Vložil Justitianus, 10. Únor 2024 - 17:29

Ajajajajaj. Už jsem Vám napsal upozornění: Neumíte-li řešit naprosto běžné situace, odstupte z funkce. Je to marný, je to marný, je to marný.

  • „2) Jak se má ideálně postupovat v případě, že některý z vlastníků nezajistí přístup do bytu k výměně vodoměru?“

Jde o vymahatelnou povinnost vlastníka, takže SVJ by to mohlo (teoreticky) vymáhat soudně s exekucí. Což by byl nerozum. Jednodušší je zůstat v klidu a vlastníkovi napočítat trojnásobné „sankční“ zvýšení jeho nákladu na službu „dodávka teplé vody“. Viz zákon č. 67/2013 Sb. a prováděcí vyhláška.

  • „3) Lze dle zákona opakovanou návštěvu (montáž a doprava) přímo vlastníkovi připsat k úhradě?“

Samozřejmě že vlastník uhradí způsobenou škodu. Je ovšem třeba, aby ve smlouvě s montážní firmou i na „faktuře“ byla vyčíslena platba za opakovaný výjezd a za časový prostoj v případě neúspěšného pokusu o vstup do konkrétního bytu v řádném termínu.

  • „3 b) Pokud ano, připočítává SVJ náklad navíc do jeho vyúčtování služeb? 3 c) Nebo opakovaný výjezd, dopravu, poplatek za parkování apod. započítává montážní firma přímo vlastníkovi k úhradě?“

Totální nesmysly. Nefantazírujte !!!!
Služba by to byla jedině pokud vaše SVJ poskytuje vlastníkům službu „výměna vodoměrů“.
Montážní firma samozřejmě nemůže nic vlastníkovi jednotky „započítávat“, protože s ním není v žádném právním vztahu.

Půjde o běžné vymáhání škody, kterou právnické osobě SVJ způsobil vlastník jednotky.


Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.