Když i jeden hlas na shromáždění SVJ zamítne naši žádost - co dělat?

Vložil Marie z paneláku, 29. Červenec 2014 - 12:08 ::

Bydlíme v přízemním bytě. Byli jsme vykradeni a minulý týden jsme dalšího zloděje vyplašili, když jsme měli v dusnu otevřené to menší okno v dětském pokoji a otvor zakrytý jen záclonou.
Jsme členy SVJ. Požádali jsme výbor o umožnění instalace mříží do oken. Máme okna plastová a už nás jednou vykradli, stejně jako jiné v ulici, těmito okny bez jejich poškození.
Ale výbor nám napsal, že by to nebylo estetické. Zkusili jsme dát na okenice zámky a větrat ventilací, ale je to málo, máme těžce astmatické dítě. Potřebujeme okno pořádně otevřít, což tedy z bezpečnostních důvodů nejde. Ostatní nad námi mají okna dokořán, my musíme mít jen tu ventilaci.
Na schůzi shromáždění nám to tři lidé (ze SVJ) zamítli.
Existuje nějaké odvolání? Případné soudy jsou běh na dlouhou trať a my na ně nemáme finance. Jsme nešťastní, poraďte nám.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vaše jméno: (bez ověření) (bez ověření), 30. Červenec 2014 - 9:41

    Máte tyto možnosti:

    (1) Pořídit si vyhovující bydlení (časové náklady: měsíce), výsledek: vyřešeno.

    (2) Obrátit se na soud (časové náklady: roky), výsledek: potištěný papír.

    (3) Obráti se na policii (časové náklady: hodiny), výsledek: nula.

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 30. Červenec 2014 - 7:28

    Větrat oknem dokořán zřejmě potřebujete jen někdy. Dokáži si představit technické řešení, kdy mříž je ukotvená před okením rámem zevnitř při otevřeném okně. Mříž je tedy mobilní, snadno demontovatelná a jištěná proti demontáži zámkem (například dva otvory s vložkou v nadokenním překladu a dva trny s oky procházející parapetem a kotvené ve zdivu + dva zámečky). Myslím, že vlastník nemá důvod něco namítat a určitě Vás to přijde levněji než se přestěhovat.

    Vložil Marie z paneláku, 30. Červenec 2014 - 8:49

    Děkuji za nápad, ale my to okno potřebujeme mít otevřené (a dříve jsme ho tak měli!) cca půl roku. Jak jsem uvedla, syn je astmatik. A po tom vykradení si to už opravdu netroufáme. Nehledě na to, že také nejsme stále doma, jezdíme i mimo domov, a teď si to prostě netroufáme.

    Takže se bojíme odjet a bojíme se i doma spát. Kdo to nezažil, nepochopí.

    Vložil lake, 30. Červenec 2014 - 0:58

    V první řadě se mýlíte, pokud se domníváte, že o této věci snad rozhoduje výbor či shromáždění SVJ. Není tomu tak. SVJ(2000) je pouhý slouha, opravář a údržbář cizího majetku.

    K zásahu do společného majetku je třeba souhlas vlastníků tohoto majetku. SVJ je tedy „mimo hru“. Protože jde o změnu vzhledu domu, je nezbytný souhlas všech vlastníků jednotek. Souhlasy mohou být samozřejmě získány i mimo shromáždění, individuálně.

    Takže zapomeňte na „hlasování“, které beztak nemělo žádný význam pro věc. Obejděte sousedy individuálně a nechte si podepsat souhlas od každého z nich. Pokud u někoho nepochodíte, zkuste jej přesvědčit. Případně podejte žalobu. Chybějící souhlas některého vlastníka lze nahradit rozhodnutím soudu.

    Jiná právní cesta neexistuje. Pokud ji už předem odmítáte, pak se prostě přestěhujte jinam. Ostatně život za mřížemi mi nepřipadá jako ideální řešení Vašeho problému.

    lake

    Vložil p. (bez ověření), 21. Listopad 2014 - 16:57

    Chybějící souhlas některého vlastníka lze nahradit rozhodnutím soudu.

    Tímto se nebude žádný soud zabývat dle tohoto článku: http://www.pravniprostor.cz/…bi-vlastnici

    Vložil Marie z paneláku, 30. Červenec 2014 - 8:51

    Zaprvé chci moc poděkovat za vysvětlení, jen z toho vidím, že nás asi ten soud opravdu nemine, protože ti, co bydlí vysoko nad námi (jsme desetipatrový panelák) jistě upřednostní tu visuální stránku.

    A ještě jedno: my se dodneška ještě nevzpamatovali z toho zážitku, kdy jsme zjistili, že nám někdo hrabal v našich věcech, sebral nám to, co jsme měli po rodičích, prarodičích, co jsme ani v nepříjemných dobách nedokázali prodat, prostě všechno, co mělo nějakou cenu.

    A hlavně se moc bojím toho, co říkali policajti a co vím i od lidí, co byli vykradeni okolo: zloději neberou ohled na to, že je někdo doma! (což se nedávno stalo, vyplašili jsme čirou náhodou člověka, který šmejdil po parapetu a po rámech. Zavolali jsme sice policii, ale co, potvrdili, že tam někdo byl a řekli, že jsme měli štěstí.)

    Prostě už si doma nejsme jisti!!!

    Ten pocit bezpečí už tu není. Nejsme žádní sportovní frajeři a na nějakou tu sebeobranu nemůžeme pomyslet. Tak zkusíme obcházet sousedy, i když, jak říkám: v desetipatrovém paneláku se určitě najde vždycky pár lidí, co budou proti.

    Vložil RadekV, 30. Červenec 2014 - 9:16

    Zkuste Odbor výstavby. Kdoví, zda je mříž považována za změnu, která se musí schvalovat.

    Vložil lake, 30. Červenec 2014 - 10:31

    Paní Marie, v desetipatrovém domě je příliš mnoho vlastníků jednotek. Nejjednodušší řešení pro Vás tedy bude neřídit se právem, nikoho se neptat a nechat si vyrobit a osadit ty mříže.

    Názor výboru můžete ignorovat, jak jsem Vám už vysvětlil. Pokud by některý z vlastníků jednotek měl námitky, ať je dodatečně uplatní u Vás (nevyhovíte mu), nebo ať se obrátí na soud. Vy jste schopna prokázat, že z hlediska bezpečnosti a ochrany Vašeho majetku se bez mříží neobejdete.

    I tak si myslím, že řešením je změnit byt, ne zamřížovat okna. Zloději si mohou příště donést pákové hydraulické nůžky; ty jsou malé a bezhlučné a s mříží si poradí velmi rychle. Běžně se používají ke kradení aut se zamykacím zařízením na volantu …
    http://www.heureka.cz/?…
     http://www.skeldo.cz/…y-hsi50.html

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".