Vložil petrsv, 10. Srpen 2015 - 9:20

Souhlasím s těmi, kteří považují tuto variantu za nereálnou. Je to prostě nesmysl. Běžný postup – Výbor si dohodne s prodávajícím cenu a smlouvu s tím, že pokud to schválí Shromáždění, bude následně smlouva podepsána. Na schůzi si schvalte koupi pozemku do vlastnictví SVJ (potřebný počet hlasů dle stanov). Po schválení podepíšete smlouvu. Ve smlouvě musí být jasně specifikováno, že pozemek bude sloužit ke správě domu. Když to nebude ve smlouvě správně napsáno, může to Katastr zamítnout. Poraďte se s účetní, jak se to zavede do účetnictví. My máme takový pozemek na zvláštním účtu. Údržba pozemku se hradí z DZ, ale jestli předpokládáte pravidelné vyšší náklady na údržbu, asi by bylo vhodnější na to vytvořit samostatnou položku v předpisu plateb. Je-li pozemek volně přístupný, nebudete z něho ani platit daň z nemovitosti (přiznání k dani ale podat musíte).

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.