Pronájem bytu v domě SVJ

Vložil Anonymous, 25. Leden 2011 - 7:57 ::

Dobrý den, chtěl bych se optat, zda musím výboru SVJ hlásit pronájem svého bytu jehož jsem vlastníkem, který je v domě, který vlastní SVJ jehož jsem členem. Děkuji za odpověď Kudrna

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 25. Leden 2011 - 8:26

    Pane Kudrno, pochybuji, že by dům byl ve vlastnictví SVJ. S tím jsem se ještě nesetkal.

    Hospodaření s jednotkou je pouze Vaší věcí. Co jste povinen hlásit statutárnímu orgánu stanoví zákon o vlastnictví bytů (nabytí vlastnictví jednotky), popřípadě vaše stanovy (např. počet osob užívajících byt pro účely rozúčtování služeb).

    Další Vaše ohlašovací povinnost (včetně poskytnutí osobních údajů jednotlivých uživatelů) může vyplývat ze zákona o odpadech nebo příslušné obecní vyhlášky.

    lake

    Vložil rancupka, 25. Leden 2011 - 10:40

    No, tak u nás je to tak, kdo pronajímá byt přijde, představí nám své podnájemníky a požádá,(podle toho kolik tam bude lidí bydlet) o stanovení záloh na služby. Nic víc, nic míň. A zatím to nikomu nepřipadlo nějak ponižující a my to bereme jako slušnot a víme, kdo tam bude bydlet. Jinak by to asi vypadalo: hele kdo je to? On tady bydlí? A znáš ho?…

    A jak je to u Vás pane Lake? Taky se Vám to tam střídá a Vy nevíte kdo je kdo?

    Vložil MartinG (bez ověření), 25. Leden 2011 - 12:06

    Tady se motají dvě věci dohormady. Legislativa slušnost. Byt v osobním vlastnictví můžete pronajmout komu chcete a nepotřebujete k tomu žádný souhlas – nikoho.. Majitel však musí nahlásit počet osob bydlících v bytě. Toť vše. Už nežijeme v komunismu, aby se někdo, někde představoval. Neměla by to snad řešit uliční stranická buňka?? Pokud ovšem souhlasí majitelé bytu, že budou nájemníky někomu představovat, je to jen jejich věc.. A slušností držet, co bylo dohodnuto. Martin

    Vložil Soda (bez ověření), 25. Leden 2011 - 12:11

    „Majitel však musí nahlásit počet osob bydlících v bytě.“

    Nemusí. Pokud se domníváte opak, uveďte, podle jakého §.

    Soda

    Vložil VP (bez ověření), 25. Leden 2011 - 15:21

    Právě čtu navrhované znění Občanského zákona, které po jeho schválení má platit od roku 2013. Zde se v ustanovení § 1114 odst (2) uvádí: „Vlastník jednotky oznámí bez zbytečného odkladu v písemné formě osobě odpovědné za správu domu změny v počtu osob, které mají v bytě domácnost a bydlí v něm po dobu, která činí v souhrnu nejméně 3 měsíce v jednom kalendářním roce. To platí i pokud vlastník jednotky přenechal byt k užívání jiné osobě; v takovém případě oznámí i jméno a adresu této osoby.“ Není tedy od věci teno postup používat i nyní.

    Vložil Aha (bez ověření), 25. Leden 2011 - 15:54

    Kde je definována „domácnost“?

    Kde je definováno „mít v bytě domácnost“?

    Aha

    Vložil Pavel, 26. Leden 2011 - 2:21

    Současný ObčZ definici domácnosti obsahuje.

    Nový občanský kodex, navrhovaný panem Eliášem ze slovutné plzeňské právnické fakulty, žádnou definici domácnosti neobsahuje a navíc pracuje s celou řadou „domácností“

    http://www.portalsvj.cz/…-navrhu-obcz

    Nedomnívám se, že je to změna k lepšímu.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil lake, 26. Leden 2011 - 4:30

    Souhlasím s panem Pavlem.

    O nesmyslném používání pojmu „domácnost“ v nynějších vzorových stanovách SVJ jsem už psal mnohokrát:
    http://www.portalsvj.cz/…se-zkusenost#…
    http://www.portalsvj.cz/…k-domacnosti#…
     http://www.portalsvj.cz/…se-zkusenost#…

    O stejně nesmyslném používání pojmu „domácnost“ v návrhu Občanského kodexu jsem napsal zde:
     http://www.portalsvj.cz/…4-pocet-osob#…

    lake

    Vložil Leni (bez ověření), 25. Leden 2011 - 16:00

    Občanský zákoník Hlava desátá

    Domácnost § 115

    Domácnost tvoří občané, kteří spolu trvale žijí a společně uhrazují náklady na své potřeby.

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 25. Leden 2011 - 18:40

    To ja ale pakárna.

    Vložil Aha (bez ověření), 25. Leden 2011 - 16:02

    Přesně tak. Domácnost tvoří občané.

    „Mít domácnost v bytě“ tak nemá smysl. Dosaďte si místo domácnosti občany.

    Aha

    Vložil VP (bez ověření), 26. Leden 2011 - 12:04

    Po novu nikoli občané ale „člověci“ :-)

    Vložil Franta Flinta z Motyčína (bez ověření), 25. Leden 2011 - 16:18

    Lidi,neblbněte. Neblbněte jiným hlavy!! Jeden VJ se Vás táže, zda musí hlásit SVJ,že byt pronajal podnájemníkovi či podnájemníkům. Některé reakce jsou tu velice správné, joiné jsou zde jasně zavádějící. Navíc, když jeden borec zde poukazuje na to, co je vlastně domácnost. No to je už vrchol demagogie. Je přece jasné, a to už tu zaznělo myslím 2×, že jde v zásadě o počet osob, právě kvůli spol.nákladům a to jak na teplo ve splolečných prostorech tak o spol. el. A že jde o zálohy na osobu, to už jsem se zde před malou chvílí reagoval… A jestli někdo uvede, že ze slušnosti tyto lidi představí, tak to není jako za komunistů, to je jen projebv slušnosti A jestli někdo proti tomu poukazuje s argumentací na komunisty, tak je to u mne „truba“ a to chci být ještě slušný! S pozdravem Franta Flinta z Motyčína.

    Vložil VP (bez ověření), 26. Leden 2011 - 12:07

    Farnto Flinto, jsi správnej chlap, bohužel, kdo chce dělat problém, tak jej dělá.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".