacím právu jednotky.Tedy jako právnická osoba naše SVJ uzavřelo smlouvu se správcem. Právnickou osobu SVJ, zastupuje výbor SVJ. Tedy výbor smlouvu o správě podepisuje – tedy předseda spolu s dalším členem výboru.

    Vložil Iva Mullerova (bez ověření), 6. Únor 2017 - 15:09

    podle mě to taky tak chápu, já tu nemám zákon starý u sebe, ale navenek jedná výbor a v nějakých důležitých věcech (to je uvedeno v zák. 72/94)musí být podpis obou, jak předsedy, tak člena výboru.

    Vložil JaVa, 6. Únor 2017 - 12:37

    § 1190 z.č.89/2012 Sb.,

    Osobou odpovědnou za správu domu a pozemku je společenství vlastníků. Nevzniklo-li společenství vlastníků, je osobou odpovědnou za správu domu správce.

    JaVa

    Vložil Iva Mullerova (bez ověření), 6. Únor 2017 - 12:49

    Díky, to je ten §.

    Vložil anon25 (bez ověření), 4. Únor 2017 - 20:20

    Proč se domíváte, že musíte přepracovat stanovy podle NOZ. My máme naše původní stanovy a nehodláme na nich nic měnit. Nic jsme do 31.12. do rejstříku nedoručili, máme tam naše původní stanovy. Stalo se snad něco? Ne, vůbec nic. nic. Když svěříte správu někomu cizímu, vaše odpovědnost tím zcela jistě není dotčena, ale váš smluvní „správce“ nemá za své činy při správě žádnou odpovědnost. Takže svěřit někomu správu a nechat si pouze odpovědnost je trochu ujeté, nemyslíte? Osobně bych vás nevolil do výboru ani náhodou.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 5. Únor 2017 - 10:20

    Stanovy odporující novému občanskému zákoníku, je nutné přizpůsobit. Pokud jste předběhli dobu a máte stanovy, které NOZ neodporují, pak vám gratuluji.

    http://zakony.pohoda.cz/…o-roku-2017/?…

    http://cmssvj.cz/…ory/stanovy/

    http://cmssvj.cz/…ak-je-resit/

    https://dostupnyadvokat.cz/…ovy-svj-2016

    Změna stanov není podstatou mého dotazu.

    Vložil Iva Mullerova (bez ověření), 6. Únor 2017 - 12:44

    P.Tempus, Stanovy nezměnily všechny SVJ , znám osobně pár předsedů v Opavě a ti se řídí starýma stanovama (72/94). Přizpůsobení stanov (změna) se mě dotýká, neboť ohledně neplatnosti usnesení schromáždění o neplatnosti stanov proběhly 2 soudní procesy. Jak nařizoval §3041 OZ do 3 let tak to bylo do 31.12.2016. V roce 2015 jsem vedla korespondenci s KS Ostrava veřejný rejstřík (má žádost o výmaz). Dnes nebo zítra budu znovu psát na KS veřejný rejstřík o informaci, zda byly všechny SVJ stanovy zmeněny (přizpůsobeny) a pokud ne, jak budou reagovat. Má korespondence a odpovědi potřebuji já osobně a pokud by jste chtěl znát odpověď, tak Vám ji přepošlu, až ji obdržím. Notář a změna názvu SVJ, jak bylo uvedeno, že musí být, i to už není pravda.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 7. Únor 2017 - 11:40

    Já jsem toho názoru respektovat zákon se musí. Zrovna tak vím, že řada SVJ stanovy nemění. Co je k tomu vede je velká otázka, možná mají ve stanovách vše co požaduje NOZ, anebo prostě si myslí, že jednají správně. http://www.zmenastanov.cz/…i-vlastniku/

    No a k pokutám a rušení SVJ ze strany Krajských soudů : SVJ je zapsán ve veřejném rejstříku , proto se na něj vztahuje Zákon o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob – je dobré se seznámit s celým zákonem – http://business.center.cz/…ickych-osob/

    Následky porušení povinnosti předložit listiny od § 104 na str. http://business.center.cz/…b/cast2.aspx

    Takže jak soud bude jednat , když SVJ se nepodřídí NOZ je přímo v zákonech.

    §3042 je v zákoně už tři roky a jeho znění je jasné a srozumitelné snad i pro laika: Odporuje-li název právnické osoby ustanovením tohoto zákona, přizpůsobí právnická osoba svůj název požadavkům tohoto zákona do dvou let ode dne nabytí jeho účinnosti. Není povinna tak učinit tehdy, jsou-li pro to důležité důvody, zejména užívala-li právnická osoba svůj název dlouhodobě a je-li pro ni tak příznačný, že jeho zaměnitelnost nebo klamavost nelze rozumně předpokládat.

    Asi je opravdu nejlepší komunikovat s Krajským soudem, pod který dané SVJ spadá.

    Vložil Tempus I. (bez ověření), 7. Únor 2017 - 14:55

    Ten kdo mínusuje, doufám, že není členem statutárního orgánu. Mínusuje odkazy na platné zákony. Nikomu nedělám žádnou reklamu. Přehrajte si toto? UDÁLOSTI: Společenství vlastníků bytových jednotek musí do konce roku změnit stanovy ze dne 9.12.2016 : http://www.ceskatelevize.cz/…enit-stanovy

    Zřejmě jsou všichni totálně pitomí.

    Vložil Stanovy (bez ověření), 7. Únor 2017 - 17:48

    Pitomci jsou ti, co české televizi věří. Už jste pochopil, že o změně názvu SVJ soustavně lžete? Není nutná změna.

    Vložil .,., (bez ověření), 7. Únor 2017 - 15:00

    Á, tak. Říkla to česká televize. Tak to bude pravda. Vy jste v podstatě chudinka.

    Vložil Stanovy (bez ověření), 7. Únor 2017 - 12:05

    Tempusy, již jednou jsem psal, že se nemusí měnit název SVJ. Každý, kdo zvládne čtení, si to může ověřit v zákoně 460/2016 Sb. Čl. II bod 6:

    „6. Spolek a společenství vlastníků vzniklé do 31. prosince 2013 nejsou ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona povinny uvést označení právní formy ve svém názvu do souladu s požadavky § 132 odst. 2, § 216 a § 1200 odst. 2 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb.“

    Už nelžete a přestaňte dělat reklamu právníkům, kteří blbnou hlavu členům SVJ.

    Vložil aabbe (bez ověření), 7. Únor 2017 - 11:48

    Co tady dáváte odkaz na ty nesmysly. Změna stanov je hlavně dobrý kšeft, tak si ta doporučení nechte pro sebe a měňte si stanovy třeba každého půl roku. Jestli se domníváte, že všichni budou skákat podle vašich odkazů, tak jste na omylu.

    Vložil Stanovy (bez ověření), 5. Únor 2017 - 17:39

    Tempus I, že by se měl měnit název je nepravda, viz novela publikovaná NOZ. Není vám divné, že o změně stanov mluví hlavně hmotně zainteresované osoby? Z vašich 4 odkazů se jedná o 3 odkazy, kde vám za mírný poplatek pomohou.

    Vložil Tempus I (bez ověření), 8. Únor 2017 - 10:09

    Máte pravdu. Název se měnit nemusí. S účinností od 30. 12. 2016 dle novely občanského zákoníku, zákona č. 460/2016 Sb. nemusí společenství vlastníků vzniklá do 31. prosince 2013 uvést svůj název do souladu s § 1200 odst. 2 písm. a) NOZ.

    Změna názvu SVJ vzniklých dle zákona o vlastnictví bytů

    Dnem vyhlášení novely nabývá účinnosti bod č. 6. Přechodných ustanovení: „Spolek a společenství vlastníků vzniklé do 31. prosince 2013 nejsou ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona povinny uvést označení právní formy ve svém názvu do souladu s požadavky § 132 odst. 2, § 216 a § 1200 odst. 2 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb.“

    Současné znění § 3042 NOZ zakotvuje povinnost přizpůsobit název právnické osoby ustanovením nového občanského zákoníku. Společenství vlastníků se týká § 1200 odst. 2 písm. a), který dosud vyžadoval, aby název společenství obsahoval slova „společenství vlastníků“ – společenství, která podmínku nesplňovala, měla povinnost přidat do svého názvu slovo „vlastníků“.

    Vložil \ (bez ověření), 4. Únor 2017 - 20:35

    Tempus je zajímající se vlastník.

    Vlastník, který byl dohnán do situace, kdy zbytečně tápe.

    Anone25, zbytečně příkře ho tepete.

    Vlastník nemá šanci se rychle zorientovat – sdělovací prostředky mu dají kusou informaci, začne se pídit po informacích a internet mu nabídne zase jen kusé informace.

    A protože jejich výbor dělá seky, jakokože seky dělá kdekdo, někdo ale nehorázné, někdo zase nekoná…

    Co si má ten člověk počít?

    To je na nového Josefa K…

    Vložil Iva Mullerova (bez ověření), 6. Únor 2017 - 12:47

    Vyjádřil jste to naprosto správně a trefně a vo tom to je.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".