Pronájem společných prostor předsedou

Vložil Julie Julie, 21. Únor 2017 - 21:35 ::

Dobrý den, chtěla bych požádat o radu. Náš předseda si vybudoval posilovnu ve společných částech domů. Na schromáždění většina vlastníku to odhlasovala. My s tím nesouhlasily, jelikož v té mistnosti jsme měly ještě donedávna věci. Nájem si stanovil 150kč měsíčně. Místnosti jsou 2 a v jedné z ních je uzávěr plynu. Samozřejmě místonost má zamčenou. Jako jediná místnost pro úschovu věci zbyla kolárna, která je jíž plná. Co v tomto případě můžeme dělat, jestli vůbec můžeme? Klidně by jsme si ty místnosti pronajaly i za větší částku. Předseda sám řekl, že ví, že nejednal zákonně (obcházení s podpisovou listinou, vybudování posilovny pod záminkou malování mistnosti a ještě dříve než vůbec proběhlo schromáždění), ale posilovnu chce mít. Předem děkuji za odpověďi.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil JaVa, 22. Únor 2017 - 8:31

    Práva a povinnosti vlastníka jednotky

    § 1175 z.č.89/2012 Sb.,

    (1) Vlastník jednotky má právo svobodně spravovat, výlučně užívat a uvnitř stavebně upravovat svůj byt jakož i užívat společné části, nesmí však ztížit jinému vlastníku jednotky výkon stejných práv ani ohrozit, změnit nebo poškodit společné části.

    (1)Co se týče toho,že Vám někdo vyházel ze společných prostor „harampádí“,které tam nemá co dělat,poněvadž tyto místnosti zcela jistě nebyly zkolaudovány jako úložiště nepotřebných věcí vlastníků jednotek,tak bych si moc nestěžoval a raději to všechno vyházel do kontejneru,nebo si to nastěhoval do své bytové jednotky,popř­.sklepní koje.Tam to nikomu, kromě Vás určitě překážet nebude.

    Řádný pronájem společných prostor SVJ.

    (2)Společné prostory,které již neslouží svému účelu dle, původní stavební dokumentace a nevyužívá je nikdo z jejich spoluvlastníků, lze po souhlasu shromáždění pronajmout za tržní cenu, v místě obvyklou.Pokud je/jsou místnost/i napojeny na jakékoliv energie,které hradí ze společných financí členové SVJ,je vhodná instalace podružných měřidel:elektro­měru,vodoměrů a IRTN na otopná tělesa,popř.může být na základě výpočtu stanovený měsíční paušál za odebrané energie.Nedílnou součástí pronájmu(reko­laudace) vzhledem k jeho účelu užívání,je vyjádření příslušného SÚ,HZS,Hygieny a příslušného revizního technika v případě samostatného měření spotřeby el.energie, atd..Výdělek z tohoto pronájmu by měl váš účetní rozdělit mezi všechny vlastníky jednotek v domě ,dle velikosti jejich podílu na společných částech domu a pozemku,aby ho mohli přidat k ročnímu přiznání k dani.Samozřej­mě,že jim k tomu musí právnická osoba SVJ,vystavit řádné potvrzení o příjmu.

    JaVa

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 21. Únor 2017 - 22:02

    Domnívám se, že na to má být smlouva a to za úplatu, vizte OZ. Nájem požadujte v místě obvyklý, tržní. Jistě ten nájem se dělí mezi vlastníky. V kolárně udělejte pořádek, každý plochu na svůj podíl. Obejděte barák že si to chcete pronajmout za částku předsedu likvidujícího.

    Vložil Julie Julie, 21. Únor 2017 - 22:22

    Děkuji za tak rychlou odpověď. Bohužel je to složitější, ty místností mají pronajaty 3 rodiny (předseda a 2 členy výboru), každa rodina hradí 50kč měsíčně. Takže v podstatě to chápu tak, že s tím moc nenaděláme. Ve společných prostorach jsme měly věci, ty nám odklidily na chodbu pod záminkou malování. Prostory zamkly a vybudovaly si tam posilovnu, všechno řešily až po realizaci. Citím se být oklamaná. Kolárna uspořádat nepůjde, lidi tam maj kolo na kole, bohužel. Přece se jedná o společný prostor, kam mi odepirají přístup. Předseda si ve své podstatě sam sobě pronajme místonst. Pronájem bude hrazen do společného fondu. Řečeno mými slovy: „V paneláku vlastním určitý podíl včetně společných prostor, platím fond oprav a v tuhle chvíly část mého podílu si narokuje předseda SVJ. Já s tím nesouhlasím a jak dál můžu postupovat. Zkrátka muj prostor chci využivat.“ Děkuji

    Vložil VN (bez ověření), 22. Únor 2017 - 10:16

    Běžný , tržní nájem za tyto prostory se pohybuje ve výši 100 Kč/m2..tudíž částka 150 Kč stačí na 1,5m2..... Takže :

    1. Vyzvěte spolu s ostatními výbor k vyklizení společných místností
    2. Výbor odvolejte
    3. Požadujte náhradu škody
    Vložil Vladimir B., 21. Únor 2017 - 23:02

    Ty pronajaté místnosti měly po kolaudaci objektu své určení a to je také zapsáno v prohlášení vlastníka. Pokud předseda a jeho kámoši místnosti obsadili a vybudovali posilovnu či něco jiného, tak došlo ke změně užívání a ta musí být projednána se stavebním úřadem a také provedena změna v Prohlášení vlastníka. Prvotně navštivte stavební odbor a požádejte o info jak postupovat.

    Vložil VN (bez ověření), 22. Únor 2017 - 10:12

    nahlédnout přes internet do katastru , zda tyto místnosti tam vůbec naleznete. U našeho domu vůbec vymezeny jako jednotky kdysi vůbec nebyly… pokud to u vás bude stejné , ušetříte si jednu cestu…

    Vložil Julie Julie, 21. Únor 2017 - 23:05

    Moc děkuji za odpověď. Určitě navštívim stavební odbor.

    Vložil MartinII, 22. Únor 2017 - 18:52

    V každém případě není doufám pravda, že „že s tím moc nenaděláme“. Když budete mlčet, tak jistě ne.

    Z toho co píšete, není zde myslím nikdo schopen poradit.

    1/ Nepíšete nic o shromáždění, kde to bylo odhlasováno. Hlasovalo se „malování místnosti“ ? Předseda porušil usnesení shromáždění a vy píšete, „že s tím nic nenaděláte“. NOZ dává šanci bránit se do 3 měsíců. Prohlášení vlastníka není trhací kalendář.

    2/ Ještě ke všemu to HUP. Zde se obraťte s dotazem na plynaře. Buď revizní technik a na něj dostanete spojení na správní firmě i když byste ho měli mít, když byly sepisovány závady v bytech. Nebo plynárenská společnost. Číst a pochopit energetický zákon jak to je s HUP, není pro laika jen tak.

    Trochu jsem se místo vás namáhal. Stačilo zadat na netu „nepřístupný HUP“. To jste mohla udělat sama.

    http://www.tzb-info.cz/…dpovedi-viii „Základní požadavky na umístění HUP stanovuje vyhláška MMR č. 137/1998 Sb. – podle § 46 odst. (4), "Na začátku odběrného plynového zařízení musí být instalován hlavní uzávěr umístěný na trvale přístupném a větratelném místě a musí být viditelně trvale označen. Nesmí být umístěn v obytných a pobytových místnostech, ve spížích, světlících a šatnách, v koupelnách a záchodech, v prádelnách a kotelnách, v garážích, ve skladech potravin, hořlavých látek a kapalin, ve shromažďovacích prostorech, v kolektorech a technických chodbách, v chráněných únikových cestách a nevětratelných nebo nepřístupných prostorech.“ Z citace vyplývají pouze obecné požadavky na umístění HUP, konkrétní technické řešení musíme hledat v technických normách a technických pravidlech G. Dále z citovaného ustanovení vyhlášky MMR, a z definice dělicího místa podle § 1 odst. (5) písm. c) bod 4. a 5. vyhlášky MPO č. 251/2001 Sb. vyplývá, že hlavní uzávěr plynu (dále HUP) je vždy součástí odběrného plynového zařízení (dále OPZ). To znamená, že náklady spojené s výměnou HUP, stejně tak jako náklady spojené s jeho údržbou, jdou vždy k tíži vlastníka OPZ (resp. chráněného zákazníka, nebo – v případě tzv. společného OPZ ve smyslu § 63 odst. (4) zákona č. 458/2000 Sb. v platném znění – vlastníka přísl. nemovitosti), nikoliv k tíži provozovatele distribuční plynárenské soustavy.

    Z výše uvedeného ustanovení vyhlášky MMR č. 137/1998 Sb. a též z ČSN EN 1775 (38 6441) lze jednoznačně vyvodit, že HUP musí být dobře přístupný nejen vlastníku objektu a odběrateli plynu, ale též i v případě potřebného zásahu k odstranění jeho poruchy, popř. uzavření plynu při poruchách na plynovodu v budovách i dodavateli plynu. Takto obecně formulované požadavky byly konkretizovány do národního předpisu TPG 704 01, který zásadně preferuje umístění HUP vně objektu"

    • – – – – – – – –

    Takže o co jde ???

    Zde na portále nevím zda jde zvýraznit text, ale s tím se již namáhat nebudu, Julie.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".