Vložil lake, 17. Prosinec 2011 - 9:37

Pane Peatreas,
bylo by zajímavé zjistit, čím Stavební úřad odůvodňuje požadavek doložit souhlas 100% vlastníků jednotek. Možná jste neporozuměl - nejspíše nešlo o požadavek, nýbrž o nabídku: doložíte-li na počátku souhlas všech, kdo by byli účastníky standardního stavebního řízení, vyřídí se věc rychleji ve zkráceném stavebním řízení.

Podle ustanovení § 9 odst. 1 ZoVB platí základní pravidlo:
"Společenství vlastníků jednotek (dále jen "společenství") je právnická osoba, která je způsobilá vykonávat práva a zavazovat se pouze ve věcech spojených se správou, provozem a opravami společných částí domu (...)."
Z uvedeného je zřejmé, že shromáždění není oprávněno rozhodovat o nebytovém prostoru, neboť ten není společnou částí domu. K tomu viz též § 2 písm. (c) ZoVB. Totéž platí samozřejmě i pro změnu způsobu užívání nebytového prostoru, neboť žádný právní předpis nestanoví něco jiného.

Je-li tedy tvrzeno, že se vyjde z § 11 odst. 5 ZoVB, je takové tvrzení nesprávné. Rozhodování uvnitř SVJ podle ustanovení § 11 odst. 5 se týká výhradně společných částí a společných technických zařízení domu. Bohužel ZoVB je paskvil a je nutno provádět jeho výklad v souladu s Listinou základních práv a svobod. Stavební úřad tento výklad provedl nesprávně. Ani ze znění Stavebního zákona či Správního řádu nelze jejich požadavek nijak odvodit.

Pro úplnost dodávám, že ostatní vlastníci jednotek budou ve stavebním řízení vystupovat jako účastníci pouze jsou-li podílovými spoluvlastníky pozemku pod domem. SVJ bude účastníkem řízení vždy. K tomu viz § 109 písm. (a) až (g) Stavebního zákona.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.