Jak snížit chlad v suterénu bytového domu?

Vložil Anonymous, 29. Leden 2017 - 17:42 ::

Dům cihlový z r.1959,třípo­dlažní,zvýšené přízemí,různé lokální vytápění v bytech,tři popisná čísla,pod středem domu sklepní chodba a hojně využívaný vchod na dvůr.Na jedné straně sklepa výměna původních sklepních oken za plastová.Aby byla zajištěna cirkulace vzduchu a větrání těchto prostor, tak v této středové části sklepní chodby /boční jsou s dveřmi/jsou troje dveře odstraněny.Je to hodně využívaný průchozí prostor.V této době mrazů je dole,pod bytem 5°,ve vstupním prostoru před bytem 8°.Takže i v bytě u podlahy neustálé ochlazování teploty.Stropy suterénu nejsou nahozeny,pouze vymazané spoje mezi podhledy,částečně vydrolené.Členem výboru nám doporučeno zateplení stropů suterénu na naše fin.náklady.Snad i ano,ale vzhledem k věku a důchodu fin.neúnosné.Pro­sím,kdo bydlíte v podobném domě a měli jste podobné problémy,jak jste je řešili?Koupili jsme byt v hodnotě jako ostatní,platíme do fondu SVJ také jako ostatní,ale máme pod bytem,před bytem chladněji než ostatní obyvatelé bytů.V dohledné době se bude projednávat zateplení domu /????/a to by prý náš problém přízemních bytů mělo vyřešit.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil bubi (bez ověření), 30. Leden 2017 - 12:17

    Vážený pane, jestli je to tak, jak skutečně popisujete, tak to není dům, to je bordel. Normální vlastníci by zcela jistě sami ve svém zájmu svůj dům dali do pořádku, aby to byl dům a ne zanedbaná ruina.

    Vložil Holý (bez ověření), 30. Leden 2017 - 12:36

    Ano,je zde zapotřebí zlepšovat kvalitu bydlení.Dům je z r.1959.Za SVJ opravy stoupaček,kana­lizace,střechy,v­ýměna oken na schodištích a půlce sklepa a pravděpodobně bude následovat zateplení domu.Takže SVJ nemá z tohoto důvodu zájem o problémy přízemních bytů.A navíc průchozí chodba bez dveří vyhovuje průhodu pejskařům a i ostatním,otvírat a zavírat několikery dveře obtěžuje.Asi není východisko.A pro ohleduplnost a osazení dveří /ale ani o vysazování/ v mrazech není ve Stanovách nic psáno.Někdo rozhodl,provedl a bude to tak.

    Vložil Vladimir B., 31. Leden 2017 - 13:37

    Z obsáhlejšího názorového psaní, které je různorodé, si pro praktické využití úvodní autor mnoho nevybere. Někdo zde píše o druhu vytápění /plyn, elektřina a kamna/, to si nedovedu představit, že v takovém domě bylo založeno SVJ. Nejdříve je nutno se orintovat v prohlášení vlastníka.Pokud výbor vše neguje, tak svolejte většinovou schůzi a výbor odvolejte. Pak je nutno změnit (upravit)polohové koeficienty na všechny byty v domě /nejlépe provedením výpočtu tepelných ztrát všech bytů v domě/. Není zřejmé jak se při různém topném režimu provádí rozúčtování nákladů na vytápění. V domě je toho daleko více co se musí postupně dořešit, další psaní by zde již bylo zbytečné.

    Vložil bubi (bez ověření), 30. Leden 2017 - 12:48

    Dům přece nepatří svj. Zájem o to, aby dům vypadal jako dům, musí mít samotní vlastníci jednotek. Je to jejích dům a mají podíl na všech společných částech domu, tedy i na těch sklepních prostorách a na jeho ekonomickém fungování. Pokud se domnívají, že když bydlí ve 2. patře, tak je sklepy nemusí zajímat, tak to je tragédie. Dům přece funguje jako celek. Pejskaři si snad můžou otevřít dveře. Víc k tomu nemám co dodat. Snad nechcete zateplovat dům bez dvěří.

    Vložil Holý (bez ověření), 30. Leden 2017 - 15:44

    Děkuji za odpověď.Ono to tak vypadá,když má výbor většinu na své straně /=oni se starají,jsou dobří/,zbytek nezájem a něco málo protireakce.Však si také postavili na dvoře a sousedovi dřevěné kůlny,propojili sklepní kóje rozbouráním zděné příčky ,zazděním a zrušením laťkových dveří,zavededli do těchto dílniček elektriku z vedení v suterénu.Byt jeden člen výboru si zajistil vstupní prostor od schodiště brankou.Prostor suterénu dole nikoho nezajímá.Když paní z přízemí se tázala na důvod toho otevřeného prostoru:„Pro větrání a měla by používat rozum, vlhkost sklepa /zapocení skl. okna/navíc způsobuje prý jejich dřevo v kóji na otop“.Nezlobte se,že popisuji situaci,bude mi 80 let,potřebuji rady,zkušenosti z SVJ a nemám energii na psaní a běhání po úřadech.

    Vložil Bvp (bez ověření), 29. Leden 2017 - 21:19

    Dobrý den, chci reagovat na Váš příspěvek. U nás taky řešíme zateplení domu a zvažovali jsme také zateplení spodních bytů od suterénu(sklepa).

    1. když jste koupili byt nad suterénem, tak jste si museli být vědomí toho, že sklepní prostory nejsou vytápěné, proto předpokládam, že i cena bytu byla nižší než ve 2. patře

    2)předpokládam, že pro výpočet spotřeby tepla uplatňujete polohové koeficienty(úlevy)

    1. když se zateplí obvodový plášt´domu, tak je předpoklad, že v suterénu bude o poznání teplejc

    4)předpokládám, že se vymění i okna v suterénu na druhé straně domu

    Dokáži si představit situaci, zateplení spodních bytů od suterénu ze společných peněz, ale pouze za předpokladu, že se polohové koeficienty na výpočet tepla pro spodní byty zruší resp. upraví. Proč by na zateplení od suterénu měli přispívat všichni vlastníci jednotek, když Vám slevy pro výpočet tepla i po zateplení zůstanou.

    Vložil holaci2009@seznam.cz (bez ověření), 30. Leden 2017 - 11:52

    Děkuji.Ale, v bytech se vytápí různě /plyn,elektri­ka,kamna na dřevo/,proto ta zima v chodbách.Byty jsou stejné velikosti,platby za nákup taktéž stejné.Ano,nad námi v bytě si chválí,jak topíme,mají teplo od podlahy,my zimu.Žádné zvýhodnění.Vadí nám ten otevřený prostor a zvýšení chladu. Druhá strana výměny sklepních oken /24/ není v plánu,jsou netypická,není na ně forma,bylo by to drahé.Dříve v tomto prostoru prahy,zavřené dveře,přeci jenom to bylo lepší a i topení levnější.A k těm nenahozeným stropům v suterénu /našim podlahám/bychom potřebovali informaci,zda je nahodit,zateplit?I když píšete,že vzhledem ostatním nájemníkům to by byl nesouhlas.

    Vložil tep (bez ověření), 30. Leden 2017 - 8:19

    Po zateplení domu se mají snížit koeficienty znevýhodnění na polohu bytu a měly by se snížit ekvitermní křivky regulující přívod tepla do domu v závislosti na venkovní teplotě, jinak bude ve středových bytech horko i při vypnutém topení a lidé budou odvětrávat teplo okny, takže se ani po zateplení nesníží výrazně potřeba tepla. Co mě ale zarazilo: V suterénu odstranili troje dveře, takže tam musí být průvan a velké odvětrávání tepla. Když SVJ odstranilo dveře, mělo by zateplit stropy! Dále po odstranění dveří mu mělo SVJ zvýšit koeficienty na znevýhodnění bytu, aby si všichni lidé v domě uvědomili, že tu nadspotřebu tepla budou hradit všichni v domě! Celé to počínání zavání šikanováním vlastníka znevýhodněného bytu ze strany SVJ, což je v rozporu s dobrými mravy. Uvědomte si, že odstraněním trojích dveří došlo k výrazné změně projektu budovy v suterénu! Proč by tuto svévoli měl hradit svévolně znevýhodněný byt??? Pokuste se vcítit do postavení vlastníka bytu – důchodce, který by měl ze svého financovat zateplení stropu, jehož potřebu on nevyvolal!

    Vložil Holý (bez ověření), 30. Leden 2017 - 12:16

    Ano,šikanování cítíme.Když se opotí nové okno suterénu v místnosti pod naším bytem,tak člen výboru bez ohledu na mráz,ho otevře a ještě dveře do sklepní chodby s odstraněnými dveřmi.Není nakloněn k rozhovoru s námi.Topíme,přes­to máme v rozích bytu plíseň,v druhé části bytu mokro u stěn,kde se stýká podlaha s venkovní stěnou.Tak se prouděním vzduchu vylepšuje a vysušuje prostor v suterénu,což uznáváme.Ale v zimě,v mrazech to silně znevýhodňuje bydlení v bytech nad suterénem.Není možná domluva,chybí ohleduplnost a na to není stanova a ani zákon.Jedině asi ty stropy nahodit nebo zateplit,ale to se neodsouhlasí.Dě­kujeme za rady.

    Vložil JaVa, 30. Leden 2017 - 14:24

    Společné části domu § 5 z.č.366/2013 Sb.,

    (1) Společnými částmi domu, jako částmi podstatnými pro zachování domu včetně jeho hlavních konstrukcí a jeho tvaru i vzhledu, jakož i pro zachování bytu jiného vlastníka jednotky, a zařízení sloužící i jinému vlastníku jednotky k užívání bytu podle § 1160 odst. 2 občanského zákoníku, jsou zejména

    1. vodorovné a svislé nosné konstrukce včetně základů domu, obvodové stěny domu,

    (2) Společnými částmi domu jsou vždy obvodové stěny prostorově ohraničující byt i v případě, že jde o nenosné svislé konstrukce, dále všechny nosné svislé konstrukce uvnitř bytu, jako jsou zejména stěny, sloupy a pilíře, vždy s výjimkou povrchových úprav, jako jsou vnitřní omítky, malby a případné krytiny na stěnách, tapety, dřevěné či jiné obložení, kazetové stropy a podobné vnitřní obložení stěn nebo stropů, a dále konstrukce zabudovaných skříní ve stěnách.

    (3) Podlahy jsou společnými částmi domu, vyjma podlahových krytin v bytě a všeho, co je spojeno s položením či usazením a s funkcí příslušného druhu podlahových krytin, spolu s případnou kročejovou protihlukovou izolací a s tepelnou izolací, je-li součástí podlahové krytiny a nezasahuje do společných částí domu.

    § 9 z.č. 366/2013 Sb., Neplní-li vlastník jednotky povinnost udržovat byt tak, jak to vyžaduje nezávadný stav domu, a přímo hrozí nebezpečí, že dojde k poškození jiného bytu, je osoba odpovědná za správu domu oprávněna činit opatření ke zjednání nápravy i v případě, že nejde o ohrožení nezávadného stavu domu jako celku. Právo vlastníka jednotky činit opatření k nápravě tím není dotčeno.

    shrnuto:

    Jestliže někdo bez stavebního povolení odstranil troje dveře ,které jsou zakresleny v původní stavební dokumentaci,porušil tím stavební zákon.Vyžádejte si na SÚ kopii povolení k této změně.Pokud ji tam nemají,požádejte písemně toho ,kdo tyto stavební úpravy nechal provést o uvedení do původního stavu,jinak,že na něho podáte žalobu pro neoprávněný zásah do společných částí domu,v jehož důsledku jsou omezovány vaše práva na bezproblémové užívaní bytové jednotky,kterou vlastníte.

    Pokud je v budově na společných zdech domu plíseň nebo navlhlé omítky,vše řádně zdokumentujte a požádejte právnickou osobu SVJ, písemně o sjednání nápravy.Pokud to ve Vámi určeném čase nezačne řešit,oslovte váš příslušný SÚ-Hygienu a na základě jejich písemného vyjádření proveďte nezbytné sanační úpravy na své náklady.Faktury poté předejte k proplacení právnické osobě SVJ.Veškeré úpravy by měly být hrazeny ze společných financí SVJ.JaVa

    Vložil Holý (bez ověření), 30. Leden 2017 - 16:06

    Děkuji za radu.Dveře vysazeny a uloženy.Jinak členové výboru,kteří musí těmito prostorami procházet vše nechávají otevřené.Není s nimi rozumná řeč.Vypadám jako protivný důchodce,stěžo­vatel.Já bych si jen přál nebydlet nad „viaduktem“,kde to neustále profukuje.Vždyť tu žiji od r.1959,dveře,pra­hy,zavírání dveří sloužily k tomu,k čemu byly určeny.A když neslouží,zajímám se o strop pod bytem,nemusí mít tedy omítnutí?

    Vložil A (bez ověření), 31. Leden 2017 - 3:09

    Zkuste se podívat na to, zda není stanovena nějaká závazná normová hodnota na teplotu ve společných prostorách. Něco mi říká, že na chodbách by mělo být 16°C. Pokud to SVJ nezajišťuje, vymáhejte to. Prokazatelně, ne jen ústně. To je na nic.

    Vložil JaVa, 30. Leden 2017 - 19:06

    Zkuste se domluvit,zda by nebylo vhodnější dát vše do původního stavu a doplnit dveře o samozavírače.Také by jste si měl zjistit,co na tento stav říkají Hasiči.Budova byla schválená po protipožární stránce dle původní stavební dokumentace.A v ní jsou samozřejmě zaneseny i původní dveře,jako překážky proti šíření ohně či přívodu kyslíku podporujícho hoření.Ten ,který je nechal vysadit. by Vám měl ukázat schvalovací protokol od Hasičů na základě,kterého tak mohl učinit.Předpo­kládám,že nic takového váš výbor mít nebude.Doporučuji Vám, Hasiče pozvat a vznést dotaz,zda je současná situace v souladu s původním kolaudačním rozhodnutím. JaVa

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".