Fikce doručení odpovědi na reklamaci.

Vložil Alena500 (bez ověření), 27. Červen 2017 - 14:41 ::

Dobrý den,

jsem vlastníkem v bytu ve společenství vlastníků. Jako každý rok mi přišlo vyúčtování služeb. Něco je chybně (nevysvětlený rozdíl u celkového dluhu asi 12.000 ve prospěch SVJ) tak jsem včas podala reklamaci.

Někdo mi poslal doporučenou zásilku, ale stalo se, že jsem si ji nemohla během 14-dnů vyzvednout (byla jsem na dovolené). Ve schránce jsem našla pouze výzvu k vyzvednutí zásilky od české pošty kde bylo uvedeno, že zásilka měla být vyzvednuta do nějakého data a že po tomoto datu bude vhozena do schránky. Ve schránce ale byla pouze výzva, zásilka nikoliv. Po dotazu na české poště mi bylo řečeno, že zásilka dle jejích záznamů doručena byla, a že doručovatelka je spolehlivá a že nemají důvod předpokládat, že by zásilku svévolně zahodila. Ani já nemám důvod, své dlouhodobé doručovatelce nevěřit. Česká pošta dále uvedla, že neví kdo byl odesílatel zásilky ale podle mé doručovatelky, to byla správní firma.

Správní firma, se se mnou ale odmítá bavit a prý si mám mindráky řešit na SVJ. SVJ uvedlo, že neví co bylo v zásilce když nebyla od SVJ. Na dotaz zda mi již zaslali vyřízení reklamace, řekli že ano ale odmítli sdělit co bylo sděleno a na můj písemný požadavek, mi pak ze SVJ písemně odpověděli, že mají za prokázané (výpisem z pošty) že zásilka, na kterou se jich ptám, byla doručena a že není jejich povinností mi zásilku zaslat opakovaně ani mi její obsah opakovaně sdělovat. A také písemně uvedli, že na další moje písemné ani jiné dotazy v této věci, nebudou vůbec odpovídat.


Protože se předseda SVJ, na minulé schůzi vlastníků v jiné souvislosti zmínil o „fikci doručení“ našla jsem si na wikipedii (https://cs.wikipedia.org/…%C3%AD_fikce), že sice existuje ale pouze v souvislosti se vztahem moci veřejnoprávní a osobami soukromými tj. „úřední fikce doručení“. Neuvádí se zde žádná „soukromoprávní fikce doručení“. Ani ve stanovách nemáme žádnou soukromou fikci uvedenou.

Dotaz: SVJ se na sto procent bude „točit“ právě na „fikci doručení“ i když to není fikce „úřední“. Plyne nějaká „soukromoprávní fikce doručení“ odněkud ze zákona?

Dotaz: bylo mi vyřízení reklamace za popsané situace doručeno, nebo nikoliv?

Dotaz: jak by mělo vypadat správný postup prokazatelného doručování?

Dotaz: jak mám postupovat když mi není obsah odpovědi na reklamaci znám? (musím zaplatit bez dalšího těch vylhaných 12.000? A když bych to zaplatila tak co dál, když neprokáží mi náklad ani později)

děkuji Alena

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil xxxx (bez ověření), 28. Červen 2017 - 8:26

    Paní Aleno,

    byla-li Vám doručována zásilka doporučeně (dle popisu předpokládám, že šlo o obálku se zeleným pruhem s dodejkou, kdy po uplynutí úložní doby je dopis vhozen do schránky a tím považován za doručený), tak Česká pošta zná:

    • odesílatele
    • číslo zásilky
    • datum podání, uložení a následně vhození do schránky
    • a hlavně je na dodejce uvedeno, jakým způsobem bylo dodáno (tzn. buď kdo dopis převzal osobně – jméno a podpis – anebo zda bylo vhozeno do schránky – pak je tam uvedeno datum a jméno doručovatele).

    Takže si od pošty vyžádejte tyto informace a pak budete mít jasno, od koho zásilka byla. Nerozumím tomu, proč se spokojíte s tvrzením pošty, že neví, kdo byl odesílatel.

    Stejně tak, pokud máte výzvu k vyzvednutí zásilky, tak si na webu pošty můžete dohledat historii dodání dle čísla zásilky.

    Druhou věcí je, že pokud v dopise bylo opravdu vyřízení reklamace, pak správce nebo SVJ (kdo posílal) vážně nemůže za to, že na konci doručovacího řetězce selhal lidský faktor (doručovatel). Nicméně nerozumím tomu, proč by Vám nechtěli ofotit nebo e-mailem zaslat naskenované vyjádření k reklamaci – samozřejmě je to pro ně práce navíc, ale kdyby došlo na soudní řízení, tak by tam stejně znění dopisu s vyřízením reklamace předkládali. Patrně jde o nějaké osobní neshody mezi Vámi a jimi.

    Nicméně bych začala od začátku a zjistila si v prvé řadě odesílatele zásilky.

    xxxx

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 29. Červen 2017 - 1:24

    Paní „xxxx“ padají z Vás nesmysly. Laskavě si zavolejte na call-linku České pošty abyste si rozšířila obzor o následující:

    1. SLEDOVANOU zásilkou se rozumí zásilka, která je sledována IT systémem České pošty resp. odesílatel ji podal jako DOPORUČENOU
    2. ADESÁTEM se (většinou) rozumí „jméno+příjmení“ uvedené na zásilce v místě pro adresu+„jméno+příj­mení“ ADESÁTA a taktéž na podacím či dodejkovém lístku
    3. ODESÍLATELEM se rozumí „jméno+příjmení“ uvedené na zásilce v místě pro adresu+„jméno+příj­mení“ ODESÍLATELE a taktéž na podacím či dodejkovém lístku
    4. DORUČOVATELEM se rozumí (většinou) zaměstnankyně „České pošty“ za mzdu průměrně 16.000 donášející fyzicky zásilku do adresního místa a vkládající ji do schrány nebo předávající ji ADRESÁTOVI
    5. PODNIK „Česká pošta“ není totéž co „DORUČOVATEL České pošty poslední míle“
    6. DORUČOVATEL ODESÍLATELE může znát jen v okamžiku doručování, ALE jen proto, že ODESÍLATEL JE uveden na SLEDOVANé zásilce kterou drží v ruce (a právě ji doručuje)
    7. „Česká pošta“ ODESÍLATELE POzná jen v případě, že SLEDOVANOU zásilku nebylo možné z nějakého důvodu doručit a zárověň zásilka není v obálce se „zeleným pruhem“ (nebo označena příznakem SA), protože až v tomto momentě MUSÍ koncová pošta do IT-systému zadat „jméno+příjme­ní+adresu“ ODESÍLATELE z něhož se v touto událostí (nedoručitelnost zásilky) stává ADRESÁT

    Z uvedeného plyne následující:
    POKUD byla zásilka OZNAČENA ODESÍLATELEM zeleným pruhem nebo (příznakem SA – viz. ZPS), pak je nepochybné, že po marně uplynuté úložní době BUĎ mohla být „hodným“ doručovatelem vhozena do schrány na adrese uvedené na obálce NEBO mohla být „ošklivým“ doručovatelem obřadně spálena, mohl ji nechat sežrat psovi, či si s ní vytřel pozadí.

    V každým případě platí „FIKCE DORUČENÍ“ tzn. zásilka BYLA doručena a ani PODNIK „Česká pošta“ ani její DORUČOVATEL nepochybyli. Zásilka tzv. „dostala do sféry adresáta“.


    Kardinální otázka zní, zda je takováto „FIKCE DORUČENÍ“ možná i v případě, že ODESÍLATELEM není orgán veřejné moci. Já tvrdím že možná NENÍ, nebyla li dvoustraně (mezi ODESÍLATELEM a ADRESÁTEM) sjednána. Máte li k diskusi fakta a nikoli jen emoce, tedy tuto mnou uvedenou předpokládanou skutečnost vyvraťte.


    Pokud jde o webovou aplikaci: laskavě do ní hoďte své oko a zjistíte, POUZE datumy+stavy zásilky+klíčová místa+ … ale odesílatele nikoliv.

    Vložil Aloisie (bez ověření), 28. Červen 2017 - 1:00

    K dotazu, zda platit 12 000 Kč: Platit uvedenou částku nelze doporučit. Nesprávné vyúčtování není splatné, podání reklamace na to nemá vliv, to je pouze Vaše dobrá vůle. Úhradou částky uznáváte důvod a již nikdy ji nedostanete zpět.

    K dotazu na doručení: Tady je to složitější. Na Vašem místě bych zdokumentovala nemožnost dostat se k obsahu zásilky. Obsah zásilky je třeba požadovat na SVJ, s nikým jiným nekomunikovat. Dostavit se osobně a nahrávat – stačí zvuk.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 27. Červen 2017 - 15:16

    Co vymyslí pošahaný soudce, to fuck nevím ale

    1. „soukromoprávní fikce doručení“ není totéž co „úřední fikce doručení“
    2. „soukromoprávní fikci doručení“ nelze vložit do stanov, protože nejde ve své podstatě o správu domu
    3. pro „prokazatelné doručení“ by SVJ muselo vyrozumění zaslat tak, že způsob doručování zajistí, že po skončení doby kdy bylo k doručení českou poštou, se vrátí nepřevzatá zásilka odesílateli
    4. SVJ napište, že nesplnilo svou povinnost doručit vyřízení reklamace, čímž ji máte za oprávněnou a uznanou a napište, že z ní dovozujete oprávnění z jejich vyúčtování neuhradit ani korunu, protože je vadné a jako celek nesplatné. A pak čekejte. Další akci lze vymyslet až jako reakci na odpověď-SVJ (odpovědí bude BUĎ, rozumná písemná odpověď NEBO platební rozkaz. S tím co máte podle mého názoru platební rozkaz, včasným odporem zastavíte a v následném soudním jednání (žalobcem bude SVJ) v pohodě prokážete šikanózní povahu jednání činovníků SVJ. A na takové jednání se soudní ochrana neposkytuje.)
    Vložil Aloisie (bez ověření), 27. Červen 2017 - 19:56

    „pro „prokazatelné doručení“ by SVJ muselo vyrozumění zaslat tak, že způsob doručování zajistí, že po skončení doby kdy bylo k doručení českou poštou, se vrátí nepřevzatá zásilka odesílateli“

    Postačí sdělení pošty, že zásilka byla vložena do schránky.

    Dokonce postačí i doklad o podání k poštovní přepravě.

    Obtížnější je to s prokázáním obsahu zásilky, ale tím se soudy nezabývají. Naši výboři např. posílají vždy méně, než tvrdí, že poslali. Např. tvrdí, že poslali i přílohy, přičemž přílohy pravidelně neposílají.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 27. Červen 2017 - 23:05

    „…Dokonce postačí i doklad o podání k poštovní přepravě…“

    Postačí komu? Soudu? Kterému soudu? (to abych se mu já vyhnul) Uveďte rozsudek kdy toto nějakému soudu stačilo. Jinak jde jen o Vaše smyšlenky.

    Vložil Josef V (bez ověření), 27. Červen 2017 - 15:49

    pro soudní spor stačí napsat dopis s doručenkou s nezpochybnitelným uvedením obsahu v rubrice věc. Pošta buď doručí ústřižek s podpisem, nebo napíše odmítl převzít nebo i po upozornění nebyl dopis vyzvednut a vrátí celý dopis i s poznámkou se svým razítkem. Toto pak u občanského soudu uspěje.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 27. Červen 2017 - 16:25

    A radíte komu, Josífku? Tazeteli nebo jeho SVJ?

    1. na „formulářové“ obálky jsem se nyní podíval a žádné pole „věc“ tam není
    2. v případě tazatelky, bude na lístku pro odesílatele uvedeno „…i po upozornění nebyl dopis vyzvednut…“. To jistě pomůže tomu neznámému odesílateli. Ale jak tato vaše super-rada pomůže adresátovi tzn. tazatelce?
    3. „nezpochybnitelné uvedení obsahu v rubrice věc“
      i pokud je takové tajemné místo na zásilce k věřejnému přečtení, k čemu je to dobré? Myslíte že odesílatel nemůže lhát? Nebo se tím uvedením nějak zvýší kredibilita arogantního správce a drzého SVJ? K čemu to podle Vás je dobré?
    Vložil Aloisie (bez ověření), 28. Červen 2017 - 16:09

    Nemusíte psát do pole, Čmuchale.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 29. Červen 2017 - 1:27

    Aloisko když tě štve, že ty sama žádnou relevantní radu nemáš, tak studuj a uč se a jednou nás tady můžeš ohromit. :) Zatim nevíš nic, a tak jen blafeš jak vyhasínající topeniště…

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".