Půdní byt

Vložil Anonymous, 9. Červen 2010 - 10:30 ::

Dobrý den. Jsme SVBJ a v době, kdy jsme kupovali byty si vlastníci bydlící pod půdou tuto půdu koupili. Potom někteří stavěli půdní byty. V té době (rok 2004) museli mít 100% souhlas všech vlastníků. Je to pořád stejné nebo je v tomto změna? Oni totiž nepostavili všichni a jeden chce stavět teď. Snad jsem to napsala srozumitelně. Děkuji Alena

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 9. Červen 2010 - 11:26

    Aleno, je nutno mít uzavřenu smlouvu o výstavbě se všemi vlastníky jednotek podle § 17 a následujících ZoVB.
    Na stavebním úřadu půjde o stavební povolení. K žádosti stavebník přikládá doklad prokazující (...) právo založené smlouvou provést stavbu, což bude právě smlouva o výstavbě. Takže 100% souhlas je nezbytný.

    lake

    Vložil Anonymous, 9. Červen 2010 - 12:14

    Děkuji. Volala jsem na stavební úřad a stačí 75%. Ono je to tím, že se nemění podíly, je to jeho bytová jednotka a vlastně se jedná o rozšíření jednotky. Alena

    Vložil lake, 10. Červen 2010 - 4:50

    Aleno, napsala jste: "... někteří stavěli půdní byty. nepostavili všichni a jeden chce stavět teď".

    Takže teď to NENÍ byt. Stavebník z tohoto prostoru chce teprve byt udělat. Pokud jde stále o půdu, musí existovat smlouva o výstavbě, jak jsem už napsal (možná platí ta původní z r. 2004). Je-li prostor již zkolaudován a vložen do katastru jako nebytová jednotka, půjde o změnu účelu užívání stavby (s rekolaudací).

    Podle ¨§ 13 odst. 3 a § 11 odst. 5 ZoVB k přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby a o změně stavby je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek.

    Zeptejte se laskavě pracovníka stavebního úřadu na to, jaký právní předpis, paragraf a pásmeno uvádí na podporu svého tvrzení, že údajně postačuje 75% souhlas.

    lake

    Vložil anaj (bez ověření), 10. Červen 2010 - 8:44

    Souhlasím s Vámi. I přesto, že jde o rozšíření bytové jednotky, předpokládám, že nad půdou je společná část domu – střecha, hlavní svislé a vodorovné konstrukce. Záměr vlastníka by měl být znám všem vlastníkům, např. jak budou řešit okna ? – zásahem do střechy ? – střešními okny?, budou v místě půdy bourací práce , budou zásahy do nosných zdí ? měl by se rozhodně vyjádřit i statik.

    Jde-li o stavební úpravy spočívající v modernizaci, rekonstrukci a opravách společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádán í domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu, postačuje souhlas tříčtvrtinové většiny všech členů společenství.

    Tady se však nikdo nechystá rekonstruovat, opravovat společné části domu, atd.atd.atd., ale jde o výstavbu – rozšíření bytové jednotky, nebo výstavbu nového bytu a navíc se zásahem do společných částí budovy, takže 100% souhlas.

    Vložil Anonymous, 10. Červen 2010 - 7:20

    Hi hi, teď jste mi teda dal.Pane Lake, koukala jsem na ten par.11,odst.5

    1. K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby6) a o změně stavby7) je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek. Jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební úpravy7a) a opravy společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu, postačuje souhlas tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek. Ustanovení zvláštních právních předpisů7) tím nejsou dotčena.

    Takže tohle by se na to vztahovalo.nemění podíly,nemění vnitřřní uspořádání domu. Ten prostor má zapsaný v katastru. Nezlobte se, možná řeknete, že hledám cestičky jak z toho ven a máte pravdu. On by ten souhlas dostal, ale máme 2 prudiče ( zásadně nesouhlasí nikdy a s ničím, ne zateplení, ne elektrika, střecha taky stačí, proč nová okna, když stará jsou dobrá, sice 55 let stará…) a od nich souhlas nedostane a zbytečně by se to oddálilo, protože by musel asi rozhodnout soud. Alena

    Vložil kuki (bez ověření), 27. Červen 2010 - 11:02

    Ahoj Aleno,

    přestože úplně neznám váš konkrétní případ, začnu obecně : pokud chce někdo rozšířit svůj stávající byt a zasáhne tím do společných prostor (ve vašem případě do půdy), dojde ke změně spoluvlastnických podílů na společných částech domu všech vlastníků jednotek v domě, protože podíly na společných částech domu se určují právě z výměry bytů (§8, zákona o bytech – z. č. 72/1994 Sb.). Proto je v tomto případě vždy nutné sepsat smlouvu o výstavbě a vždy je nutná 100% shoda všech vlastníků. Je mi jasné, že hledáte cestičky v případě, že se s některými lidmi špatně komunikuje. O to spíš bych se je snažila přesvědčit k podpisu, i přestože se třeba vydání stavebího povolení a následná přestavba prodlouží. Jako motivace by na ně mohlo platit to, že rozšířením jiného bytu, se snižuje jejich podíl na společných částech a tedy i platba do fondu oprav. To zabere na většinu lidí! Proto se všechno dobře rozmyslete, protože pokud je vystavena místnost ve společných prostorách a není sepsána smlouva o výstavbě, jde nadále o společný prostor, přestože je na kolaudaci zapsán třeba investor XY a ten tedy pouze zhodnotil společné prostory a vlastníkem není.

    Kuki

    Vložil Karel Z. (bez ověření), 10. Červen 2010 - 7:33

    Souhlasím z Alenou. Cestičky se hledat musejí ! Jinak se nepohnete z místa…

    Vložil Karel Z. (bez ověření), 10. Červen 2010 - 7:34

    oprava: s Alenou…

    Vložil NON (bez ověření), 9. Červen 2010 - 10:58

    znamená začít nejlépe na stav. úřadě. Podle jejich informace postupuji dál.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".