Vložil lake, 26. Březen 2010 - 16:51

Hano,
správce má všechny smlouvy "pod palcem" a vám pochopitelně vše přefakturovává. Už z toho je vidět zbytečnost celého systému, když na jednu transakci jsou zapotřebí dvě samostatné faktury, každou je nutno odděleně zavést do účetnictví správce nebo účetnictví SVJ a za dvojí práci se také dvakrát platí.

Dotaz o faktuře byl o něčem jiném - správce se ani nenamáhal s vystavováním svých dodavatelských faktur a do účetnictví SVJ rovnou zařazoval faktury vystavené dodavatelem, u nichž odběratelem byl on sám.

Buď jste se správcem uzavřeli smlouvu komisionářskou a správce má všechny smlouvy na sebe a vám částky přefakturovává (nedoporučeno), nebo máte smlouvu mandátní a správce uzavírá smlouvy JMÉNEM SVJ, tedy všechny dodavatelské smlouvy jsou na SVJ jako odběratele. SVJ tedy má - jako přímý smluvní partner dodavatele - právo odstoupit od smlouvy, reklamovat, vyžádat si kalkulaci věcně usměrněné ceny tepla, podat stížnost atd.

Nevýhodnost komisionářské smlouvy se naplno ukáže, pokud se rozhodnete změnit správce. V tom okamžiku nemáte v ruce nic, nejste ničím partnerem, nikdo se s vámi nebaví o dodávkách, ani není jeho zákonnou povinností uzavřít s vámi nějakou smlouvu. A správce toho dovede náležitě využít.

Pro příklad:
V jednom ze zápisů ze shromáždění takto potrefeného SVJ jsem se dočetl, že (bývalý) správce podmiňoval souhlas s převedením smluv tím, že všechny nedoplatky vlastníků za služby bude inkasovat bývalý správce, kdežto byly-li přeplatky, postará se o jejich vyplacení již nový správce. Navíc to měli v onom SVJ tak naivně zařízeno, že všechny zálohy posílali přímo na účet správce, kde samozřejmě ta částka zůstala zablokovaná, dokud se SVJ neumoudří. Jak to skončilo, nevím. Dobře jim tak, udělali hned dvě školácké chyby zároveň.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.