navržení 50% pro schvalování...

Vložil Franta (bez ověření), 7. Listopad 2016 - 9:30 ::

Prosím, je možnost určit do Stanov pro hlasování 50% VJ? Řada vlastníků dle situace řešených problémů požaduje buď 3/4 všech, nebo 3/4 přítomných nebo v zásadních věcech kolem změny podílů 100%. Jak je to uváděno v zákoně. Jak uvedeno, předseda si chce ulehčit řešení nastalých záležitostí min.počtem 50%. Připouští tuto situaci zákon? Díky za odpovědi.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil jpinkava, 7. Listopad 2016 - 17:34

    řešíme jako většina změnu stanov a v komisi jsme dospěli k závěru, že u důležitých rozhodnutí je >50% přítomných málo (vždyť to je fakticky >25% všech).
    Proto jsme do návrhu uvedli: K přijetí usnesení o:

    1. změně stanov,
    2. změně prohlášení vlastníka, pokud nezasahuje do majetkových práv vlastníků,
    3. způsob rozúčtování cen služeb,
    4. plánu hospodaření a správy domu,
    5. uzavření smlouvy o úvěru,
    6. volbě a odvolání členů výboru,

    je zapotřebí alespoň dvoutřetinové většiny hlasů členů společenství přítomných na shromáždění.
    O významné záležitosti týkající se společných částí domu, zejména o jejich podstatném zlepšení nebo zhoršení (jimiž se však nemění vnitřní uspořádání domu a velikost spoluvlastnických podílů) je třeba alespoň dvoutřetinové většiny hlasů všech vlastníků.
    Při změně účelu užívání stavby, o změně stavby a změně velikosti podílů na společných částech, nebo o změně poměrů výše příspěvku na správu domu jinak než v důsledku změny podílu na společných částech, je vyžadován souhlas všech vlastníků jednotek.

    Vložil Zdenek 22, 7. Listopad 2016 - 13:38

    Pane Franto, zákon stanoví minimální možná kvóra, která si můžete zpřísnit. Ano, pro většinu rozhodování stanoví >50 % přítomných. Pokud si budete zpřísňovat některá kvóra, doporučuji vyšší kvórum z přítomých. Také by se vám mohlo stát, pokud si nastavíte přísnější kvórum ze všech, že budete mít problém tyto záležitosti vůbec rozhodnout.

    Vložil Franta. (bez ověření), 7. Listopad 2016 - 13:53

    /Předem děkuji za Vaší odpověď! Pořád zde na portále hledám jakákoli řešení.Před chvilkou jsem našel stať, kde se hovoří o nadpoloviční většině přítomných.Tedy žádných 50% přítomných. Nadpoloviční většina… Teď mi jde o skutečnost určení velikosti podílů. Zda se k podílům nepřihlíží a volba je na osobu, respektive na byt. Zde to mám neujasněné. Děkuji za vysvětlení a poukázání, kde to najdu v zákoně. Franta

    Vložil JaVa, 7. Listopad 2016 - 13:59

    Zkuste se začíst do z.č. 89/2012 Sb.,např. § týkající se hlasování na shromáždění vlastníků:Shro­máždění § 1206 (1) Shromáždění tvoří všichni vlastníci jednotek. Každý z nich má počet hlasů odpovídající velikosti jeho podílu na společných částech; je-li však vlastníkem jednotky společenství vlastníků, k jeho hlasu se nepřihlíží. (2) Shromáždění je způsobilé usnášet se za přítomnosti vlastníků jednotek, kteří mají většinu všech hlasů. K přijetí rozhodnutí se vyžaduje souhlas většiny hlasů přítomných vlastníků jednotek, ledaže stanovy nebo zákon vyžadují vyšší počet hlasů.JaVa

    Vložil Franta. (bez ověření), 7. Listopad 2016 - 18:45

    Prosím,děkuji Vám za upřesnění. Toto vysvětlení předložím jak předsedovi SVJ, tak i kolegům, kterým rovněž vadí skutečnost, že předseda chce do Stanov prosadit pro svůj klid ke schvalování 50% přítomných vlastníků SVJ. V našem domě není žádná bytová jednotka ve vlastnictví SVJ jak uvádíte na možnost s ohledem na počty hlasů. Chci zde rovně poděkovat i ostatním, kteří mi se svými příspěvky dost pomohli.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".