hlasování

Vložil Anonymous, 4. Únor 2008 - 15:07 ::

Dobrý den, ráda bych se zeptala,jak se správně má postupovat při hlasování na shromáždění vlastníků.Máme tu majitele bytu /to jsou rodiče mladíka/a uživatele bytu /t.j.tedy jejich syn s přítelkyní/­.Podotýkám,že majitele bytu jsem zde ještě neviděla.Můj dotaz je:může on hlasovat,aniž by měl k tomu plnou moc od majitele bytu?Vždyť on je vlastně nájemník. Pokud je to tak,že bez plné moci nemůže na shromáždění hlasovat,tak si myslím,že je třeba aby měl ke každému konkrétnímu hlasování vždy novou plnou moc.Navíc ten samý mladík se i nanominoval do výboru.Také bez nějakého zplnomocnění.Je tento postup regulérní? Děkuji za odpověď,přeji hezký den Marie

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil 566a567, 5. Únor 2008 - 22:13

    Dobrý den!

    A já, blb, to všechno dělal tak poctivě!

    Kdysi se u nás dělo něco podobného. Jen s tím rozdílem, že všichni počítali s tím, že budu předsedou, ale já v domě neměl ani trvalé bydliště, natožpak nějaký podíl.

    Takže volba padla na maminku, při změně stanov jsme je překopali tak, aby výkon závazku ve statutárním orgánu byl zastupitelný (to nám teprve nyní – jako zvláštnost – zapíší do způsobu jednání) a já dostal plnou moc.

    A ani tehdy, protože ve výpisu jsme to neměli, jsem nemohl jednat za společenství. Všechno jsem chodil poslušně nechávat podepsat mamince a dalšímu z výboru!

    A pak tu čtu, že „mladíxe nanominoval sám do výboru“. Holt jsem stále málo anarchista… (-:

    Škoda, že už tam vlastníkem jsem. Zkusil bych to jako mladík vzít takhle zwostra! (-:

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 5. Únor 2008 - 22:35

    No jo prostě debil a ti co tě volili teda maminku ani nemluvě – no jo free demokracie, svoboda…

    Vložil 566a567, 5. Únor 2008 - 23:28

    Co se podepsat?

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 5. Únor 2008 - 16:22

    Dobrý den,všem moc děkuji za odpovědi.Na vysvětlenou chci dodat k té nominaci.Když byl mladík do výboru zvolen,tomu jsem jen přihlížela,neboť v té době hlasoval ještě původní majitel mého bytu /ještě nebyl zápis na KÚ/.Navíc tento mladík při volbě společenství přesvědčoval,že může být do výboru zvolen i když není majitel.Měl v ruce nějaký paragraf,dle kterého to prý bylo možné,když byt užívá.Již 2 roky pobírá odměnu.Shromáždění SVJ se blíží,kde bych prosím,dostala kvalifikovanou odpověď,se kterou bych mohla na shromáždění vlastníků vystoupit.Děkuji za odpověď,hezký den Marie

    Vložil Anonymous, 6. Únor 2008 - 11:25

    Nepovažuji se za kvalifikovanou osobu, jsem pouze vlastník bytu-člen výboru SVJ. Vám bych ale poradila, abyste nahlédla (do Stanov vašeho SVJ, případně získala kopii od vašeho správce-pokud je nemá výbor vašeho společenství). Zde máte přesně zakotvena práva a povinnosti vlastníků, výboru SVJ, práva shromáždění vlastníků....­..A podle nich postupujte. Obsah Stanov by měli znát všichni vlastníci bytů. Zdravím. Alena

    Vložil Anonymous, 6. Únor 2008 - 14:40

    Dobrý den paní Aleno,moc děkuji za radu.Stanovy si zajistím,prostuduji a připravím se podle toho na shromáždění. Ještě jednou dík,přeji hezký den Marie

    Vložil JarekSVJ, 6. Únor 2008 - 11:58

    Jasně máte pravdu paní Aleno, je potřeba dodržovat stanovy, platné zákony o společenství. Už v názvu Společenství vlastníků jednotek je slovíčko vlastníků né nájemníků, synovců, vnuků a já nevím jakých strejdů. Ale pokud paní Marie pláče nad stavem věci – máme nevlastníka, který se nám „namontoval do výboru“nedej bože hlasuje, tak se ptám proč takový stav dopustila.Ono nikdo sám se nenamontuje do výboru, musí být zvolen. A proč byl zvolen? Paní Marie je taky členka statutárního výboru? Když není tak se ptám : Proč paní Marie není členka statutárního výboru, jako určitě zodpovědná vlastnice by o to měla usilovat. Kritizovat, pomlouvat, chytračit to dokáže každý ale jakmile dojde na práci a to práci pro druhé, starosti, povinosti, zodpovědnost není nikoho.

    Vložil Anonymous, 6. Únor 2008 - 14:35

    Dobrý den pane Jarku,byt jsem kupovala jako poslední,výbor byl již zvolen,členkou výboru nejsem.Jen chci udělat něco pro to,aby bylo i u nás vše dle zákona.Stanovy si vyžádám a prostuduji.Já nikoho nekritizuji,ne­pomlouvám a ani nechytračím.I přes­to,že jsem v ivalidním důchodu,veškeré úkony spojené s chodem domu a okolo domu,které pro mě vyplývají,plním.Jak píšete dále v poslední větě,tak to je přesné chování toho mladíka.Slibů plnou h..u a povinnosti a zodpovědnost žádná.Vše slíbí,ale na nic nemá čas,aktivit se nezúčastňuje,o­důvodní to pracovním zaneprázdněním.Je tu několik nespokojených vlastníků,ale všichni jen „remcají“,tak jsem chtěla poradit,jak mám na shromáždění vyjádřit svůj nesouhlas se stavem věci a abych ho mohla odůvodnit a opřít se o zákon.Snad se přidají /a hlavně se shromáždění zúčastní/ i ostatní.Pokud ne,tak to zase zůstane tak,jak je doposud.Děkuji,pře­ji hezký den Marie

    Vložil Anonymous, 6. Únor 2008 - 22:55

    Nejvyšší orgán společenství je shromáždění – co víc mám k tomu napsat, pokud zvolilo toho mladíka do statutárního orgánu – tak mě nic nepište je mě jasné jak to u vás funguje… Prostě vaší vlastníci byli rádí , že se našel s prominutím blbec co to bude dělat. Přeji Vám hodně úspěchů v dělání pořádku a ještě jednou nejvyšším orgánem je shromáždění.....

    Vložil Pavel, 6. Únor 2008 - 0:16

    Paní Marie, z Vašich příspěvků jsem pochopil, že na dotyčném mladíkovi Vám vadí, že se neprokázal plnou mocí a že je ve výboru, i když není vlastník.

    Opakovaně jsem tu psal, že plná moc nemusí být podle ObčZ písemná, pokud to nestanoví Vaše stanovy. ZoVB písemnou plnou moc nevyžaduje. I když písemná plná moc je lepší, aby se předešlo dohadům.

    Vůbec jste se nezmínila, zda jste nespokojena s mladíkovou prací ve výboru, nebo zda jedinou výhradou je, že není vlastník. ZoVB nezakazuje nevlastníkům být ve výboru. Zakázat to mohou pouze stanovy. Sám mám ve výboru paní, která je velmi pracovitá, ale není vlastnicí. Vlastníkem je její manžel. Zato řada vlastníků u nás jen bokem kibicuje, ale není schopna ani přijít na shromáždění. Pouze píší nepříčetné pamflety a chtěli by rozhodovat bez jakékoliv odpovědnosti. Když jsem je chtěl do výboru, aby své připomínky mohli realizovat, tak samozřejmě nemají čas a raději čumí na bednu.

    Výše uvedené prosím neberte osobně, neznám Vás, píšu o lidech z našeho domu, kterým musím odpovídat, i když vím, že to na úrodnou půdu nepadne. Netuší, jak je to po právní stránce, jen VÍ, jak to má být. Když je požádám o informaci, podle jakého paragrafu se musí činit to, co požadují, tak to považují za drzost.

    Ale co Vám na tom mladíkovi vlastně vadí? :-))

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 4. Únor 2008 - 21:42

    Žasnu nad neznalostí věci. Neexistuje pojem „nanominovat se do výboru“. Nikdo jiný než společenstvím zvolený vlastník bytu ani nemůže být dle stanov členem výboru SVJ.V žádném případě nelze volit nájemníka. Stejně samozřejmé je, že bez plné moci nemůže nájemník ani o ničem hlasovat. Zdravím. Alena

    Vložil JarekSVJ, 5. Únor 2008 - 8:24

    Souhlas – jasně a srozumitelně jste to napsala

    Vložil Anonymous, 4. Únor 2008 - 20:22

    Dobrý den, myslím, že by bylo vhodné, aby plná moc byla projevena písemně a bylo možno toto přiložit k zápisu ze shromáždění SVJ, s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Pavel, 4. Únor 2008 - 21:09

    Podle ObčZ může být plná moc udělena i ústně.

    Tuto formu bych ale doporučoval využívat co nejméně, např. když někdo náhle nemůže přijít na shromáždění a telefonicky plnou moc udělí. Vhodné by bylo, aby později dodal plnou moc písemnou.

    Písemnou plnou moc neověřenou považuji za dostatečnou a průkaznou v naprosté většině případů. Osobně plné moci přikládám k zápisu.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 4. Únor 2008 - 16:11

    Je jisné, že bez plné moci práva vlastníka nikdo jiný vykonávat nemůže. Je spíš otázkou, jakou formu by udělená plná moc měla mít, tj. zda stačí forma ústní, nebo se vyžaduje listinná, s ověřenými podpisy, nebo dokonce sepsaná notářským zápisem. Další otázkou je, jakou formu by mělo mít odvolání nebo změna plné moci. Domnívám se, že nejméně takovou, jakou mělo její udělení.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".