odměna předsedovi výboru

Vložil Anonymous, 12. Únor 2007 - 21:51 ::

jaká se platí daň z odměny za práci ve výboru, prý srážková 15%( nebo 19% i 20%) je to pravda, někde jsem slyšel, že existuje zákon, který tento příjem osvobozuje od daně?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Křenová, 9. Prosinec 2019 - 14:37

    Jsem předseda většího SVJ. Nikdy jsem si nic nevyplatil. A to se musí změnit.Když nabídnu členům SVJ ať jdou do výboru nikomu se nechce. A víte proč ? Protože výbor SVJ odpovídá za svoji činnost celým svým majetkem !!!! Ano jsme pojištěni,ale pojistka se vztahuje pouze na něco.Ví to ti co tu píšou že je třeba tuto funkci dělat zadarmo ? Pokud funkci bude dělat někdo cizí tak si také nechá zaplatit a to ani neví co se v domě děje.Když si spočítám odvody státu ono toho moc nezůstane.

    Vložil souhas (bez ověření), 9. Prosinec 2019 - 14:45

    To je problém, dovolím si říci, ve všech společenstvích, nebo možná ve většině. Všichni si domnívají, že někdo je pro ně povinný dělat zdarma až do roztrhání těla. A ještě vykřikují, že nic nedělá a podobné blbiny. Dopadne to tak, že jednoho dne řeknete: tak a dost, a bude toho dost. Ten den přijde, je jenom otázka času kdy to bude. Bude to den, kdy vám bude zcela jedno, co se v domě děje a kdo to bude dělat dál. Protože 100× nic umořilo osla.

    Vložil Kadlečkaa (bez ověření), 5. Září 2008 - 10:17

    Člen výboru sice vykonává funkci ze zákona,ale může jí vykonávat zadarmo!!!!!!! No a pak si zaplatí třeba za uklizení sněhu…. Takže srážková daň!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nějaké námitky???

    Vložil Petr Heřman, 30. Říjen 2014 - 9:18

    Jo a na základě čeho mě zaplatí uklid za sníh? Když nemám jak vystavit fakturu

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 3. Květen 2010 - 11:51

    Pokud člen výboru uklidí sníh, tak má nárok na odměnu za úklid sněhu jako kterýkoli jiný člen společenství. Není povinností člena výboru uklízet sníh zdarma. Sníh zdarma můžet uklízet sám – sama.

    Vložil F. Cícha (bez ověření), 3. Květen 2010 - 10:22

    Samozvolená ředsedkyně našeho výboru (na Kladně) si vyplácí 4 a 1/2 tisíce měsíčně, což je 54 000 ročně ! Dobré, ne ? Prý pracuje pro dům 24 hodiny denně…

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 3. Květen 2010 - 11:38

    Proč nám to píšete? Jste také členem společenství? Tak si to zkuste a třeba dospějete k názoru, že to lze dělat i zdarma a levou zadní. Ostatní vaši aktiviutu jenom ocení a budou vás velbit. Pak nám prosím račte oznámit, jak dlouho jste to vydržel dělat a co to obnáší.

    Vložil Pavel, 3. Květen 2010 - 10:31

    Pokud pracuje 24 hodin za den, tak to dělá více než 6 Kč/hodinu a to se vyplatí!! :-))

    Nerozumím pojmu „samozvolená“. Běžné je, že členy výboru volí shromáždění.

    Možná u nás pracujeme postaru, ale odměnu výboru odsouhlasilo shromáždění. U Vás si odměnu stanovila předsedkyně sama?

    Nepíšete o jak velké SVJ se jedná a zda náhodou neprovádíte celkovou revitalizaci. To by se mělo odrazit ve výši odměny.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Anonymous, 3. Květen 2010 - 10:24

    Pracujete taky, pane Cícho, a vyděláte 54 000 Kč měsíčně.

    Vložil PetrF (bez ověření), 7. Listopad 2008 - 9:07

    Vážený pane Kadlečko,

    směšujete dohromady dvě věci:

    1. odměnu za výkon funkce,
    2. úhradu za službu zajišťovanou pro členy společenství.

    S pozdravem,

    PetrF

    Vložil Pavel, 5. Září 2008 - 13:06

    Pane Kadlečka,

    nevím proč tam máte tolik vykřičníků. Od roku 2008 je jasné, že se odvede daň 15%.

    Problémem může být, zda je to odměna člena výboru, tj. včetně zdravotní daně, nebo zda se jedná o DPP za úklid sněhu či jiné práce pro SVJ. Opakovaně jsem se k tomu vyjadřoval a tak se nebudu opakovat.

    Hezký den! Pavel

    Vložil jk, 6. Listopad 2008 - 22:46

    Snažila jsem se kolem tohoto problému přečíst co se dalo, ale na toto jsem nenašla nic. Předseda důchodce, který jako předseda bude dělat zdarma, ale nemohl by dělat na příkazní smlouvu 2× ročně za 1500,–Kč sepsanou na nějkou činnost kolem domu?

    Vložil copus (bez ověření), 14. Srpen 2008 - 21:43

    Nenašel jsem tu zmínku o tom jestli se někde platí nějaká daň pokud bylo na schůzi odhlasováno,že se předsedovi proplatí faktura(složenka) na 1200Kč/měsíčně za telekomunikační služby(bráno jako telefon,případně internet) .Jestli to využije pro SVJ je druhá věc. Od té doby předseda odnese složenku správci a ten ji proplatí.Může to takhle fungovat?

    Vložil Anonymous, 17. Březen 2008 - 10:37

    Promiňte nejsem přihlášená a nechci být anonymus. Můj e-mail je Hana.Honza­kova@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 17. Březen 2008 - 10:35

    Odměny X Benefity Vložil Anonymous, 17. Březen 2008 – 9:33 Jsem čleknou výboru SVJ. Náš jeden člen vymyslel, že když jsme zaměstnanci sami sobě, že by nebylo špatné se rozhodnout vyplácet benefity. Např. Z odměn ve výši 4.000,– by se 2.000,– přiznalo jako benefity (spořilo by se na životní,kapitálové atd. pojištění) a zde se do 2.000,– nic nezdaňuje. Zůstatek by se normálně zdanil. Nevím co si o tom myslet ale český člověk příjde na všechno. Nebyla by to cesta ? Děkuji za odpověď. Honzáková

    Vložil Anonymous, 28. Leden 2008 - 16:27

    Dobrý den, žádám o radu.Odměna pověřeného vlastníka za rok 2007 činí 25000,–Kč. Placeno jednorázově na konci roku. Stejná odměna se předpokládá i pro následující rok.

    Odvody za rok 2007: 20% zálohová daň z 25000,–Kč ne ZP, ne SP

    odvody za rok 2008 budou: ZP za zamvatele 9% z 25000,–Kč, 4,5% strhnu za zaměstnance,ne SP 15% zálohová daň z 25000,–Kč.

    Pochopila jsem vaše příspěvky ohledně daní a zp správně?

    Předem mnohokrát děkuji. Bára C.

    Vložil Pavel, 28. Leden 2008 - 19:10

    Špatně, ignorujete vymoženost zvanou superhrubá mzda uvedenou v § 6/13 ZDP. :-))

    25 000 musíte zvýšit o 9% ZP a pak teprve počítáte 15% daně.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 31. Prosinec 2007 - 11:56

    Dobrý den,

    můžete mi prosím poradit, zda bude nutné odvádět zdravotní pojištění i u členů výboru, za které platí pojistné i stát (důchodce, žena na MD).

    Děkuji.

    Jana K.

    Vložil Anonymous, 31. Prosinec 2007 - 16:45

    Ano, vyměřovacím základem osob za které je plátcem pojistného i stát, je jejich skutečný příjem a nemusí odvádět z minimálního vyměřovacího základu (§ 3/8/poslední věta zákona č. 592/1992 Sb.)

    Hezký Nový i nový rok!

    pavelsvj@centrum­.cz

    Vložil krifor, 16. Prosinec 2010 - 18:54

    Mohl byste prosím poradit, jaký je aktuální stav a povinnost platit ZP z odměn výboru, pokud se funkce týká důchodce a ženy na MD, za které ZP hradí stát? Platí stále § 3/8/poslední věta zákona č. 592/1992 Sb. nebo od té doby byla změna? Moc děkuji za odpověď. Krifor

    Vložil Pavel, 17. Prosinec 2010 - 1:26

    Krifor,

    v tento okamžik to stále platí.

    Nemohu ale zaručit, že ti moulové zase neodsouhlasí něco se zpětnou účinností, jak je jejich zvykem. :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Anonymous, 14. Prosinec 2007 - 20:45

    Dobrý večer, potřebuji poradit. Jak to bude od 1.1.2008 s odvody zdravotního pojištění z odměn výboru. Z odměny se bude strhávat zdr.pojištění 4,5% a záloha daně 20% a to z tzv. superhrubé mzdy? Budou se muset statutáři registrovat na pojišťovnách? Nemám vůbec zkušenosti s odvody. HOST

    Vložil Pavel, 15. Prosinec 2007 - 1:27

    1)Pokud mají členové výboru odměnu, jsou považováni pro účely zdravotního pojištění za za městnance (§5/a zákona 48/1997 Sb.) a musí se registrovat i z tohoto důvodu u pojišťovny.

    2)Zaměstnavatel odvede 9%, z odměny zaměstnance strhne 4,5%.

    3)Daň se vypočte z odměny zvýšené o 9% (§ 38h/1/b ZDP)

    4)Sazba zálohové daně je 15% (§38h/2 ZDP)

    5)Pro rok 2009 se prý chystá i sociální daň, nesprávně nazývaná pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 3. Leden 2008 - 13:37

    Ano, takže jak říkám, raději zadarmo, tohle opravdu nemám zapotřebí. Nebo že bych posílala každý měsíc na finančák 20Kč zálohovou daň? To bude jen na bankovních převodech stát víc.

    Vložil Anonymous, 16. Srpen 2007 - 12:40

    K této dokola vedené diskusi si dovolím ještě jeden návrh – pro malá Společenství je jedinou možností pracovat ve Výboru zadarmo, neboť odměna při např. počtu 6 bytů je stejně tak malinká, že ty starosti s daněmi a následné papírování za to podle mě prostě nestojí. Stejně je to neskutečně nevděčná práce tak proč si ještě zadělávat na další starosti? Těch dejme tomu 6000Kč ročně, které by se pak rozdělily mezi 3 členy Výboru a pak se stejně ještě musely danit, mě za to nestojí.

    Vložil Anonymous, 31. Květen 2007 - 10:12

    Pokud se s výborem uzavře dohoda o provedení práce a rozsah nepřesáhne 150 hodin za rok a 5.000,– měsíčně, tak můžeme danit 15% sazbou daně.

    Vložil Anonymous, 9. Leden 2008 - 14:24

    Jsou jiná řešení a to taková, že nebude se odvádět ani daň natožto zdravotní. Kdo chce kam pomožme mu tám.

    Vložil Anonymous, 9. Leden 2008 - 14:40

    To se tady už řešilo. Z nepeněžité odměny se platí rovněž daň.

    Pepa z Depa

    Vložil Anonymous, 14. Prosinec 2007 - 12:45

    to je ale hloupost,na výkon funkce statutáře NELZE UZVAŘÍT DOHODU O PROVEDENÍ PRÁCE

    Vložil Pavel, 14. Prosinec 2007 - 15:22

    Samozřejmě máte pravdu, ale příště by bylo vhodné se podepsat.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 14. Prosinec 2007 - 14:31

    Nevíš co plácáš, neblbni lidi

    Vložil Pavel, 14. Prosinec 2007 - 15:27

    Předchozí Anonymous se sice nepodepsal, stejně jako vy, ale alespoň zná právo.

    Na výkon funkce člena statutárního orgánu nelze uzavírat pracovně právní vztah.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 3. Leden 2008 - 14:31

    DPP není pracovně právní vztah

    Vložil Pavel, 3. Leden 2008 - 15:18

    Anonymům se snažím neodpovídat, ale pokud mne někdo opravuje a projevuje u toho elementární neznalost,tak mi to nedá.

    DPP je samozřejmě pracovně právní vztah, uvádí to ZP v § 3.

    PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 3. Leden 2008 - 21:31

    Anonymové, jako jste Vy, by se měli podepsat.

    Vložil Anonymous, 30. Červenec 2007 - 23:40

    Řekněme, že pan Novák bude dělat předsedu výboru. Stanovy stanoví, že na přípravu materiálů pro schůzi Shromáždění si SVJ najme pana Nováka na dohodu o provedení práce a jsme rázem na srážkové dani. A zároveň odměna pana Nováka za předsednictví bude nulová. Jelikož nikde není napsáno, co patří k výkonu funkce předsedy a co ne, nespatřuji na tom nic nezákonného, co Vy na to? Samozřejmě ve chvíli, kdy je to formulováno jako odměna za funkci, pak se pan Novák na daních nedoplatí. Už jenom proto, že je to schopný a pracovitý člověk a vydělává dost peněz a tak by mu zbylo z odměny 68%. Pokud by ovšem zákon stanovil, že tuto činnost předseda musí vykonávat sám, pak by jeho najmutí na tuto činnost bylo zjevným porušením zákona. Ideálně tedy předsedu najmout na to odklízení sněhu :)

    Omlouvám se za Anonymous, jsem tu nový a ještě nemám účet. Mirek

    Vložil Pavel, 31. Červenec 2007 - 15:23

    Teorie je hezká věc, ale FÚ bude mít na své straně mj. § 2/7 ZSDP a § 39 ObčZ.

    Podle mne je 15% zkrátka špatně, ale máme svobodu rozhodování.

    K odměňování výboru SVJ si také můžete přečíst pěkný článek od N. Klainové v Účetnictví 7/2007.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 3. Srpen 2007 - 18:43

    Dovolím si pohled z obou stran barikády. Jednak jsem členem výboru SVJ a jednak jsem pracovníkem FÚ. Věřte panu Pavlovi, sice není případná kontrola SVJ hitem FÚ, ale na druhou stranu není nic jednoduššího než si z počítačového systému zjistit, které SVJ má úhrady na srážkové dani a ne na závislé činnosti a vyžádat si mzdovou evidenci a další listiny. Sumy to většinou nejsou velké, ale čas která strávíte jednáním a nápravou za to u většiny nestojí.

    Vložil NKlainová, 31. Červenec 2007 - 22:20

    Pane Mirku,

    v květnu jsem tu psala, že je neuvěřitelné, že se pořád někdo snaží vymyslet nějaký nesmysl ke zdaňování odměn. Tam je právní úprava zcela jasná, zatímco spousta věcí kolem SVJ je upravena nedostatečně – ty stojí za diskusi.

    Jste tu nový, budiž, ještě se k Vašemu příspěvku vyjádřím.

    Doporučuji Vám přečíst si schválené stanovy Vašeho SVJ. Pochybuji, že by právě ty Vaše obsahovaly takový nesmysl, že SVJ, které má zvolený výbor, si na práce spadající do kompetence výboru najme někoho na dohodu.

    Většinou se při tvorbě stanov opisuje ze vzorových stanov. Vzorové stanovy č. 322/2000 Sb. Čl. IV odst. 7 písm. b) Výbor svolává shromáždění, připravuje podklady pro jeho jednání… Vzorové stanovy č. 371/2004 Čl. VIII odst. 9 písm. d) Výbor připravuje podklady pro jednání shromáždění…..

    Diskuse, jak se vyhnout zdanění, tu probíhaly před několika měsíci. Přečtěte si je a zkuste se k nim už nevracet. Nic nového stejně nevymyslíte. Nakonec jste se přece dostal u předsedy k odklízení sněhu. Když se podíváte na portál zk.webzdarma.cz, najdete tam návody už z léta 2006, že by předseda SVJ třeba mohl natírat plot nebo konat podobné činnosti.

    Vložil Anonymous, 17. Březen 2008 - 10:33

    Jsem čleknou výboru SVJ. Náš jeden člen vymyslel, že když jsme zaměstnanci sami sobě, že by nebylo špatné se rozhodnout vyplácet benefity. Např. Z odměn ve výši 4.000,– by se 2.000,– přiznalo jako benefity (spořilo by se na životní,kapitálové atd. pojištění) a zde se do 2.000,– nic nezdaňuje. Zůstatek by se normálně zdanil. Nevím co si o tom myslet ale český člověk příjde na všechno. Nebyla by to cesta ? Děkuji za odpověď. Honzáková

    Vložil NKlainová, 31. Květen 2007 - 11:19

    To je neuvěřitelné. Přestože zde už bylo ke zdaňování odměn mnohokrát uvedeno, jak se mají danit, pořád se tu někdo (nepodepsaný) pokouší mást lidi srážkovou 15 % daní.

    Členové výboru SVJ vykonávají svoji funkci ze zákona. Nevykonávají žádnou závislou činnost, proto se s nimi neuzavírá žádná dohoda o provedení práce.

    Shromáždění jim schválí odměnu v hrubé výši, z ní srazí SVJ zálohu na DP nejméně ve výši 20 % (§ 38h odst. 4 ZDP) a zbytek vyplatí členům výboru.

    Pro ně to nemusí být daň konečná, ale to už tu bylo rovněž mnohokrát uvedeno.

    Vložil Kadlečka (bez ověření), 5. Září 2008 - 10:12

    Člen výboru sice vykonává funkci ze zákona,ale může jí vykonávat zadarmo!!!!!!! No a pak si zaplatí třeba za uklizení sněhu… Takže srážková daň!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vložil JarekSVJ, 5. Září 2008 - 11:44

    Naprosto s vámi souhlasím, a nejenom za úklid sněhu ale za placení faktur, postřik trávy ,zajišťování oprav, drobné práce, zapisování stavů atd. , vlastník rodinného domku platí nějakou daň za to že se stará o svůj majetek???? Smlouvička na práci do 5000 Kč nebo dvě po 3000…

    Vložil Petr F. (bez ověření), 5. Září 2008 - 10:31

    Placení za úklid sněhu mě zaujalo. Běžně jsem rozepisován na úklid sněhu, což podle možností raději činím, ač při rigorozním výkladu zákona by tuto činnost mělo zajišťovat společenství. Měl bych za to dostat zaplaceno?

    Petr F.

    Vložil Pavel, 12. Únor 2007 - 23:45

    Zálohových 20% bude asi nejčastější varianta.

    15% nelze použít, protože se jedná o § 6/1/c ZDP.

    Ale pokud by někdo podepsal Prohlášení (např. důchodce) tak by šlo i 12%.

    Sazba 19% je blábol, který se šíří netem jak si jednotlivci navěšují na svůj web kdejakou informaci. :-))

    A osvobození od daně, tam je asi přání otcem myšlenky, žádný takový zákon neznám, dovolím si tvrdit, že ani neexistuje.

    Na závěr alespoň něco povzbuzujícího: pojistné soc+zdr je 0 Kč.

    Hezký den!

    PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous (bez ověření), 19. Březen 2008 - 21:29

    Dobrý večer, chtěla bych Vás požádat o radu. Dělám SZM známých, manželka je vedena na úřadu práce a pobírá odměny za výkon člena, za celý rok to dělá 11tisíc. Bohužel nevím, jak to uvést do přiznání. Bude to příjem dle § 6? A co s tou zálohovou 20% daní, tu mělo odvést SVJ a manželce mělo vystavit potvrzení o zdan.příjmech? Děkuji za vysvětlení. Marcela

    Vložil Martina Martina (bez ověření), 5. Září 2008 - 10:58

    Odměna členům výboru SVJ je podle zákona o daních z příjmů považována za odměnu člena statutárního orgánu, tj. daní se podle paragrafu 6 jmenovaného zákona a je zálohovaná 20%. Od roku 2008 se z této odměny odvádí i zdravotní pojištění s tím, že pokud příjemce tohoto příjmu nedosahuje v součtu všech svých příjmů (SVJ, zaměstnaní, OSVČ) minimálního vyměřovacího základu pro zdravotní pojištění, musí SVJ vypočítat odvod na ZP z nejméně z minimálního vyměřovacího základu. Martina

    Vložil Pavel, 5. Září 2008 - 13:10

    Od roku 2008 je i zálohová daň 15% (§38h/2 ZDP).

    Hezký den! Pavel

    Vložil Anonymous (bez ověření), 20. Březen 2008 - 0:55

    Je to § 6.

    SVJ mělo odvést 20% zálohovou daň a mělo vystavit Potvrzení.

    A k Vašemu dotazu na BC, zda soc+zdr, tak v roce 2007 ne a v roce 2008 pouze zdr.

    Hezký den!

    pavelsvj@centrum­.cz

    Vložil Anonymous (bez ověření), 20. Březen 2008 - 10:56

    Děkuji za tak rychlou odpověď :-) Bylo mi manželi nejdříve řečeno, že to SVJ nezdanilo a dnes mi řekli, že to SVJ vyřeší a že to mám považovat za zdaněný (zřejmě v tom mají trochu nepořádek).. znamená to tedy, že ty příjmy manželka již nebude uvádět v SZM? Ještě jednou děkuji a přeji hezký jarní den :-) Marcela

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".