právo nahlížet do podkladů pro svolané shromáždění

Vložil Jiřka (bez ověření), 28. Duben 2017 - 9:10 ::

DObrý den,

obdržela jsem pozvánku na shromáždění SVJ bez přiložených podkladů k bodům, která se mají projednávat- hospodaření roku 2016, tvorba fondu, funkcionářské odměny, plán údržby, dluhy. není zde zmínka o schvalování účetní závěrky (lze ji schválit?)to je můj první dotaz…Zažádala jsem písemně předsedu svj o doložení všech podkladů v dostatečném předstihu tak, aby bylo možno se s nimi seznámit. Nikoli předseda, ale správce, kterým je SBD Krušnohor mi odpověděl že nahlédnout mohu v sídle SBD( tedy nikoli v sídle SVJ) z důvodu vedení účetnictví SBD dne 26.4. 17 ve 13 hod. Tento dopis jsem obdržela poštou dne 27.4.17 !! s razítkem pošty na obálce 26.4.2017. Tedy termín jsem nemohla využít. Shromáždění se koná dnes, tedy 28.4.,mou žádost obdrželi 19.4. CO s tím? Poradí někdo? Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil janica, 30. Duben 2017 - 0:47

    Pokud se předkládá účetní závěrka, hospodaření, proč nebyl přítomen správce, aby mohl zodpovědět dotazy, když předseda nic neví? Vím, že v našem městě v jiných SVJ chodí zástupce správcovské firmy, který připravuje podrobnou zprávu pro schůzi. Správce může mít přístup do BÚ, pokud má souhlas. Platí faktury, zálohy, ale nevybírá.My nezasíláme také podklady k pozvánce, vlastníci si mohou vyžádat. Pokud schvalujeme rozpočet a hospodaření, výměnu vodoměrů, apod. tak dostávají podklady v papírové formě do schránky a na mail.Je nás jen 32 a jsme samostatný vchod. Taky to se SBD nebylo lehké, ale v současné době jsme si vytvořili slušný vztah, když nám dělají účetnictví.

    Vložil vileda, 30. Duben 2017 - 4:46

    Dobry den janica, sprsvce nebyl pritomen, protoze spravce nema zajem na tom, aby kdokoli videl do ucetnictvi…stanovy postavene ve prospech spravce, nas statutar( nevim jestli z totalni nevedomosti vseho, nebo kope za sbd ) nechal schvalit a to tak, ze jeden vytisk stanov na schuzi, a samozrejme bez vysvetleni co se meni , proc jsou nove stanovy, atd…)smlouva postavena ve prospech spravce..,a pan predseda na vse odpovida nevim, meli jste si zjistit…dispozice k uctu ano, proc ne, ale proboha snad oklestene na minimum a s kontrolnim pripodpisrm statutara…vzdyt my jsme odpovedni.prominte, zase jsem se nechala unest…:) mate velke stesti, ze u vas vse funguje v ramci slusnosti…to co se deje u nas pokladam za sikanu a omezovani. Dekuji za povzbuzujici informaci, ze to jde…hezky den

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 21:18

    Cele jednani shromazdeni mame nahrane pro pripad dokazovani a pro kontrolu zapisu.

    Vložil Mrzout, 29. Duben 2017 - 14:09

    Zdravím,

    Jiřko nebo viledo – SBD Krušnohor si (bez urážky) s Vámi „vytře zadek“ kdy si vzpomene; nahrané můžete mít cokoliv......­.......jak si myslíte, že od SBD Krušnohor získáte zápis pro kontrolu a i kdyby, jak si vynutíte jeho případnou změnu?

    Mrzout

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 14:20

    Souhlasim s Vami…sbd si zadek mnou uz vytira…a to nekolik let…uz resim s pravnikem, nicmene i tak vim, ze je to beh na dlouhou trat…ale aby predseda odpovidal na vsechny me dotazy tykajici se hospodareni, smlouvy s sbd, plne moci, financi slovem „nevim, to jste si mela zjistit , kdyz jsme vas vyzvali“, to mi prijde jako vrchol nechutnosti.nah­lizeni do podkladu povznesl na „nahlidni a take si najdi nekoho, kdo ti vysvetli, co ti neni jasne“…prijde Vam normalni, ze takto odpovida statutar? A to nemluvim o tom, kdybychom meli ucetnictvi u firmy, ktera by treba sidlila v jinem meste…to snad chce, abychom vsichni jezdili po republice, protoze on „nevi“? Od toho, proboha, snad ta schuze je, aby se lide mohli zeptat a on by jim mel umet vysvetlit, kdyz jako jediny ma pristup ke vsem podkladum…

    Vložil cryten (bez ověření), 5. Březen 2018 - 12:11

    Taky platíte příspěvek na SČMBD i když od roku 1988 nejsou nadřízeným orgánem nad bytovými družstvy ????

    Vložil Mrzout, 5. Březen 2018 - 12:54

    cryten, příspěvek na SČMBD platí pouze ti kdož jsou jejími členy – tj. převážně bytová družstva – to by jste měl najít v jejich stanovách. Bohužel praxe je taková, že příspěvky platí i ti, jenž jejími členy nejsou – společenství vlastníků, malá bytová družstva, spolky (dříve sdružení) pro které bytová družstva, která jsou členy SČMBD, vykonávají správu domu a pozemku a jsou zvoleni v případě SVJ jako předsedové.

    Tyto bytová družstva si úhradu příspěvku na SČMBD dávali do smlouvy o správě domu (např. SBD Krušnohor)a za dané období fakturovali jim spravovaným osobám tento poplatek (zda ho odvedli SČMBD nejde zjistit); tento příspěvek byl součástí předpisů plateb vlastníků.

    Mrzout

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 21:14

    Nejakym nedopatrenim se vymazal popis schuze, tedy se ookusim znovu popsat alespon cast prubehu…nnevim zda je to pro pobaveni ci k placi, nicmene toto nejde nechat si pouze pro sebe…na vsechny me dotazy jako napriklad: V ucetnictvi mame uvedeno za stavebni prace 6.600 kc, za hake stavebni prace? Odpoved: Nevim. To jste si prave mohla zjistit na te schuzce , kterou jste nevyuzila…tato odpoved byla vyrcena panem predsedou na jakoukoli otazku tykajici se dolozeni dokladu.kdyz jjsem se zeptala jake zplnomocneni podepsal sbd (tato plna moc je prilohou smlouvy, ale nebyla nam ukazana a v kopii smlouvy tato priloha take nebyla, odpovedel opet, ze nevi.nekteri lide mi hned na miste rekli, ze bych se mela stydet takto napadat predsedu, nekteri se ale po schuzi zajimali o me pripominky…to je pozitivni.. P.s. Perlicka na zaver : Na muj dotaz,jak je mozne, ze jsme poskytli dispozicni prava sbd k nasemu uctu, pan predseda odpovedel, ze to je prece nutnost .jak bych pry jibak chtela platit za vodu. To bychom byli hako bez vody? To byste chteka?..... No co na tohle rict…snad jen. Mejte vsichni krasny vecer…

    Vložil TN. (bez ověření), 29. Duben 2017 - 9:35

    viledo, zásadní je, co s tím budete dělat. Máte několik možností: nabídnout předsedovi pomoc, vzít si do ruky účetnictví a sumarizovat náklady SVJ do přehledné tabulky a rozdat lidem. Nebo se nechat zvolit do výboru a vyjednat se správcovskou firmou, aby vám ekonomické přehledy posílali každý měsíc třeba e-mailem. Tady na fóru vám těžko můžeme poradit něco jiného. Byl jsem ve stejné pozici, kdy se mi nelíbilo, jak správce vyžírá náš bankovní účet, a tak jsem se prostě nechal zvolit do výboru, nyní jsem ve 3 výborech, máme takovou neformální koalici několika SVJ (sousedních domů), organizuji společné poptávky a mám na starosti právě ekonomické otázky, šetříme docela dost peněz oproti minulosti.

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 9:50

    Ano mate pravdu, otazka je co s tim…predseda odmitl vzdy od kohokoli pomov…je tezke vzit si do ruky ucetnictvi, kdyz smim pouze nahlizet v mistr sbd a na pozvani v urcitou hodinu.( samozrejme vzdy urci hodinu dopoledni, kdy vedi, ze jsem v praci .stanovy nam zakazuji porizovat si kopie. Vybor nemame..predseda odmitl mit vybor…zde je proste spatne vse od zacatku az do konce…vetsina vlastniku hsou lide v pokrocilejsim duchodovem veku nebo lide, kteri jsou bohuzel zmanipulovani panem predsedou…pan predseda je obchazi totiz osobne a opravdu netusim co jim slibuje

    Vložil TN. (bez ověření), 29. Duben 2017 - 10:06

    Tomu nerozumím, a ten „předseda“ je tedy kdo? Když nemáte výbor, jak můžete mít předsedu, nebo on je předseda společneství (jednočlenný orgán)? Nejste náhodou spíš družstvo a on předsedou samosprávy?

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 10:51

    Proboha o tom nevim, ze bychom byli druzstvo

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 10:52

    Cituji stanovy: Statutarnim organem spolecenstvi je predseda spolecenstvi…

    Vložil TN. (bez ověření), 29. Duben 2017 - 11:07

    Podívejte se do obchodního rejstříku. https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma – napište svůj název nebo IČO, předpokládám, že IČO najdete na pozvánce nebo v jiných dokumentech, něco vám snad dávat musí, vyúčtování, stanovy, evidenční list… obvykle na nich IČO bývá. Vůbec bych se nedivil, kdyby předsedou bylo vaše SBD. Pak vzniká otázka, kým je ten pán, o kterém si myslíte, že je váš předseda. Nejspíš bude „jen“ domovníkem, který má s družstevm uzavřenou dohodu o provedení práce bez jakýchkoli pravomocí. Takto funguje v Praze SBD Pokrok.

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 12:11

    Omlouvam se za mylne info…samozrejme vim ze jsme svj a zatim nejsme pod „kridly“ sbd krusnohor, i kdyz diky panu predsedovi, ktery nas neinformoval o plne moci, kterou je prakticky zplnomocnen krusnohor ke vsem pravnim ukonum, tak vlastne pod vladou sbd jsme…byl to muj asi nevhodny pokus o vtip, ze nevim zda jiz nejsme pod sbd, omluva…ten pan je opravdu predseda svj jako jediny statutar.bohuzel

    Vložil Mrzout, 29. Duben 2017 - 13:10

    Zdravím,

    Vaše SVJ je zcela pod křídly SBD Krušnohor, předsedou Vašeho SVJ je právnická osoba SBD Krušnohor, zastoupené členy svého představenstva. SBD Krušnohor Vám zároveň vykonává správu domu (správce). Ten pán, kterého vy tady nazýváte „předsedou“ je pouhopouhý domovník, tak jak máte napsáno ve Vašich stanovách.. Troufám si toto tvrdit i když neznám Vaše SVJ.

    Mrzout

    Vložil TN. (bez ověření), 29. Duben 2017 - 13:50

    Je to docela pravděpodobné, u domů spravovaných SBD to tak bývá, že SBD je předsedou společenství a v domě mají jen kontaktní osobu, které se možná zvykově říká „předseda“, ale žádným předsedou není, je pouhým zaměstnancem družstva na DPP nebo DPČ.

    Viledo, zadejte si do obchodního rejstříku svoje IČO a zjistíte právní skutečnost, jinak tady jen spekulujeme.

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 13:59

    Psala jsem nekolikrat, ze jsme svj a statutar neni sbd krusnohor, i kdyz to k tomu speje…naposledy jsem se divala do or ve ctvrtek, tak verim, ze to tak stale je…ledaze bychom byli obejiti…vzhledem k tomu jak mame postavenou smlouvu a zplnomocneni bych se vubec nedivila

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 20:57

    Tak jsem na schuzi vznesla dotaz, z jakeho duvodu mi nebylo umozneno seznamit se s podklady a pan predseda mi sdelil, ze mi to tim dopisem, ktery jsem dostala 27.4.2017 a mohla jsem se dostavit 26.4. 2017 umozneno bylo a ja jsem toho nevyuzila …mam se smat nebo plakat?

    Vložil Misme, 28. Duben 2017 - 13:55

    Podívejte se do stanov, nejspíše tam máte uvedeno, že můžete žádat o zaprotokolování nepřijatých námitek. Námitka – např. neměla jste v předstihu k dispozici podklady…

    UPOZORNĚNÍ: Na podkladě požadavků některých zdejších přispěvatelů si čtenáře mého příspěvku dovoluji upozornit, že za případné škody způsobené jeho chybnou interpretací nenesu žádnou odpovědnost.

    Vložil TN. (bez ověření), 28. Duben 2017 - 12:57

    Chcete říct, že v pátek večer je schůze?

    Vložil Božka (bez ověření), 29. Duben 2017 - 11:30

    Vše je možné, když statutární orgán se snaží, aby vlastníci neměli čas se s podklady na shromáždění seznámit. My jsme měli dokonce shromáždění na 18. prosince 2016. Nebo připomínky ke stanovám jsme dostali přes svátky vánoční s tím, že jsme je měli odevzdat do 4.ledna, jinak na připomínky nebyl brán zřetel. Také stanovy „stojí za to …“.

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 13:44

    ano, v pátek navečer je shromáždění VJ

    Vložil JaVa, 28. Duben 2017 - 12:00

    Vítejte v klubu.V domě, ve kterém dělá předsedu SVJ i externího správce SBD-Hlubina,je situace naprosto stejná.K pozvánce na shromáždění vlastníků se žádné podklady nedávají a na písemnou žádost vlastníka jednotky o jejich dodání,pan"předseda a prokurista SBD v jedné osobě",vám odpoví,že je předloží k nahlédnutí přímo na shromáždění.

    JaVa

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 13:48

    Děkuji za přivítání do klubu :) bohužel se mi celý den nedařilo zde se zaregistrovat, takže nešlo ani odpovídat.Jsem bojovní a jen tak se nevzdávám, ale toto je tedy, řeknu Vám, ubíjející…Jelikož se postupně přidávají další vlastníci, kteří už zjistili, že asi není vše v pořádku, na jejich popud (jsou to většinou lidé v důchodovém věku) jsem začala zjišťovat a není to vůbec příjemné zjištění.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 28. Duben 2017 - 12:10

    OK, ale paní chtěla vědět co proti tomu děláte. A jste li ve stejné situaci Vy, tedy co Vy proti tomu děláte… nahlížíte až na shromáždění, nebo jak?

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 28. Duben 2017 - 11:55

    Jak to funguje u Krušnohorců, tady již neden Mostečák popisoval. Těžko radit v situaci, kdy neznáme ani stanovy Vašeho SVJ ani dokumenty od Krušnohorců. Bez „odhalení se“ se relevantní pomoci nemůžete dočkat ani zde. Najisto nelze radit ve spěchu.

    A nyní několik hraběcích rad:
    pokud budete jednat o něčem „horkém“, pak skládejte pečlivě listinné důkazy abyste se mohla případně obrátit na soud. Buďte aktivní a snažte se seznamovat a politikařit, aby jednou mohlo Vaše SVJ vystoupit ze všeobjímající náruče Krušnohorců (a buď provedete revoluci sametovou, nebo říjnovou).

    Bez spojenců ale uvažujte spíše o nákupu vlastního domu.
    A pokud nemůžete, zapomeňte.

    Vložil jestřáb (bez ověření), 28. Duben 2017 - 13:57

    SBD Krušnohor je dobře známá mostecká mafie, o které byly popsány stohy novinového papíru. Dostali se i do televize, když před drahně lety na náměstí rozdávali notebooky a automobily, aby se dostali do zastupitelstva. A samozřejmě si je lůza zvolila. Koho si zvolili, toho mají. Když trochu zagooglíte, najdete k tématu i relevantní články, např. zde http://svjmost.cz/…bd-krusnohor Asi tedy někdo bojuje, jak moc úspěšně, težko říct, web je už rok neobnovován. Máte tam i e-mail, tak se asi můžete s tím člověkem spojit. Když vás bude víc, třeba se vám podaří něco změnit. Podle mě ale jediné řešení je hodit všechna tato SBD přes palubu. Když jsou lidé hloupí a volí si je (dokonce i) do zastupitelstva (!) a za pověřené vlastníky, chce se mi zvolat, dobře jim tak!

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 15:49

    Ano, tyto stranky mam prectene a s panem jsem se pokousela spojit, zatim neodpovedel…presne tu smlouvu o ktere tam pise nas pan predseda podepsal i s tou plnou moci…

    Vložil Mrzout, 29. Duben 2017 - 15:34

    Zdravím,

    viledo, Vámi zmiňované stránky jsou funkční jen nejsou aktualizované. S „pánem“ jsem ve styku a komunikujeme spolu, upozorním ho na Vás. Musím ale podotknout, že vzhledem k tomu, v jakém rozsahu „pán“ vede boj s SBD Krušnohor a jak je vůči němu postupováno a jakému tlaku je vystaven, je pouze velmi opatrný.

    Mrzout

    Vložil vileda, 29. Duben 2017 - 15:49

    Mrzoute dekuji za informaci, rozumim jeho opatrnosti, protoze zacinam tusit, ze sbd krusnohor je schopno vseho…moc dekuji za ochotu a za pomoc…

    Vložil ... (bez ověření), 28. Duben 2017 - 14:14

    Tak to už je spacifikovali „rebely“. Chudáci lidi.

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 14:05

    Děkuji za info, určitě zkusím ještě+ před shromážděním pročíst, bohužel moc času nezbývá. Jinak souhlasím se vším co píšete o SBD Krušnohor.Předseda našeho SVJ dle svého jednání stojí na straně SBD nikoli na straně lidí, kteří si ho zvolili…Bojí se tam cokoli vznést, rozporovat, co řekne SBD to on udělá.....

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 13:54

    bohužel se nedaří registrace,..Smlou­va s Krušnohorem jeden velký průšvih, stanovy druhý velký průšvih. Nisméně děkuji za rady a vlastně i podporu :) listinné důkazy skládám, aktivní se snažím být a seznamuji se, bohužel nacházím stále více průšvihů. P.s…na ten vlastní dům nemám, takže :).....hezký den

    Vložil MVDr. Macháček (bez ověření), 28. Duben 2017 - 11:39

    To hovoří za vše. Každopádně. Shromáždění si natáčejte. Dále, až se bude hlasovat o bodech, na které nemáte podklady, zeptejte se, proč vám nebylo omožněno se s nimi seznámit, zřejmě se budou vymmlouvat, vy to mate natočeno. Pak hlasujte pro NE. Nemůžete schválit něco, na co nemáte podklady. Když tyto body budou přijaty, máte tuším 3 měsíce na to, abyste jako přehlasovný vlastník toto napadla a žádala soud o to, aby hlasování zneplatnil.

    Vložil vileda, 28. Duben 2017 - 13:55

    Děkuji za reakci…můžu si natáčet shromáždění? To se mi nezdá

    Vložil TN. (bez ověření), 28. Duben 2017 - 14:11

    Nárok na protokolaci je jen u družstev, SVJ toto v zákoně nemají.

    Nahrávat schůzi můžete bez předchozího aviza, protože schůze není projevem osobní povahy, ale jde o zasedání nejvyššího orgánu právnické osoby.

    Takže si to klidně nahrajte, položte vedle sebe mobil a nahrávejte…

    U nás v SVJ schůze nahráváme jako výbor. Já pak na základě nahrávky dělám pokud možno podrobné zápisy.

    Vložil Misme, 28. Duben 2017 - 14:22

    Dovolím si nesouhlasit. Přikládám link na jedny ze stanov mnoha SVJ (o stanovách jsem psala i výše): http://svj-nekvasilova-569-572.klubova-stranka.cz/…anka-284036/

    UPOZORNĚNÍ: Na podkladě požadavků některých zdejších přispěvatelů si čtenáře mého příspěvku dovoluji upozornit, že za případné škody způsobené jeho chybnou interpretací nenesu žádnou odpovědnost.

    Vložil Misme, 28. Duben 2017 - 13:59

    Po vznesení námitky (psala jsem v příspěvku dříve) upozorněte shromáždění, že budete natáčet. To už bude atmosféra tak dusná, že můžete informovat i proč (tj. pořízení důkazů). U nás na schůzi takový požadavek vyrazil funkcionářům dech, takže se natáčelo.

    UPOZORNĚNÍ: Na podkladě požadavků některých zdejších přispěvatelů si čtenáře mého příspěvku dovoluji upozornit, že za případné škody způsobené jeho chybnou interpretací nenesu žádnou odpovědnost.

    Vložil abx (bez ověření), 28. Duben 2017 - 9:19

    V boji z molochem nemůžete být úspěšná. Deprimující, ale pravdivé. Buď se s tím smíříte,nebo se můžete odstěhovat.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".